• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Närsomhelstnu
    lilagrodautanben skrev 2019-07-10 11:05:09 följande:

    Man ser ju men osäker om det är färgrester när det är så mycket.. ta ett nytt :)


    Får ta ett nytt test imorgon på morgonen och se vad det visar :)
  • Emmiealina

    Äl+14 idag (vet ej bim då mina cyklar är olika långa)

    Varför räknar man inte endast från ÄL då man ska göra gravtest? Någon som vet? Ibland har jag BIM på äl+30 men det betyder väl inte att jag inte ska testa förns den dagen?

    Bara streck som en liten liten skugga Visst bör det synas något idag på gravtest om det blev något? Har även mensvärk idag så känns som mensen är på g...

  • Enmsik

    Har endast ändrat skärpan för att göra en mindre suddig bild. Den översta är tagen utan blixt och den nedersta är tagen med blixt. Griper efter halmstrån...:( bim-1

  • Enmsik
    Enmsik skrev 2019-07-10 14:37:13 följande:

    Har endast ändrat skärpan för att göra en mindre suddig bild. Den översta är tagen utan blixt och den nedersta är tagen med blixt. Griper efter halmstrån...:( bim-1


    Glömde såklart bilden..

  • glitterhitta
    Emmiealina skrev 2019-07-10 12:14:29 följande:

    Äl+14 idag (vet ej bim då mina cyklar är olika långa)

    Varför räknar man inte endast från ÄL då man ska göra gravtest? Någon som vet? Ibland har jag BIM på äl+30 men det betyder väl inte att jag inte ska testa förns den dagen?

    Bara streck som en liten liten skugga Visst bör det synas något idag på gravtest om det blev något? Har även mensvärk idag så känns som mensen är på g...


    Du ska räkna från äl, inte från dagen mensen ska komma. Jag vet inte varför så många räknar BIM- då det är helt missvisande. Brukar du verkligen ha en lutealfast på 30 dagar? Den brukar ligga på 12-16 dagar.
    Hur bekräftar du din äl?

    Med mitt andra barn fick jag positivt på kvällen när jag var på äl+10 och det var svagt men tydligt, fanns inget utrymme till tvekan. Vanligaste dagen att få positivt är 13,6 dagar efter ägglossning.
  • lilagrodautanben

    Erfarenhet av testbanken? Beställde hur många som helst och ville testa nu på äl+1 om dom gav spök. Och det gör dom tror jag :( blir så less.. det understa alltså. Ältestet har inte varit i kontakt med gravtestet

  • Emmiealina
    glitterhitta skrev 2019-07-10 15:03:55 följande:

    Du ska räkna från äl, inte från dagen mensen ska komma. Jag vet inte varför så många räknar BIM- då det är helt missvisande. Brukar du verkligen ha en lutealfast på 30 dagar? Den brukar ligga på 12-16 dagar.

    Hur bekräftar du din äl?


    Jag trodde man skulle börja testa vid BIM eftersom det står så på alla gravtest. Då jag har otroligt långa och oregelbundna cyklar och nu ätit letrozol och tagit otrivillespruta för att få ÄL där vi följt upp med VUL för att se att det blev ägglossning. Därför vet jag att jag idag är på ÄL+14. Vet inte om Letrozol även kan göra cykeln till normal, det vill säga 28 dagar? När jag haft mens och ägglossning på egen hand har jag lyckats bli gravid men fått tidigt missfall varje gång på dag äl+ 18 ca, så jag vet egentligen inget om hur lång min ?riktiga? cykel är då de är så oregelbundna.
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-07-10 15:13:56 följande:

    Erfarenhet av testbanken? Beställde hur många som helst och ville testa nu på äl+1 om dom gav spök. Och det gör dom tror jag :( blir så less.. det understa alltså. Ältestet har inte varit i kontakt med gravtestet


    Brukar inte du köra ovitrelle? :) I så fall reagerar gravtestet ju på det. Annars vet jag inte.. :)
  • lilagrodautanben

    Inte denna månad, kliniken är stängd över sommaren så fick försöka själv. Jäkligt skumt iaf då jag ser strecket irl rätt tydligt. Tråkigt om man ska få spök på alla 40 tester liksom. Men man får väl fortsätta testa närmare bim och se om det blir starkare


    Enmsik skrev 2019-07-10 15:45:09 följande:

    Brukar inte du köra ovitrelle? :) I så fall reagerar gravtestet ju på det. Annars vet jag inte.. :)


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester