• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mymemlan
    finskaflikkan skrev 2011-09-24 09:10:44 följande:
    Syns ju ett svagt streck där! 
    Men har ju fått negativt efter det där, det är det som är sååå skumt... Funderar på att köpa ett CB sen, har bara testat med wondfo (som jag inte alls gillade, deras stavar) och babytime är det där. Deras känsliga.
  • Mymemlan
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:23:55 följande:
    Mymemlan: nämen hej :) hoppas du får plus! På den ovan ser jag också ett streck.
    hehe ;) Ja jag hoppas också, men tror inte det dock.. Fattar inte varför testen efter det blivit negativa om jag skulle vara gravid när ett blivit sådär, det känns ju rätt konstigt bara då.. :P
  • Mymemlan
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:26:32 följande:
    Mymemlan: vilka test har du testat med? Håller tummarna ändå :)
    Det där är ett babytime, ett sån mäter från 10 faktiskt. Men har hört mkt negativt om dom då dom innehåller så lite färg tydligen. Sen har jag testat med wondfo, men dom gillade jag inte alls.
  • Kaosmamma

    Mymemlan. Wondfo, hua nej! Testat de också!! Babytime har jag hört lite negativt om också. Vet du vilka test jg älskar, billigatester.se och deras stavar. Klockrena. Plussade tidigt med dem men inga andra test gav utslag och jag har aldrig fått missvisande streck på dem. Kan verkligen rekomendera!

  • finskaflikkan
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:30:44 följande:
    Mymemlan. Wondfo, hua nej! Testat de också!! Babytime har jag hört lite negativt om också. Vet du vilka test jg älskar, billigatester.se och deras stavar. Klockrena. Plussade tidigt med dem men inga andra test gav utslag och jag har aldrig fått missvisande streck på dem. Kan verkligen rekomendera!
    Håller med! Billiga tester.se är bäst! Och RFSU testa tidigt!  
    Eller CB digital som visar gravid eller inte gravid samt vecka.  
  • slemtorsk i din bralla

    Billiga tester fick jag positivt svagt på en gång.. men det var ju inget

    Har babytime nu och får se vad jag tycker om dem....

    Hoppas väl på att plussa bara... det spelar ju ingen roll vilket märke av gravtest man har om man bara har lyckats bli gravid..det är ju de där felaktiga svaren man vill undvika.

  • Kaosmamma

    Slem: på stavarna? Har aldrig fått stymmelse av streck på dessa. Ja men stavarna från billigatester är ju suveräna att testa med först :) sen gick jag över på vanliga cb och sen digital :) på testlagret fick jag knappt synliga utslag fast jag ändå plussat på billiga, cb och cb didgital.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester