• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • frestelsen
    tobbe01 skrev 2016-08-13 08:34:43 följande:

    Ja jag kan ju inte begripa det men tråden är ju uppenbart mycket livaktig! I min värld så finns det negativa grav-test och positiva dito och liksom inget där emellan i ngn slags skuggvärld! Man kan förvisso bli skengravid men det torde vara rätt sällsynt? När ngn av mina flickor kommer hem och jublar att de väntar en liten bebbe så tar jag för givet att det är så och inte gaser.


    Fast det handlar inte om skengravid utan hormon som liknar en graviditet. De hormon som visar på ägglossning är desamma ibörjan på en graviditet. Men sen är vi olika o jag har testat, känt efter och analyserat så min man trott jag är galen!! Så har slutat med det för sinnesro, men har förståelse för de som gör detta:) o alla är vi olika som tur är, hur skulle de se ut om alla tänkte o gjorde precis lika? Du har säkert något som jag skulle uppfatta som helt vridet, kanske inte test men typ sorterar stumpot i färg eller får för dig klamydia eller feber osv:) vi människor har en hjärna som kan analysera och resonera:)
  • soofa

    Och hur påverkas du negativt av detta?! Tilläggas bör också att alla graviditetstester inte visar ett tydligt positivt resultat (i alla fall inte med en gång), men det innebär inte att man är mindre gravid för det. Så ja, antingen är man gravid eller så är man det inte men det beror också på hur mycket HCG man har i kroppen och vilket test man använder.

    Jag hoppas dessutom att dina döttrar får göra precis som dem vill utan att du dömer dem för det. PS. Gaser ger inte något som helst utslag på graviditetstest.


    tobbe01 skrev 2016-08-13 08:34:43 följande:

    Ja jag kan ju inte begripa det men tråden är ju uppenbart mycket livaktig! I min värld så finns det negativa grav-test och positiva dito och liksom inget där emellan i ngn slags skuggvärld! Man kan förvisso bli skengravid men det torde vara rätt sällsynt? När ngn av mina flickor kommer hem och jublar att de väntar en liten bebbe så tar jag för givet att det är så och inte gaser.


  • Glädje

    ----

    Mitt test ovan...ser någon nåt?

    Svag svag aning igår på RFSU o jag tycker det är samma idag med morgonurin.

    Slutade amma för 4 veckor sen, ingen aning om bim

    Rosa spotting för 9 dagar sen, mensvärk o ömma bröst sen en vecka tillbaka..

  • soofa

    Ja, det ser dessvärre blankt ut. :( Men, inget är kört förrän mensen kommer!


    LillaPyret skrev 2016-08-13 07:32:25 följande:

    Morgontest. Misstänker spök på testlagrets för detta ser jag ingenting på.


  • tobbe01
    soofa skrev 2016-08-13 09:08:04 följande:

    Och hur påverkas du negativt av detta?! Tilläggas bör också att alla graviditetstester inte visar ett tydligt positivt resultat (i alla fall inte med en gång), men det innebär inte att man är mindre gravid för det. Så ja, antingen är man gravid eller så är man det inte men det beror också på hur mycket HCG man har i kroppen och vilket test man använder.

    Jag hoppas dessutom att dina döttrar får göra precis som dem vill utan att du dömer dem för det. PS. Gaser ger inte något som helst utslag på graviditetstest.


    Nej men jag hoppas mina döttrar är kloka nog att inte basunera ut att de är gravida med stöd av en märkligt osäkert test från apoteket. På min tid (stenåldern typ) så fanns det inget "limbo" där man typ var "nästan" gravid. Det var väldigt konkret när man väntade en bebbe, GLASKLART!

  • tobbe01

    Änmäld och utvisad. Ber om ursäkt. Självklart kan man vara "nästan" gravid.

  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2016-08-13 10:07:03 följande:

    Änmäld och utvisad. Ber om ursäkt. Självklart kan man vara "nästan" gravid.


    *på min tid sa man att "nära skjuter ingen hare" men vi visste inte bättre......."nära" kan skjuta en hare.
  • soofa

    Tror det är därför det finns sådana här grupper, så man kan diskutera en eventuell graviditet till man vet säkert att man inte är det eller inte. Och vet du? Dessa grupper är helt och håller frivilliga att läsa, så är det något här som stör dig är mitt tips att sluta läsa.


    tobbe01 skrev 2016-08-13 09:35:22 följande:

    Nej men jag hoppas mina döttrar är kloka nog att inte basunera ut att de är gravida med stöd av en märkligt osäkert test från apoteket. På min tid (stenåldern typ) så fanns det inget "limbo" där man typ var "nästan" gravid. Det var väldigt konkret när man väntade en bebbe, GLASKLART!


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester