• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Liten Léonie

    Testat igen. Brutit upp CB digital (inte ett sånt med text och veckor utan digitalt plus eller minus på displayen) och ser tydligt ett kontrollstreck och ett svagare. Någon annan som gjort så? Gissar att det är som med ÄL digitala att det är först när strecken är lika starka som den känner av det och visar på displayen.

  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2011-12-18 11:25:26 följande:
    Fyffe: stort grattis! Vilken härlig julklapp!

    Slemtorsk: gud vad härligt med bröllop! STORT grattis!!

    Carmat: har du testat något mer?
    ja tog ett test i morses. är inte hemma så jag lägger in en bild senare
  • Gummsan

    Nu har jag hört från flera håll att man ska undvika socker om man vill bli gravid. Men ingen kan berätta varför... Vet ni tjejer varför??? 

    Jag är världens godisråtta :-S 

  • Radioactiive

    Slemmis:Stort grattis till bröllopet önskar er all lycka, låter hur mysigt som helst, vilken jul ni kommer att få!

  • Jess86

    Ingen idé för mig att testa idag för mensen kom i natt. Håller tummarna för alla andra!!

  • jempalainen
    Gummsan skrev 2011-12-18 13:36:29 följande:
    Nu har jag hört från flera håll att man ska undvika socker om man vill bli gravid. Men ingen kan berätta varför... Vet ni tjejer varför??? 

    Jag är världens godisråtta :-S 

    hej, det jag har läst om är att sockret och hög insulinhalt i blodet påverkar fertiliteten. Jag har haft svårt att bli gravid men efter fyra månader av sockerfri och blodsockersänkande kost så blev jag gravid. Det finns jättebra sidor om lchf som förklarar saken bättre, även böcker. Jag rekommenderar kostdoktorns sida. Sen behöver man kanske inte äta lchf men just att få ner blodsockret o stabilisera det verkar vara grjejen för en del. Det beror ju på varför man har svårt att bli gravid.:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester