• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Niicesara

    Gjorde ett nytt test i morse - Gjorde RFSU både igår och idag- och det var negativt. Tyckte bara att jag såg en svag skugga efter mycket tittande.
    Har kollat mer på de från igår och det är absolut ett svagt positivt test för strecket är som kontrollstrecket fast detta är ljusrosa. Man ser det tydligt om man håller det mot ljuset.

    Är jag inte gravid? Morgonurin borde väl vara säkrare än på kvällen? Eller kan jag vara gravid bara det att HCG går lite upp och ner i början?

    Hoppas bara att jag inte varit gravid med fått ett tidigt missfall. :(

    Vad tror ni?

  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-12-15 13:36:01 följande:
    Trist Slemtorsk att det inte tog sig
    Men väntan låter himla mysko. Ni är ju redan inne på IVF. Det är ju den kön som är kan vara lite lång. Men vårdgarantin säger 3 månader annars får man hjälp i annat landsting.
    Sen när man väl är inne så går allt fortare. Akademiska ha oxå sparkrav men när vi misslyckades så fick vi försöka igen direkt.
    Till April är det 4 månader. Är det verkligen korrekt ? Kan ni ont ha gått fel information. Vårgarantin har ju även då trätt i kraft.
    nää tyvärr är det så det är.. de kan inte ge hjälp snabbare för det finns inte personal.. Sahlgrenska fick det här sparkravet på sig nyss och det är över 300 personer som får gå, den enda enhet som INTE får nedskärningar är vuxenpsykiatrin.

    På sahlgrenskas hemsida står det till och med ett meddelande att dem som fått tid i januari kan komma att bli framflyttade, jag tycker uppriktigt synd om personalen som ju är dem som får ta smällen när vi upprörda par vill komma fram snabbare i köer och dylikt..

    Sen ska man ju vänta minst en cykel innan nästa behandling iofs så det blir ju det PLUS tre månader så eg så är det precis på håret om man räknar det så... i övrigt kom vi ju in väldigt snabt..2 månader från remiss till första möte på utredningen och inte mer än 6 veckor från remiss från utredning till IVF men jag vet inte... som det ser ut nu får jag iaf inte hjälp någon annanstans ifrån pga min vikt så jag måste ändå ner det där 10 kg innan jag ens kan tänka på att flytta en remiss, men det finns ju privata alternativ i Göteborg som tar sig an landstingsfinancierade IVF, men det får jag isf ta med barnmorskan när jag pratar med dem nästa vecka.

    Jag kan känna att det är oändligt långt till april... men det kan på ett sätt också vara skönt att få lite andrum, å andra sidan så rinner ju tiden i från oss med tanke på min ålder och även privata alternativ har ju åldersgränser även om de är något generösare än landstinget, men om man vänder på det så kostar ju de privata alternativen pengar som vi inte har i nuläget iaf..... så det är många plus och minus här.
  • Haggstrom
    HelenFr skrev 2011-12-15 13:29:18 följande:
    Bebisvagga: jag har också gjort en gbp och fått ett barn efter det... Ska inte påverka möjligheten att skaffa barn, däremot kan man få veck på äggledarna som gör att man kan få utomlvedshavandskap... Och som sagt ska man ju vänta 2-3 år efter... Jag fick inte ens någon specialmödravård pga det, fast de sa att jag skulle få det när jag gjorde min op...
    Gjorde en 11mars och dem sa då att jag skulle vänta 1år tills vi blev med barn.. varför fick du inte speciell mödravård????
  • Lindis1974

    Slemtorsk: ja ibland är det bra med en paus. Vi gjorde paus från maj till augusti. Sen blev jag gravid. Jag kände det var skönt att inte stressa fram något.
    Hoppas så att ni lyckas nästa gång eller på hemma försök :)

  • lilaemma
    Niicesara skrev 2011-12-15 13:58:26 följande:
    Gjorde ett nytt test i morse - Gjorde RFSU både igår och idag- och det var negativt. Tyckte bara att jag såg en svag skugga efter mycket tittande.
    Har kollat mer på de från igår och det är absolut ett svagt positivt test för strecket är som kontrollstrecket fast detta är ljusrosa. Man ser det tydligt om man håller det mot ljuset.

    Är jag inte gravid? Morgonurin borde väl vara säkrare än på kvällen? Eller kan jag vara gravid bara det att HCG går lite upp och ner i början?

    Hoppas bara att jag inte varit gravid med fått ett tidigt missfall. :(

    Vad tror ni?
    Då du tittat på testet efter att det gått ut gills det inte. Tyvärr. Håller tummarna för att du får ett riktigt plus snart.
  • lilaemma
    Freja0811 skrev 2011-12-15 12:25:26 följande:
    Skulle någon vilja ta sig en titt på det här, dock är bilden tagen ca 30 min efter att testet togs då kamerabatteriet dog.

     


    Kanske kan jag ana något väldigt svagt... håller tummarna...
  • Gummsan

    Kan man sätta in bilder via iPhone? Ligger inne på barn med min treåring misstänkt blindtarmsinf. Har därför ingen dator. Tyckte mitt cb test visa något. Men det är ju bara spök säkert efter som det inte är så längesen jag hade utslag på ältestet. Ja jag vet, testnarkoman.

  • Stinis83

    Gummsan, det går tyvärr inte att lägga in bilder via iPhone, det suger. Men usch, hoppas att det inte är blindtarmen! :(

  • norrköpingsbo

    rfsu-test taget idag.. suddig bild,men gissa gärna ändå...
    bilden är tagen efter ca 2 minuter....




     
  • MissFörstånd

    Haggstrom, helenfr - här är en till som är GBP opad juni -09. Fick ett barn innan op och är nu gravid i v16 med andra barnet. Får inte heller gå på spec mvc och inte äta mer vitaminer än vad jag redan gör. OM det hade med gpb open att göra vet jag inte men med första barnet försökte vi i ett år och nu var det på andra försöket eller första seriösa .

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester