• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Choccolat
    Choccolat skrev 2011-11-04 09:59:40 följande:
    Japp! Så tycker jag me!
    Hmm.. hade inte läst klart om viplanerar tydligen... men ja ja.. GRATTIS dårå!
  • Lbem
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:55:24 följande:
    jo precis.. men det är ju något man måste ha i bakhuvudet.. en skugga eller en aning till ett streck är ju inte ett positivt test, det är ju det vi håller på att försöka analysera här. Jag skulle säga att den som säger GRATTIS rakt ut till ett sånt streck du visade inte är särskilt smart eller trevlig för det gör ju att man nästan tar för givet att det är det, man lyssnar ju på andra och vill ha bekräftelse men att man kan vara uppmuntrande och säga att man tror sig se ett positivt test eller säga att man tror att det INTE är det... det är ju det hela tråden är till för..
    Har sett dig skriva i mååååååånga trådar och jag tycker att du ofta låter
    så negativ! Om ingen påpekat det tidigare så har dom isf tänkt tanken!

    Minns att du skrev någonstans att du är lite äldre, om jag inte minns helt
    fel? Så hur gammal är du?
    Är du så pass gammal att det är svårare att få barn? Kanske därför du
    är less på att folk på denna sidan hoppas så mkt på ett pluss att man
    ber om råd från andra.

    Man behöver inget klarrött streck för att vara gravid, de som får svaga
    vill liksom diskutera osv. Låt det vara så, sluta vara negativ!! 
  • sweasmamma
    Choccolat skrev 2011-11-04 10:06:40 följande:
    Hmm.. hade inte läst klart om viplanerar tydligen... men ja ja.. GRATTIS dårå!
    nej samma här =) 
  • sweasmamma

    När fäster ägget ??? hade ÄL i lördags-söndags eller måndags!!inte jättekoll =) 
    Högg till som tuuuusan i magen igår och efter det har jag kännt en svag kramp i magen  när jag rör mig hastigt ,kan det va ägget som fäster eller bara jag som hoppas så otroligt mycket kanske  

  • Ljushuvudet
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-04 09:55:24 följande:
    jo precis.. men det är ju något man måste ha i bakhuvudet.. en skugga eller en aning till ett streck är ju inte ett positivt test, det är ju det vi håller på att försöka analysera här. Jag skulle säga att den som säger GRATTIS rakt ut till ett sånt streck du visade inte är särskilt smart eller trevlig för det gör ju att man nästan tar för givet att det är det, man lyssnar ju på andra och vill ha bekräftelse men att man kan vara uppmuntrande och säga att man tror sig se ett positivt test eller säga att man tror att det INTE är det... det är ju det hela tråden är till för..
    Kloka ord från dig och jag kan inte annat än att hålla med

    Kollade in dina test men jag kan inte se ngt tyvärr Förvånad
  • Ljushuvudet
    Lbem skrev 2011-11-04 10:35:09 följande:
    Har sett dig skriva i mååååååånga trådar och jag tycker att du ofta låter
    så negativ! Om ingen påpekat det tidigare så har dom isf tänkt tanken!

    Minns att du skrev någonstans att du är lite äldre, om jag inte minns helt
    fel? Så hur gammal är du?
    Är du så pass gammal att det är svårare att få barn? Kanske därför du
    är less på att folk på denna sidan hoppas så mkt på ett pluss att man
    ber om råd från andra.

    Man behöver inget klarrött streck för att vara gravid, de som får svaga
    vill liksom diskutera osv. Låt det vara så, sluta vara negativ!! 
    Fast går du tillbaka i denna tråd så ser du att Slemtork inte alls är så negativ som du vill få det till i ditt inlägg och hon hoppas precis som oss alla andra i denna tråden på att få ett plus. Slemtorsk ålder har väl ingen betydelse i detta fallet utan hon har väl lika stor rätt som oss alla andra att lägga upp sina test och analysera de test som de i denna tråden lägger upp!

    Slemtorsk ålder kan ju vara av fördel också då man oftast har mer erfarenhet än en yngre! Sen så är ju detta en tråd att analysera svaga test för och det är precis vad Slemtorsk gör. Tycker du är onödigt hård i ditt inlägg!

    Sen så säger inte Slemtorsk någonstans att man inte kan vara gravid bara för att man inte får ett klarrött streck utan att hon grattar inte förräns hon ser det tydligt  på testet. Det är helt två olika saker!
  • Lyckliglottad

    Hej Tjejer :) hoppas det är bra med er alla. Var längesen jag skrev här sist.

    I alla fall så plussade jag i morse av en ren slump. Gjorde ett test och det visade ett streck på en gång och vart starkare än (kontrollstrecket på en gång ) Så räkna ut på FL att jag är i v 9. Men ska ta ett digitalt i eftermiddag och dubbelkolla   Vågar inte tro på det ännu :-P

    Jag ska bli 3 barnsmamma troligen till 2012

  • Ljushuvudet

    Förlåt att jag gick OT, ska kolla alla era test nu och se vad jag ser

  • Ljushuvudet

    irre85:
    Jag ser på det redigerade testet

    Bebisvagga:
    Ge inte upp ännu för du är bara på BIM-2 och den ena graviditeten är inte den andra lik vad gäller när man plussar

  • LillaPluppen
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:39:41 följande:

    Nu blir säker många VÄLDIGT rasande på mig. Men jag var bara tvungen att "testa er". För ibland säger ni att det finns ett sträck(då jag inte ser ett sträck) eller att det bara är ett spökstrek(och jag ser ett svagt svagt sträck). Enligt mig så tycker jag att mitt sträck inte ens är rosa utan grått, håller ni med?!  Det är nämligen så att detta test är från den 20maj(de test jag la upp först) och det blev ett plus med tiden :)


    Här nedan kommer min stegring och man kan knappt tro att jag skulle få ett plus från de första testet. Det syns knappt.


    En fråga, det ÄL test du har med där, när är det taget och vilken tid på dagen?  tänkte om det togs BIM-5 det oxå?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester