• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • rubie
    svansmamman skrev 2023-06-11 19:08:00 följande:
    Hur många dagar har du mellan äl och BIM? Det låter misstänkt som att din ägglossning är senare än du tror, om du nu inte har väldigt få dagar mellan äl och BIM. ❤️
    Hade alltså ägglossning 5-7 dagar efter mensen. Har nästan alltid 25-27 dagars cykel. Vad menas? Hahaha!  någon som vet om det kan påverka att ha ägglossning så tätt inpå mensen? 
  • Ruter

    Missfall den 17 maj. Testat negativt flertalet gånger efter det. Alla symtom försvann vid missfallet. Nu åter igen symtom, beräknad ny mens (förutsatt att missfallet inte påverkade det hela) enligt tidigare cykel borde vara på ons. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som ser ut enligt bild. 

  • Cashili33
    Sunshine2 skrev 2023-06-11 22:24:17 följande:

    ser ni något eller inbillar jag mig?


    Ser inget 
  • Lojsan DN
    Ruter skrev 2023-06-12 17:17:36 följande:

    Missfall den 17 maj. Testat negativt flertalet gånger efter det. Alla symtom försvann vid missfallet. Nu åter igen symtom, beräknad ny mens (förutsatt att missfallet inte påverkade det hela) enligt tidigare cykel borde vara på ons. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som ser ut enligt bild. 


    Jag ser ett svagt streck faktiskt. 😀
  • rubie
    Ruter skrev 2023-06-12 17:17:36 följande:

    Missfall den 17 maj. Testat negativt flertalet gånger efter det. Alla symtom försvann vid missfallet. Nu åter igen symtom, beräknad ny mens (förutsatt att missfallet inte påverkade det hela) enligt tidigare cykel borde vara på ons. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som ser ut enligt bild. 


    Ser ett streck! Tydligt dessutom om man jämför med mina denna månaden. Håller tummarna 🤞🏻❤️
  • rubie
    MadAnn93 skrev 2023-06-12 19:57:05 följande:
    ser någon två streck?😊
    Kanske kan ana något väääääldigt svagt! 
  • Sam2023
    rubie skrev 2023-06-12 20:21:10 följande:
    Kanske kan ana något väääääldigt svagt! 
    Jag ser men väldigt svagt du får testa igen om några dagar 
  • svansmamman
    rubie skrev 2023-06-12 12:13:13 följande:
    Fick positivt ägglossningstest 28/5, har alltid starka känningar av ägglossning. Så borde vara 14-16 dagar mellan äl och mens 🤷🏻?♀️
    rubie skrev 2023-06-12 15:47:47 följande:
    Hade alltså ägglossning 5-7 dagar efter mensen. Har nästan alltid 25-27 dagars cykel. Vad menas? Hahaha!  någon som vet om det kan påverka att ha ägglossning så tätt inpå mensen? 


    Äl-test är ju i sig ingen garanti för att bekräfta ägglossning, men med tanke på att du har kraftiga äl-känningar låter det ju troligt att du har koll på ägglossningen. 


    Jag har rätt lik cykel som din, eller ja den är 24 dagar. Jag har alltid plussat relativt starkt på BIM. Jag har nog aldrig testat så mycket innan, men jag är väldigt säker på att jag skulle ha fått pluss även några dagar innan BIM. Det låter märkligt att plussa så pass sent som efter BIM, då de flesta plussar tydligt vid BIM (eller än tidigare). Din cykel låter i mina öron inte märklig på något sätt, jag har ägglossning typ 5 dagar efter mensens sista dag. 


    Bifogar en bild på hur testet såg ut på BIM denna graviditet. 


     

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester