• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Syskonförsök

    välkommen Ferkis! Håller med Maymom om testerna.
    Plus att om du behöver redigera bilderna så är det mest sannolikt ett spökstreck du ser! Ett plus på en sticka ska kunna ses med blotta ögat utan att vrida och vända och helst en armlängds avstånd när du kollar på testet. kan du inte fånga på bild är det mest troligt ett spökstreck du ser. det finns såklart undantag där spökstreck blir starkare någon dag senare men oftast mer sannolikt att det inte är något! 


     


    Maymom skrev 2023-03-11 20:59:51 följande:

    välkommen hit!☺️


    ser inget på nåt av dem. Redigera inte bilderna, även om det då kanske syns kommer du få som svar att inte lita på redigerade bilder.


  • Cashili33
    Ferkis skrev 2023-03-11 20:53:23 följande:

    Hej! 


    ny här på familjeliv. 


    Behöver hjälp att analysera mina tre graviditetstest från RFSU, fotona är redigerade.. jag kan ana ett svaaaaaagt streck överst, men kan heller inte avgöra om det är spök eller faktiskt ett streck. Kan någon annan se något? 


     


     


    Välkommen

    Tyvärr är dina test negativa 

  • Ferkis

    Tack för alla svaren! :) 

    kanske är jag för tidigt ute med att testa ändå, har ca 4 eller 5 dagar kvar till BIM. Ska försöka hålla mig till på torsdag eller fredag så testar jag igen. 🙏🏼

  • SofieJ
    Embarazada skrev 2023-03-10 13:09:44 följande:
    Positivt skulle jag tro Plus
    Du hade rätt! Tog detta idag 🥰

  • Ferkis


    såklart kunde jag inte hålla mig 🙈 första gången jag provar med clearblue, och jag kan se ett brett, ljusblått streck. Tror jag lyckades fånga den på bild också. Några fler? 


    dock såg jag nu efter lite googlingar att clearblues tester verkar ha många ?spökstreck?? så jag är inte hoppfull, eftersom det är ett svagt streck? men ändå, det skulle kunna vara nåt, eller? 

  • Syskonförsök

    Något ser jag! Men extremt svårt att tyda och ja, de där är ökända för spök tyvärr. Håller tummarna att de är något och att strecket blir starkare!


    Ferkis skrev 2023-03-13 06:27:11 följande:

     


    såklart kunde jag inte hålla mig 🙈 första gången jag provar med clearblue, och jag kan se ett brett, ljusblått streck. Tror jag lyckades fånga den på bild också. Några fler? 


    dock såg jag nu efter lite googlingar att clearblues tester verkar ha många ?spökstreck?? så jag är inte hoppfull, eftersom det är ett svagt streck? men ändå, det skulle kunna vara nåt, eller? 


  • Karrobruden
    Sanlin90 skrev 2023-03-13 17:52:13 följande:
    Är jag galen eller ser någon mer än jag?
    På Clearblue ser jag något vagt 😊
  • dansaineon


    Mådde lite illa idag och blev äcklad av att dricka mitt älskade morgonkaffe... Nu på kvällen började brösten spänna lite så jag testade med ett tidigt gravtest.

    Jag har inte ändrat varken ljus eller kontrast på bilden... Jag tycker mig iaf se något svagt på gravtestet (det nedersta). De andra testerna är ägglossningstester. 
    Någon annan än jag som ser något?
  • Maymom
    dansaineon skrev 2023-03-13 20:13:41 följande:


    Mådde lite illa idag och blev äcklad av att dricka mitt älskade morgonkaffe... Nu på kvällen började brösten spänna lite så jag testade med ett tidigt gravtest.

    Jag har inte ändrat varken ljus eller kontrast på bilden... Jag tycker mig iaf se något svagt på gravtestet (det nedersta). De andra testerna är ägglossningstester. 
    Någon annan än jag som ser något?
    Tycker att jag anar något. Ta ett nytt nu på morgonen och lägg upp.😊
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester