• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ESEP
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-17 08:17:54 följande:

    Godmorgon!

    Tog precis detta test, ett CB early, på BIM-1. Jag ser ett streck men är rädd att jag ser i syne. Ser ni något?

    Har kort lutealfas (11dgr) så är det ett plus är det inte så konstigt om det är svagt, blir ÄL+10 bara.

    Tacksam för hjälp!


    Syns absolut något :) Svårt att vara säker på plus när det är cb men ser ju väldigt lovande ut.. Håller tummarna för tydligt imorgon ;)
  • Hallondröm1111
    ESEP skrev 2018-08-17 08:26:12 följande:

    Syns absolut något :) Svårt att vara säker på plus när det är cb men ser ju väldigt lovande ut.. Håller tummarna för tydligt imorgon ;)


    Fasen vad jobbigt! Att vänta är ju det värsta som finns. Men tack för svar!
  • ESEP
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-17 08:49:36 följande:

    Fasen vad jobbigt! Att vänta är ju det värsta som finns. Men tack för svar!


    Haha eller hur! Själv har det räckt med att vänta tills eftermiddag när jag haft ett knappt synligt streck för att man ska vara säker på plus.
  • Hallondröm1111
    ESEP skrev 2018-08-17 08:55:01 följande:

    Haha eller hur! Själv har det räckt med att vänta tills eftermiddag när jag haft ett knappt synligt streck för att man ska vara säker på plus.


    Vilket test borde jag ta då? Om ett early visade så svagt borde det inte vara någon idé att ta ett ?vanligt? idag på em väl?
  • ESEP
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-17 09:00:37 följande:

    Vilket test borde jag ta då? Om ett early visade så svagt borde det inte vara någon idé att ta ett ?vanligt? idag på em väl?


    Svårt att säga. Jag hade tagit något som inte är cb. Själv har jag använt tetstlagret som kostar 7 kr st så har liksom inte gjort så mycket om jag slösat :P Men fått en ganska rejäl stegring från morgon till eftermiddag. Beror på hur otålig och villig att slösa du är ;) Risken är ju att du bara får samma, självklart är det bästa att vänta minst ett dygn.
  • annahoj84

    Hej! Tog ett nytt test igår, och det var starkare än det dagen innan! Ser ni strecket? BIM -3

    Fick dock otrolig mensvärk igår kväll och hela natten, är livrädd för missfall igen :(

  • Corneliass
    annahoj84 skrev 2018-08-17 09:44:30 följande:

    Hej! Tog ett nytt test igår, och det var starkare än det dagen innan! Ser ni strecket? BIM -3

    Fick dock otrolig mensvärk igår kväll och hela natten, är livrädd för missfall igen :(


    Jag ser strecket. Jag hade oxå en extrem mensvärk i vecka 7 ungefär. Nu är jag i vecka 15 och allt ser bra ut <3
    Gravid med första barnet
  • ESEP
    annahoj84 skrev 2018-08-17 09:44:30 följande:

    Hej! Tog ett nytt test igår, och det var starkare än det dagen innan! Ser ni strecket? BIM -3

    Fick dock otrolig mensvärk igår kväll och hela natten, är livrädd för missfall igen :(


    Syns jättetydligt för bim -3 :) Mensvärk kan man få när livmodern växer, väldigt vanligt. Hoppas det går bra!
  • Hallondröm1111
    annahoj84 skrev 2018-08-17 09:44:30 följande:

    Hej! Tog ett nytt test igår, och det var starkare än det dagen innan! Ser ni strecket? BIM -3

    Fick dock otrolig mensvärk igår kväll och hela natten, är livrädd för missfall igen :(


    Tycker också att det ser positivt ut- grattis!! Och precis som ovan säger, kanske är växtvärk och inte mensvärk?
  • FloraLinnéa

    Vad tror ni? Är på äl+10. Har gjort bilden lite mörkare då det annars är svårt att få med det svaga strecket på bild, men visst är där något?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester