• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • nadir

    Svansmamma:
    Kunde ej citera

    men tycker inte det blivit starkare på tre dagar vilket det ju borde blivit. Tycker 21,22,23 varit lika i styrka. 

  • Mina3
    Lojsan DN skrev 2022-02-23 10:40:08 följande:
    Ja jag misstänkte att de inte skulle vara helt pålitliga :(
    Men det såg så äkta ut när jag tog testet, men jag vet inte det kanske var positivt men sen sket det sig. 
    Samma med testen från apotek365, HELT värdelösa. 
    Vad trist! Nä man blir verkligen inte klok på de där testen. Känns som det kan visa lite hur som helst när som helst
  • Em595


    När detta ett "färgrester"-test? Bim-3 idag Obestämd
     Samma bild fast ändrat ljudet på den översta. Borde ha hållt mig till bim istället Oskyldig
  • MissDB
    PelloBello skrev 2022-02-23 07:48:51 följande:

    Äl+9 
    Testlagret. Testade ett igår, ingen tillstymmelse till streck då. 
    Kan det vara nåt på g här? Är rosa i verkligheten. Färgen på bilderna blir lite fel.
    Erfarenheter av testlagret? 

    //


    Ser ingenting tyvärr :(
  • Em595

    Ett negativt test ska väl ändå vara mer blankt än detta? 
    Jag kommer inte kunna sluta älta detta testet heller hehe.. ingen ro eller vila förrän bim är passerad Tungan ute

    Ber om ursäkt för t9 i förra inläggetDrömmer

  • PelloBello
    MissDB skrev 2022-02-23 19:10:44 följande:
    Ser ingenting tyvärr :(
    Oh. Va tydligt rött streck i verkligheten. Testar en annan bild taget samtidigt som de andra. Ser dock grått ut när man laddar upp här.
  • MissDB
    PelloBello skrev 2022-02-23 19:26:01 följande:
    Oh. Va tydligt rött streck i verkligheten. Testar en annan bild taget samtidigt som de andra. Ser dock grått ut när man laddar upp här.
    Nu ser jag lite!
    Tror jag skrivit med dig förut men tycker att när man väl är gravid så syns strecken betydligt mer än så (även om det där såklart kan vara en början). Denna gravidintet testade jag på typ bim-6 tror jag men det var trots det inga tveksamheter. alltså behövde inte tänka på vilket ljus eller om det syntes bättre eller sämre när man laddade upp bilden utan det syntes verkligen. Du kan  såklart vara gravid fast det är
    för tidigt att testa nu så säger inte detta för att låta tråkig eller vara negativ utan mer att iallafall utifrån min egen erfarenhet (detta är 4:e barnet) så har det liksom blivit tydligt på ett annat sätt när det väl är positivt. Är ju lite testoman själv så vet hur himla gärna man vill testa så tidigt som möjligt?hoppas det är positivt och att det snart blir tydligare!
  • MissDB
    Em595 skrev 2022-02-23 19:25:18 följande:

    Ett negativt test ska väl ändå vara mer blankt än detta? 
    Jag kommer inte kunna sluta älta detta testet heller hehe.. ingen ro eller vila förrän bim är passerad Tungan ute

    Ber om ursäkt för t9 i förra inläggetDrömmer


    Jag ser! 
  • PelloBello

    MissDB 
    Kan inte citera.
    Ja alltså det var ett tydligt rött streck. Behövde inte vinkla eller kolla i specifikt ljus. Mobilens inställning ändrar färgerna i fotona så de blir mer gråa. 
    Men du har nog rätt. Va bara förvirrad över att jag tidigare testat negativt på morgonen på äl+10 och positivt samma kväll när jag varit gravid. (Har ovkså varit gravid några gånger, 6ggr senaste 7 åren). Nu fick jag detta test på äl+9 på testlagret, som jag aldrig fått spökstreck på, och sedan negativt. Men du har nog rätt. Svaga positiva är inte positiva. Alltså är den här tråden helt meningslös :) 
    Nåväl, va negativt idag med, så det stämmer det du säger, de svaga testerna är inte att räkna som positiva. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester