• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mymemlan
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:30:44 följande:
    Mymemlan. Wondfo, hua nej! Testat de också!! Babytime har jag hört lite negativt om också. Vet du vilka test jg älskar, billigatester.se och deras stavar. Klockrena. Plussade tidigt med dem men inga andra test gav utslag och jag har aldrig fått missvisande streck på dem. Kan verkligen rekomendera!
    Får köpa billiga tester nästa månad då kanske om det inte är nått nu. Jag hatar att vänta.. :P Men cb då? Funderar på om jag ska testa ett sånt om inte mensen kommer imorgon på morgonen.
  • Kaosmamma

    Cb är bra också! Är ju detta med svaga plus som inte är något, men jag har kört med dessa på alla 4 barnen och funkat bra för mig!

  • slemtorsk i din bralla
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:37:21 följande:
    Slem: på stavarna? Har aldrig fått stymmelse av streck på dessa. Ja men stavarna från billigatester är ju suveräna att testa med först :) sen gick jag över på vanliga cb och sen digital :) på testlagret fick jag knappt synliga utslag fast jag ändå plussat på billiga, cb och cb didgital.
    nää det var stickorna iofs....

    testlagrets har jag inte nåt att säga om men deras ägglossningstest tycker jag suger... såg aldrig någon skillnad på dem men så tog jag CB ägglossningstest och där syntes det minsann....

    BTW... min mens är redan slut....efter tre dagar..........eller två snarare för jag glömde ta på mig binda/tampong i går efter duschen och det var inte mer än en liten skugga i trosorna på kvällen... haha..och illa mår jag...min kropp VILL uppenbarligen vara gravid iaf även om den inte lyckats med det
  • finskaflikkan
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:38:03 följande:
    Finska: hur mår du :) landat att det är ett frö där inne? :)
    Nej inte direkt... Väntar på spänning med att få en tid för VUL om ett par veckor... Kanske då börjar man våga hoppas och tro...  
    Hur känns/går de sj?
    Vilken v. e du i nu? 
  • Soffiie

    jag har testat som en idiot nu i flera dagar men fått svaga på såna 10stickor och köpte såna rfsu testa tidigt och fick mega svagt med det. i dagfick jag negativt på en annan sticka tror ni det är för tidigt ? jag hade ägg lossnIng i torsdags .fredags förra veckan

  • finskaflikkan
    Soffiie skrev 2011-09-24 09:50:38 följande:
    jag har testat som en idiot nu i flera dagar men fått svaga på såna 10stickor och köpte såna rfsu testa tidigt och fick mega svagt med det. i dagfick jag negativt på en annan sticka tror ni det är för tidigt ? jag hade ägg lossnIng i torsdags .fredags förra veckan
    Jag testa med såna där high sensitive som visa minus nga dgr innan BIM... Samma dag som jag vänta min mens fick jag plus på vanliga stickor... 
    Kanske e låghormonare eller så e stickor bs...

    Vad hade du för tester? 
  • Kaosmamma

    Slem: älskar billigatester äl test i stavarna också! Näst bäst efter cb äl digital :) jag tror man kan bli riktigt skengravid när man vill, eller så har du magkatarr kanske? Hoppas ni får plus snart!!! Är det utredning nu?

  • Kaosmamma

    Finska: nä det tar ett tag innan det lägger sig i hjärnan :) jag är i mitten av v 10 nu, ska göra ul på torsdag :)

  • slemtorsk i din bralla
    Kaosmamma skrev 2011-09-24 09:54:30 följande:
    Slem: älskar billigatester äl test i stavarna också! Näst bäst efter cb äl digital :) jag tror man kan bli riktigt skengravid när man vill, eller så har du magkatarr kanske? Hoppas ni får plus snart!!! Är det utredning nu?
    nä vi är utredda o klara... ska på planeringsmöte på repro på tisdag. Allt ser bra ut för min del förutom ålder och övervikt då.... åldern kan jag ju inte göra nåt åt, vikten hade jag hoppats att pressa ner 7 kg under sommaren vilket hade gjort att jag legat på BMI 30 men jag har istället gått upp 2-3 kg inte alls kul..

    Magkatarr har jag haft i många år men den har aldrig gjort sig tillkänna på detta viset...har ju någon slags förkylning/influensa som är på gång så det är nog snarare den isf

    SKengravid har jag varit i måååånga år *S* försökte ju bli gravid i tre år förra gången (lyckas alltid träffa karlar som inte är fullt fertila tydligen) men var aldrig illamående..inte ens när jag väl VAR gravid mådde jag illa- underligt nog....när jag väl var gravid hade jag absolut inga symtom alls faktiskt förutom i sjunde månaden en gång då jag vaknade av att jag hade fontäner av mjölk från tuttarna ....mjölk som tyvärr inte fanns kvar när bebisen väl var född... som sagt.. min kropp är knäpp :-/

    I dag ska jag fira sonen som fyllde sju i torsdags så jag blir nog inte hängandes här så mycket... Blir en tur in till storstaden med besök på sjöfartsmuseet allt enligt prinsens önskemål
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester