• Anonym

    svenska män

    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.

  • Svar på tråden svenska män
  • Nellee
    Jäjd skrev 2011-11-11 21:18:19 följande:


    Verkar inte bättre.  
    Eller hur  

    Tycker att det rimmar jäkligt illa med att vi kvinnor vill ha jämställda förhållanden med lika lön, lika mycket arbetsbörda i hemmet, delad föräldrapenning, delning av Vab osv men ändå sitter det inne att mannen ska pynta. 
    Anonym skrev 2011-11-11 21:28:10 följande:
    Ja du man får ju det man betalar för så du kan ju inte vara nån 10-poängare direkt
    Ha,ha,ha  
     
    Don't you black or white me
  • Donum
    Anonym skrev 2011-11-11 21:13:42 följande:
    Forr i tiden brukade det kallas att bli uppvaktad. Kallas det en eskort-service nu om en svensk kille bjuder? Bli varre och varre.... Jag kan betala ocksa, men det ar nagot speciellt med forsta dejten om killen bjuder ut.
    Ja, förr i tiden betalade man väl för en fru också?
    Jag hade blivit förolämpad om killen kände att han skulle betala för mig. Jag kan inte köpas. Jag är helt gratis. 
  • Anonym
    Donum skrev 2011-11-12 11:32:52 följande:
    Ja, förr i tiden betalade man väl för en fru också?
    Jag hade blivit förolämpad om killen kände att han skulle betala för mig. Jag kan inte köpas. Jag är helt gratis. 
    Dem ganger jag betalat da? Ar det en eskort service da ocksa? Eller ar det bara en dejt om man delar exakt lika? Forstar inte hur du tanker...
    Sa om en kille vill bjuda dig pa middag sa ar du forolampad? Jag hade sagt "tack sa mycket, nasta gang ar det jag som bjuder".
  • Donum
    Anonym skrev 2011-11-12 15:54:09 följande:
    Dem ganger jag betalat da? Ar det en eskort service da ocksa? Eller ar det bara en dejt om man delar exakt lika? Forstar inte hur du tanker...
    Sa om en kille vill bjuda dig pa middag sa ar du forolampad? Jag hade sagt "tack sa mycket, nasta gang ar det jag som bjuder".
    Är du samma Anonym som skrev 

     "Men nar jag dejtade i sverige sa bestod en dejt av en kaffe eller en film... Vagade inte ta en pa en riktig dejt, och sen ska man dela pa godis-utgiften haha

    Har sa tar dem ut en pa en riktig dejt, middag och hamtar en mm... Inget snack om vem som ska betala ar det inte heller. 
    Nu ar jag verkligen inte snal och jag jobbar och har universitetsutbildning, men vill ju bli upp-passad ibland med. "

    så förstår jag inte vad du syftar på. Du gnäller över att dela på kostnader samtidigt som du nu då menar att du gärna dela på kostnaderna?

    Ja, jag blir förolämpad om en man lever i tron att jag kan köpas.  
  • Nenne666
    Anonym skrev 2011-11-09 15:41:12 följande:
    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.
    Aa ok.
    Med andra ord så borde det vara helt ok att säga att turkiska män är värdelösa, luktar svett och är äckligt fula?

    Varför är det mer ok att dissa sina egna landsmän än utlänningar?
  • Velour
    Anonym skrev 2011-11-09 15:41:12 följande:
    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.
    Vilka idioter har du råkat ut för egentligen? Och jag skulle inte tro att precis alla svenska män ska stå till svars för de du har upplevt. Eller har du varit med alla svenska män?
  • Velour
    Nenne666 skrev 2011-11-17 23:18:18 följande:
    Aa ok.
    Med andra ord så borde det vara helt ok att säga att turkiska män är värdelösa, luktar svett och är äckligt fula?

    Varför är det mer ok att dissa sina egna landsmän än utlänningar?
    Du föll för den lätta
  • cindy03
    Mamsis skrev 2011-11-09 19:19:09 följande:
    Jag vet flera svenska män som tar hand som sin kvinna på alla sätt och vis, men det måste vara RÄTT kvinna. En kvinna som inte behandlar sin svenska man med respekt får ingen heller.

    Min svenska man gör ALLT för mig. OCH vågar visa sina känslor öppet. Mesig är han inte heller. Och inte snål. Möjligen mot sig själv då, men inte mot mig.

    Utländska män gör säkert allt detta de med, för rätt kvinna.

    Att som i ts säga att svenska män är snåla och ditten och datten är samma sak som att säga att muslimska män är terrorister. Och det får man inte, men det är ok att skriva saker om svenskar? Dags att anmäla även sånt kanske?

    Kunde inte ha sagt det bättre!!
  • Anonym (seriöst?)

    Ärligt talat. Jag är gift med en man från Syrien. Han är jättesnäll, hjälper mig i hushållet, tillfredsställer mig sexuellt (är anonym eftersom jag skriver detta), lagar mat, tar hand om våra barn o.s.v.

    Men skulle vi av någon anledning skiljas en dag i framtiden, så skulle jag aldrig söka en utländsk man igen. På sin höjd en finne, norrman eller dansk.

    Även om min man är den perfekta maken, så har vi kulturkrockar som är väldigt jobbiga. Därför skulle jag aldrig välja en icke-nordisk man igen.

    Plus att jag är muslim, så det begränsar ju antalet män som är aktuella... Men jag skulle hellre vänta ett par år för att finna en svensk konvertit i så fall :P

  • konkelbär

    Oj. Kanske bara är jag som lyckas dra till mig svenska män som verkligen uppvaktar mig? (känner mig oerhört smikrad). De utländska som jag har dejtat däremot, har varit nedvärderande och haft stora problem med att jag varit smartare än dem.

  • Velour

    Det roliga med såna trådar är att man börjar hacka på "den andra sidan". Om man anser att det TS säger är sjukt, eftersom den är så fruktansvärt generaliserande, varför sänker man sig själv och börjar hacka på icke-svenskar plötsligt?

    Men jag är helt säker på att TS är ute efter just denna reaktion  

  • Anonym

    En till tråd där folk ska gnälla på svenska män. Suck! Om det nu inte passar så dejta Mohammed från pizzerian så får ni se hur jävla bra det blev då!

  • Anonym (Gillar)

    Vad tycker Invandrarkvinnor,tjejer om svenska män killar? är det positiva intryck
    eller har många noll intresse 

  • Anonym (G)
    Anonym skrev 2011-11-09 15:41:12 följande:

    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.


    Vet inte vilka män du mött men min man är svensk och han behandlar mig som en gudinna han till och med kallar mig gudinna men visst, skyll du på ursprung när det förmodligen ligger en hel del i ditt eget bemötande.
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (G) skrev 2018-07-29 00:16:42 följande:
    Vet inte vilka män du mött men min man är svensk och han behandlar mig som en gudinna han till och med kallar mig gudinna men visst, skyll du på ursprung när det förmodligen ligger en hel del i ditt eget bemötande.
    så du har mest positiva erfarenheter. Hur länge har ni varit tillsammans? 
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (G) skrev 2018-07-29 00:16:42 följande:
    Vet inte vilka män du mött men min man är svensk och han behandlar mig som en gudinna han till och med kallar mig gudinna men visst, skyll du på ursprung när det förmodligen ligger en hel del i ditt eget bemötande.
    så du har mest positiva erfarenheter. Hur länge har ni varit tillsammans? 
Svar på tråden svenska män