• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen

    Hoppas då:) låter ju lovande med molande:) när ska du börja testa med gravtest?


    Mysmia79 skrev 2014-12-22 11:10:21 följande:

    Ja jag brukar få lite mensvärk innan men inte så här mycket efter. Minns att jag hade mensvärk vid bim med dottern (5år sen).


  • liten giraff
    halmstadcarro skrev 2014-12-22 10:57:32 följande:
    Ser inte supersvagt ut här å då kanske de e lite tydligare i verkligheten tom?
    När har du bim? Jag hade varit glad med de testet ;)
    Nja tycket det ser likadant ut i verkligheten. Har lutealfas på 8-11 dagar och är på äl+12 idag. Hoppas på att bli klokare imorn :)
  • halmstadcarro
    lizanilander skrev 2014-12-22 11:36:14 följande:
    Har testat flera dagar för skojs skull, visat totalt blankt utom det jag gjorde för en timme sen. Syns ännu tydligare IRL, så vet inte om det bara är jag som ser på bild? BIM 23 el. 25/12.
    Ser ett svagt streck jag :)
  • halmstadcarro
    liten giraff skrev 2014-12-22 11:53:59 följande:
    Nja tycket det ser likadant ut i verkligheten. Har lutealfas på 8-11 dagar och är på äl+12 idag. Hoppas på att bli klokare imorn :)
    Om du tar ett digitalt är jag övertygad om att det kommer stå gravid :)
  • skepparbarn
    fiigggy skrev 2014-12-22 16:42:46 följande:

    Tog detta test idag.. Ser jag två streck eller är jag blind?


    Jag ser faktiskt inget :/

    Men jag har lite svårt att urskilja på oskarpa bilder
  • Neiti75

    Hej igen.

    Då jag inte fick tag i något digitalt test igår så tog jag ett nytt RFSU test på morgonen. Tog testet 04.55 efter att ha sovit ca 5h. Innan läggdags drack jag ett stort glas vatten för att bli kissnödig till morgonen. Testet visade blankt, lite rött i ena kanten men absolut inget streck!

    Idag efter jobbet efter klockan 16 tog jag detta. Är detta det riktiga resultatet?? För den borde väl inte ge utslag om man inte har det rätta hormonet och utan tillräcklig mängd??

  • rosali84
    Neiti75 skrev 2014-12-22 16:51:21 följande:

    Hej igen.

    Då jag inte fick tag i något digitalt test igår så tog jag ett nytt RFSU test på morgonen. Tog testet 04.55 efter att ha sovit ca 5h. Innan läggdags drack jag ett stort glas vatten för att bli kissnödig till morgonen. Testet visade blankt, lite rött i ena kanten men absolut inget streck!

    Idag efter jobbet efter klockan 16 tog jag detta. Är detta det riktiga resultatet?? För den borde väl inte ge utslag om man inte har det rätta hormonet och utan tillräcklig mängd??

    phpDC7ThO81975.jpg


    De visar inte fel! Du är gravid!! Grattis!!! Fått ett precis likadant resultat själv idag :)
  • Mamma till 5 underbara barn
    fiigggy skrev 2014-12-22 16:42:46 följande:

    Tog detta test idag.. Ser jag två streck eller är jag blind?


    Jag ser något väldigt svagt ser dock inte om de är grått eller rött när har du BIM ?
  • Mamma till 5 underbara barn
    fiigggy skrev 2014-12-22 16:42:46 följande:

    Tog detta test idag.. Ser jag två streck eller är jag blind?


    Ser nog 3 streck oxå :-O ta ett nytt eller vänta någon dag
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester