• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (e) skrev 2011-09-07 07:39:14 följande:
    Nej det är ju det som är det sköna

    Men fasen har svårt att släppa det ändå... JAG skulle aldrig skicka en flirt och absolut inte ett brev till någon jag inte alls var intresserad av!!! eller ställa en fråga jag inte vill ha svar på....irriterande.
    Glöm inte bort att det är troligtvis mest är oseriösa eller osociala människor ute på nätet...
  • ulfsas
    Glädje58 skrev 2011-09-07 07:57:23 följande:
    Glöm inte bort att det är troligtvis mest är oseriösa eller osociala människor ute på nätet...
    Näääh, det kan det ju inte vara....vi är ju här Solig

    Det är klart att det finns idioter överallt. Man borde ta en upplysning på folk numera. Träffade en mycket vacker och trevlig tjej på krogen. Hon hade potential trodde jag.....tills att jag förstod att hon hade det mycket jobbigt ekonomiskt och tydligen/troligen såg mig som en som skulle betala det hon ville ha.....jag lade ner det projektet med de stora skatteskulderna. Inte kul att börja om med att få betala en annan persons skulder. Vi kom ju aldrig så långt men hon ville att jag skulle betala för 'allt'' och så skulle jag få tillbaka i natura då.......tror inte det...Demon
    Behöver själv inga allmosor och skulle bara vilja träffa en supertrevlig men ''normal'' tjej som kan klara sig själv men där 2samheten är att föredra.
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (e) skrev 2011-09-05 20:58:52 följande
    Jag har ingen flyt.. de få jag tycker är intressanta och som har skickat en flirt eller , hur har din helg varit och jag svarar, sen svarar inte dem tillbaka!!!! varför?!
    Det där är en jättebra fråga tycker jag.... Jag har nämligen slutat att flörta och skicka meddelanden till killar jag tycker är intressanta på Hp, jag besöker deras sida, de ser att jag varit där, är de då intresserade låter jag de ta kontakt. Det funkar sååååå mycket bättre, då vill de ha kontakt och svarar jag tillbaka så svarar de igen osv...
    Men skickar jag ett litet meddelande så kanske de svarar men sen händer det inte så mycket mer och de slutar tillslut att skriva.
    Varför det är så här har jag ingen aning om. Antagligen är det för att männen i grunden är de som traditionellt ska "jaga" men jag vet inte. Detta är bara min upplevelse av det hela. 
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-06 20:53:04 följande:
    HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes

    Jag vet inte om ni minns kille jag berätta om. Han som bara dök upp och jag smällde dörren i ansiktet på honom? Vi har ju haft kontakt till och från sedan hösten/vintern 2010. Nu har han hört av sig en del, vi har setts och för första gången under denna tiden upptänkte jag att jo, jag kan nog se honom som mer än nån man ligger med. Han var här senast i söndags och vi hade en sjukt mysig eftermiddag/kväll. Han var hur söt som helst och fick mig att känna mig så fin. Vi hördes på sms igår och allt var fint. Men idag kommer smällen...
    Han är sambo OCH har barn!!!!!! Hur jag fick reda på detta är invecklat och jag orkar inte gå in på det. Men det var inte han som berättade det. Och ja, jag är helt säker på att det är så.

    Känner mig spm den absolut mest korkade kvinnan i hela världen. Jag är så ofantligt sårad och känner att du skiter jag i detta, på riktigt.
    Jag kan inte riktigt hantera hur ont detta gör i mig. BÅde för min och hans sambos skull.
    Han och jag fick kontakt bara nån månad efter att hans son föddes!

    Jag ska lägga ner alla sidor jag är medlem på och skita i detta nu. Det är inte meningen helt enkelt.
    Och helt ärligt så orkar jag inte. Det gör för ont. Gång på gång....
    Gråter
    Åh herregud stackare vilka idioter det finns!
    Men du får INTE ge upp, en vacker dag så står han där... den rätte! Du kanske behöver ta en liten paus eller sätta igång att dejta direkt... det som är ditt sätt att hantera detta på och komma vidare... men man kommer alltid vidare förr eller senare!

    Lycka till och tänk på vilken skitstövel han är/var och det var bättre att du fick reda på allt detta förr än senare och han är/var ändå ingenting för dig att ha!!!! 
    *Kram* 
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-06 21:26:23 följande:
    Jag gillar stora, långa, starka män. Välutbildade, roliga och manliga. Jag jobbar en del, är ett kontrollfreak och vill ha koll på ALLT. Så jag söker mig till män som kan ge mig motstånd och drömmer om att träffa en man som får mig att slappna av och släppa lite på kontrollen. En man som visar att han har koll på läget, belevad.
    En man som uppvaktar, är spontan och får mig att känna mig riktigt kvinnlig.
    En manlig man helt enkelt. Och de flesta av de jag träffar är manliga och trygga. Alltid minst 5 år äldre. Bra jobb.

    Jag vet inte vad jag ska identifiera och undvika...
    Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Jag är nog precis likadan som dig och söker någon som kan ge mig lite motstånd som du skriver. Är bestämd av mig, vet vad jag vill ha och tar för mig.
    Men på något sätt lyckas jag dra till mig killar som inte alltid är det bästa för mig.. Även om jag ibland känner att det skulle vara skönt att dras till andra typer av män så tror jag att den där mannen som är som jag vill och INTE är en skitstövel finns där ute någonstans. Vi har nog inte hunnit stöta på varandra än bara.
  • Anonym (e)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-07 08:39:47 följande:
    Det där är en jättebra fråga tycker jag.... Jag har nämligen slutat att flörta och skicka meddelanden till killar jag tycker är intressanta på Hp, jag besöker deras sida, de ser att jag varit där, är de då intresserade låter jag de ta kontakt. Det funkar sååååå mycket bättre, då vill de ha kontakt och svarar jag tillbaka så svarar de igen osv...
    Men skickar jag ett litet meddelande så kanske de svarar men sen händer det inte så mycket mer och de slutar tillslut att skriva.
    Varför det är så här har jag ingen aning om. Antagligen är det för att männen i grunden är de som traditionellt ska "jaga" men jag vet inte. Detta är bara min upplevelse av det hela. 
    Ja fast de är ju de som har tagit första kontakten, dem som har flirtat och skrivit vad du är vacker, hur har din kväll varit? Om jag då svarar och skriver tack och hur jag haft det sen frågar hur han har det, det är då jag inte får svar...
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (e) skrev 2011-09-07 11:05:35 följande:
    Ja fast de är ju de som har tagit första kontakten, dem som har flirtat och skrivit vad du är vacker, hur har din kväll varit? Om jag då svarar och skriver tack och hur jag haft det sen frågar hur han har det, det är då jag inte får svar...
    Sorry att jag missförstod! 

    Hmm det var ju märkligt...Då har jag inget bra svar på din fråga tyvärr. 
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (e) skrev 2011-09-07 11:05:35 följande:
    Ja fast de är ju de som har tagit första kontakten, dem som har flirtat och skrivit vad du är vacker, hur har din kväll varit? Om jag då svarar och skriver tack och hur jag haft det sen frågar hur han har det, det är då jag inte får svar...
    Tyvärr tror jag att de bara är nonchalanta, som tur är så får du ju se det från första början ialla fall och slipper slösa mer tid på dom..
  • Anonym

    En fråga till er experter

    kan erbjudanden rulla igång utan godkännande? ex match 3 dagars testperiod som övergår till abodemang?

  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym skrev 2011-09-07 11:42:29 följande:
    En fråga till er experter

    kan erbjudanden rulla igång utan godkännande? ex match 3 dagars testperiod som övergår till abodemang?
    Jag har aldrig använt mig av Match så tyvärr kan inte jag hjälpa dig...
    Men det skulle inte förvåna mig om de gjorde nåt sånt.. allt för att tjäna lite pengar? Nä, jag vet inte.. allt borde godkännas ju.. om man inte "gjorde" det iom nåt finstilt när man gick med på dessa 3 provdagar? 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!