• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (saknar dej)

    en vecka nu sedan jag önskade dej en trevlig helg och du svarade full
    ibland vill jag drämma huvvet i väggen för att jag hoppas på ett oss...

  • Anonym (tänk)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-08-09 01:53:54 följande:

    En del inlägg är ju just den där längtan som beskrivs, visst är det så. Jag tänker att tråden också är super för att bolla med sig själv och andra hur vi funkar. Bara att verbalisera sina tankar är ju vettigt, får själv insikter av det.


    Ja precis! Så är det och jag önskar dig lycka till med dina tankar och att bolla dessa :) själv lämnar jag nu. Men kommer säkert tillbaka en dag och läser allt jag själv och vi alla skrivit igen.
  • Anonym (E)

    Jag tycker det du, eller faktiskt ni, gör är riktigt elakt. Jag var den som såg till att ni möttes, ni var båda mina kompisar och så blir ni bästa vänner och utelämnar mig. Det gör ont i mig, riktigt jävla ont. Ni är 4 stycken och ingen av er tänker på att bjuda in mig. Självklart inte alla gånger alla måste ses men för en spontankväll med vin tycker jag att jag borde vara delaktig. Jag ser inte längre dig som min vän... Men vet du vad- jag är lika falsk som du är och tycker nog att hämnden är ljuv!

  • Anonym (där floden flyter förbi)
    Anonym (tänk) skrev 2019-08-08 14:35:20 följande:

    När jag ser alla dessa små meddelanden som vi alla ger och hoppas att det ska bli läst av den person vi tänker på så fylls jag av en värme och nostalgi. Även saknad. Många ord från hjärtat har jag själv skrivit här en gång. Till en Camilla. Hon var (och är) min vän och som kom att betyda något mer än så för mig en dag. Så många medeelanden jag skrev till henne här. Utan att hon fick veta eller vet. Hon har idag valt att inte höra av sig till mig lika ofta som förut, för att inte säga aldrig, och hon svarar knappt på mina meddelanden på Messenger. Så jag har förstått att om hon kände något för mig en gång så gör hon inte det längre. Så jag kände en dag att det får vara nog med att längta efter henne då det inte är ömsesidigt. En gör sig själv illa om en låter en längtan som inte är besvarad totalt uppsluka en. Jag är värd bättre än att sitta och tänka och längta efter någon som inte gör detsamma. Men allt jag skrivit om henne, till henne här, bevarar jag i hjärtat. En dag kanske hon får se vad jag skrev. Lycka till alla ni fina härinne som skriver ur hjärtats lust och längtan ? kram på er!


    små åar av längtan flyter samman till ett stort hav. det är skönt att inte vara ensam om det man känner. känna att det finns andra i samma situation. läsa om hur andra hanterar sina känslor inspirerar mig. innerst inne är vi likadana allihop, det slås man av i den här tråden, känns som att nästan alla inlägg hade kunnat vara skrivna av samma person. det är vackert på något sätt att i all stress och upptagenhet så finns det rum för osynliga känslor, förhoppningar, och hjärtesorger, lite som ett parallellt universum till det som syns utanpå.
  • Anonym (saknar dej)

    igår när jag såg dej var det tur att du ej hörde att mitt hjärta sjöng en liten sång för dej!

  • Anonym ((.....))

    Jag saknar dig så mycket! Urgh vad jag önskar att du skulle ringa istället för att chatta med alla.

  • Anonym (saknar dej)

    då när jag såg dej, kom du med hunden och du sa han hade badat ute och du sa att du inte ville det skulle bli höst för den är lång mörk och ensam...
    men du.. du vet ju var jag finns...

  • Anonym (SK)

    Andrea, när vi jobbade tsm så blev jag småkär i dig. Jag kände attraktion till dig och ville så gärna bara kyssa dig. Men då jag blev osäker på om du flirtade med mig/var intresserad av tjejer, så skulle jag aldrig ha vågat ta det steget. Särskilt eftersom jag redan var och är i en annan relation. Jag kommer nog aldrig få veta hur det var, om du ville prova med en tjej/med mig eller inte. Hoppas att du hittar ditt livs kärlek någon gång och lycka till i framtiden. Du är en intelligent och vacker kvinna :)

  • Anonym (SK)
    Anonym (Blå) skrev 2019-07-10 19:31:38 följande:

    Saknar att inte få träffa dig nu på ett tag. Ska göra allt för att peppa mig själv och våga lite mer när vi ses igen. Bara så att du vet - jag vill ha dig nåt helt galet.


    Så här känner jag också! Att jag hade vågat mer.. men ibland så är man rädd för att man misstolkat. Det skulle vara så pinsamt om det visade sig vara på ett annat sätt
  • Anonym (SK)
    Anonym (Blå) skrev 2019-07-10 19:31:38 följande:

    Saknar att inte få träffa dig nu på ett tag. Ska göra allt för att peppa mig själv och våga lite mer när vi ses igen. Bara så att du vet - jag vill ha dig nåt helt galet.


    Så här känner jag också! Att jag hade vågat mer.. men ibland så är man rädd för att man misstolkat. Det skulle vara så pinsamt om det visade sig vara på ett annat sätt
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!