• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MEMFS
    Abzia skrev 2014-02-09 19:09:52 följande:
    Får hoppas att de är positivt
    Klart positivt!! :D Köp ett digitalt för att bekräfta det om du känner dig osäker! GRATTIS!!
    ♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • chow

    Hej tjejer!

    Nu är de så att jag plussade igår på ett one step test tydligt färgat streck men inte lika starkt som kontrollstrecket. Jag håller på med en utredning och har denna månad och ätit primolut-nor för att reglera mensen och för 3 dagar sedan började jag äta pergotime....

    Jag borde alltså inte vara gravid utan mitt i min menscykel.. men jag har plussat. Kan dessa hormoner jag ätit ge falska positiva graviditetstest?

    jag vågar inte tro jag är gravid :/ Jag testade med gravtest i förrigår.. då fick jag ett vad jag trodd var ett "spökstreck" men igår var det tydligt och rosa färgat.

  • Geléhallon89
    primolut-nor o pergotime ger inte positivt graviditets test. kan va så att du blivit gravid på senaste ägglossning? isf sluta med pergotime och ring din läkare/gyn. 
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Firran
    chow skrev 2014-02-09 19:32:14 följande:

    Hej tjejer!

    Nu är de så att jag plussade igår på ett one step test tydligt färgat streck men inte lika starkt som kontrollstrecket. Jag håller på med en utredning och har denna månad och ätit primolut-nor för att reglera mensen och för 3 dagar sedan började jag äta pergotime....

    Jag borde alltså inte vara gravid utan mitt i min menscykel.. men jag har plussat. Kan dessa hormoner jag ätit ge falska positiva graviditetstest?

    jag vågar inte tro jag är gravid :/ Jag testade med gravtest i förrigår.. då fick jag ett vad jag trodd var ett "spökstreck" men igår var det tydligt och rosa färgat.


    Dom ger inte positivt ...jag åt primolut för att få mens ... Den kom aldrig så tog ett test och va också gravid !

    Håller tummarna !!

    Du får ringa dom imorn :)
  • Gummsan
    mammelie skrev 2014-02-09 20:29:11 följande:

    Gummsan: hur går det för dig?


    Jo min lille är ju 17mån nu. Vi har bestämt oss för en till. Just nu har det blivit lite trubbel i paradiset så vi får se. (Inte mig och mannen men i familjelivet ändå) Hur går det själv?
  • Den och den

    Är det någon som ser nåt på detta? Någon som kan trixa med det lite?

    Syns mer i verkligheten men det är ju verkligen svagt...

  • chow

    åååh tack tjejer! :) ja ska till gyn imorgon så vi får se.. skulle egentligen haft tid för äggledarspolning.

    Om ni undrar varför jag testade mig mitt i menscykeln var för ja knappt fick någon blödning på primolut.nor... de va rosa färgat.. sen på natten så nös jag och de gjorde så jävla ont i livmodern, ligamenten, så då blev jag fundersam..ja hade så när jag var gravid med dottern.

  • mammelie

    Gummsan: ang bebisverkstaden så har den legat på is i ett halvår typ pga sjukdom och dödsfall inom familjen. Hade min första äl på 4 månader i tisdags och släppte då 2 ägg. Får se om vi lyckas denna månad.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester