• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • linolle
    Skrutt 83 skrev 2011-09-23 11:57:27 följande:
    Åhh gör du! Vad glad jag blir, då har jag inte blivit helt galen än iallafall. Dock har jag ju tyckt mig kunna skymta något tidigare också utan att det varit något så ska väl inte hoppas direkt ändå. Ja det är jättesvårt att inte veta cykeln. Tycker det är allra lättast att utgå efter äl, vet du när du hade den? Jag brukar alltid få min mens 15 dagar efter positvit äl-test. Men denna månad när jag aldrig fick positivt, slutade ju testa innan det jag nu tror kan ha varit äl.. då började brösten ömma nämligen som de alltid gör efter äl,.. Men lika gärna kan äl ha hoppat över denna månad och då vet jag inte alls vad jag ska vänta mig, mens eller ny äl.. Sjukt jobbigt att inte veta. SKa till gyn på tis iallafall så då kanske jag kan få lite svara iallafall.

    Haha ja min säger också gravid men det har den som sagt gjort innan också! Vad har du för symtom? Hoppas vi båda får ett tveklöst plus snart!

    ;) Äl stegringen började 8-9 så + snart hoppas jag ! Jag har fått en hisklig huvudvärk och väldigt trött brukar annars ha massa energi över ! Ska du ta vul eller blodprov på gyn?Lycka till !!!
  • Skrutt 83
    linolle skrev 2011-09-23 12:15:53 följande:
    ;) Äl stegringen började 8-9 så + snart hoppas jag ! Jag har fått en hisklig huvudvärk och väldigt trött brukar annars ha massa energi över ! Ska du ta vul eller blodprov på gyn?Lycka till !!!
    Ahha låter ju lovande! :) Håller tummarna! Jag vet faktiskt inte vad de kommer göra, ska göra blodprov iallafall men hoppas på vul också. Ska inte dit för att utesluta/konstatera grav utan för att jag vill kolla att allt ser ok ut så jag inte behöver oroa mig att något är fel. Känner att jag går och oroar mig över varför det tar mkt längre tid denna gången än med sonen, samt nu även för att kolla om hormonvärde eller så är galet efter mf. Men vore väldigt trevligt att kunna avboka om det vore så underbart att man fått + innan! :)
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Pälsboll

    Jag antar att jag redan vet svaret, men behöver ändå höra det från nån annan.

    Så, tala om för mej vad ni ser


  • finskaflikkan
    Pälsboll skrev 2011-09-23 12:33:58 följande:
    Jag antar att jag redan vet svaret, men behöver ändå höra det från nån annan.

    Så, tala om för mej vad ni ser

     


    Att du e gravid! Grattis! 
  • Kaosmamma

    Pälsboll: oj nä jag ser inget på ditt test ;) prova om några dagar igen. Hahaha behöver du verkligen fråga??? :)

  • LillaPluppen
    Pälsboll skrev 2011-09-23 12:33:58 följande:
    Jag antar att jag redan vet svaret, men behöver ändå höra det från nån annan.

    Så, tala om för mej vad ni ser


    Ja det va ju ett väldigt otydligt resultat så jag skulle nog inte hoppas för mycket.....haha=) GRATTIS=)
  • Pälsboll

    Tack Glad

    Nä, jag vet det var väl egentligen en onödig fråga, men det kändes bara så overkligt att jag behövde få veta det från nån annan.
    Vet inte hur många gånger jag tittat på den bilden och kollat på clearblues hemsida för att se vad som är positivt.
    Det vill liksom inte riktigt gå in i huvet på mej att jag har sett rätt Obestämd    

  • HelenFr
    Pälsboll skrev 2011-09-23 12:33:58 följande:
    Jag antar att jag redan vet svaret, men behöver ändå höra det från nån annan.

    Så, tala om för mej vad ni ser



    Ett väldigt starkt plus :) Grattis men som sagt du visste ju redan svaret :)
  • Skrutt 83
    Pälsboll skrev 2011-09-23 12:33:58 följande:
    Jag antar att jag redan vet svaret, men behöver ändå höra det från nån annan.

    Så, tala om för mej vad ni ser


    OJ vilket starkt plus! Vilken dag från äl/bim befinner du dig på? STORT GRATTIS till bebis i magen!! :)
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Pälsboll
    Skrutt 83 skrev 2011-09-23 12:45:23 följande:
    OJ vilket starkt plus! Vilken dag från äl/bim befinner du dig på? STORT GRATTIS till bebis i magen!! :)

    hade äl 29 aug, bim har jag ingen aning om då min mens kör ett väldigt oregelbundet schema Obestämd

    Tack Glad 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester