• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sofie1990

    hej flickor:D
    gjorde ett clearblue digital nu på morgonen det var inte gravid:(

    jag har haft problem med min menstruation i mer än ett år pga att jag slutatde med cerazette
    har ätit en provera kur för att försöka kicka igång mensen igen den har funkat nu har jag mens varannan
    månad ungefär så jag vet inte exakt vilken som är min bim dag faktiskt:(

  • Pepita

    Hej igen tjejer! Tack för lånet av era ögon får vi hoppas att vi som ser ett svagt streck har rätt. Skrutt83: Det var helt ok att du ändrade kontrasten

  • Pepita

    Sofie1990: Det behöver ju inte vara kört. Men förstår att det är svårt när du inte har mens varje månad. Men testa igen om några dagar. Hoppas du får ditt plus

  • NeLi
    HelenFr skrev 2011-09-22 10:51:56 följande:
    nej du måste inte vänta till imorgon, morgonurin används eftersom kvinnor oftast har högst hcghalt på morgonen... Du kan testa under alla timmar på dagen, framför allt om du ligger på BIM+, men det kan ju vara en ide att försöka hålla dig lite längre så att det blir mer koncentrerat... Lycka till :)
    okej, tack för tipset med att hålla sig :), jag tänkte att inget kan hända i kroppen på några timmar, så det var därför jag trodde att man kanske skulle vänta ett dygn eller nått..
  • finskaflikkan
    Kaosmamma skrev 2011-09-22 08:09:59 följande:
    Sen ser jag att några plussat, stort grattis :)) finska flikkan, jätte roligt att se då vi följts en del!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Skrutt 83
    finskaflikkan skrev 2011-09-22 13:34:44 följande:


    Wiiiiiieeee... Behöver inte tveka längre iaf! Bara hoppas nu att lill*n vill stanna kvar till maj. Drömmer
    Åhh stort grattis!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • slemtorsk i din bralla

    Grattis alla plusare.. själv inser jag nu att det är kört denna månaden mensen är i full gång.. men jag har fortfarande inte någon mensvärk direkt..... huvudvärk däremot.. så kroppen har väl flippat helt och placerat mensvärken där istället *ASG*

    Tröstäter lite choklad och försöker samla ork att ta tag i en ekonomitenta som ska skrivas ... teoripluggande (håller ju på med körkort) och städande... tårta ska bakas (föll i går och köpte FÄRDIGA tårtbottnar...något som vanligtvis är förbjudet i det här huset).....och har sååååån migrän att jag tror jag storknar...

    Ägglossning är beräknad till nästa helg då ungefär.....sambon bad om att få en riktig "sexhelg" då ha ha.. vi har liksom inte orkat med något mys och våran bebisverkstad går ju inte till på "traditionellt" vis direkt... får se hur vi kan kombinera det hela...finns ju också en viss risk/chans att jag har börjat spraya då också inför IVF......

    Men jag kommer kolla här i tråden för det är ju så kuuul med alla tester....

  • Skrutt 83
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-22 13:48:48 följande:
    Grattis alla plusare.. själv inser jag nu att det är kört denna månaden mensen är i full gång.. men jag har fortfarande inte någon mensvärk direkt..... huvudvärk däremot.. så kroppen har väl flippat helt och placerat mensvärken där istället *ASG*

    Tröstäter lite choklad och försöker samla ork att ta tag i en ekonomitenta som ska skrivas ... teoripluggande (håller ju på med körkort) och städande... tårta ska bakas (föll i går och köpte FÄRDIGA tårtbottnar...något som vanligtvis är förbjudet i det här huset).....och har sååååån migrän att jag tror jag storknar...

    Ägglossning är beräknad till nästa helg då ungefär.....sambon bad om att få en riktig "sexhelg" då ha ha.. vi har liksom inte orkat med något mys och våran bebisverkstad går ju inte till på "traditionellt" vis direkt... får se hur vi kan kombinera det hela...finns ju också en viss risk/chans att jag har börjat spraya då också inför IVF......

    Men jag kommer kolla här i tråden för det är ju så kuuul med alla tester....
    Beklagar att mensen kom ändå trots allt... :( Hoppas så för er och håller tummarna att ni snart får ert fina +!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester