• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Vårväntanochlängtan
    Nellin skrev 2012-07-11 18:03:34 följande:
    Jag är på dag 16 idag. Tog nyss ett nytt ÄL-test som är TVÄRNEGATIVT! Så nu testar jag inget mer och försöker inget mer. Nu ska jag bara jobba färdigt sista veckorna, sen vara ledig med min älskling och åka på semester med honom. Resten får fertilitetskliniken hjälpa mig med, för nu är jag tömd på optimism och tålamod. Känns rätt okej ändå, jag blir bara deppig av att hålla på med det här. 16 månader har gått och det tär fan på en...
    Ha en toppenskön semester så hoppas bi på att hösten är tursam{#emotions_dlg.flower}
    mammave skrev 2012-07-11 20:51:40 följande:
    Nellin: Du får ta nya tag till hösten och då med lite hjälp på traven. Njut av sommaren så länge, det tär på en att försöka hela tiden och misslyckas gång på gång. Kram

    Vårväntanochlängtan: skönt att kroppen verkar vara på rätt spår igen.

    Ciccie: kram på dig. Det är så orättvist att vissa plussar hur lätt som helst medan andra inte gör det. Men skönt att prata med någon iaf, även om hon inte förstår så kan hon ju stötta dig när hon vet att du har det jobbigt.
    Ja det hade ju varit skönt men lika snabbt som jag hann säga att den var igång var den borta igen :S
    Fattar inget man antar att det kan vara såhär efter MF/MA? 
  • mammave

    Vårväntanochlängtan: Ja, min mens blev knäpp efter mitt MA. Jag fick äl på dag 35 efter skrapning och sen mens 14 dar efter det, men då varade den bara i 2,5 dar (vanligtis har jag lång mens, typ 7dar). Jag har även haft en del bruna och blodiga flytningar emellan. Har aldrig haft det tidigare. Nu har jag dock inte haft det på flera dar så jag hoppas kroppen äntligen återhämtat sig, men det vet man inte än. Får se nu hur mens 2 blir efter skrapningen.

  • BaPumba

    Ciccie: Usch jag känner verkligen igen mig..! Min närmsta vän har oxå blivit gravid så fort hon legat med nån, och gjort ett antal aborter, 5 i runda slängar.. Tillsist blev det iallafall ett planerat barn och jag gladdes verkligen. Men när hon sa att hon var gravid igen, oplanerat, bara ett halvår senare, minns jag att jag blev skitledsen och tyckte att världen var så himla orättvis! Hur kunde hon bli gravid IGEN när vi försökt så ihärdigt utan att lyckas. Jag var så avundsjuk! Det gick dock över ganska snabbt, som jag minns det, och jag är glad att jag har fått vara med ända från början och tar en stor del i barnens liv. Jag älskar dem oxå som mina egna och det är så härligt att känna att de älskar mig tillbaka lika mycket!

    Vi har aldrig pratat om det men jag kan tänka mig att hon skulle kunna ställa upp som surrogatmamma eller donera ägg om det behövdes, men det är ju just det som du sa, man vill så gärna bära och föda ett barn!

  • Vårväntanochlängtan
    mammave skrev 2012-07-11 22:10:28 följande:
    Vårväntanochlängtan: Ja, min mens blev knäpp efter mitt MA. Jag fick äl på dag 35 efter skrapning och sen mens 14 dar efter det, men då varade den bara i 2,5 dar (vanligtis har jag lång mens, typ 7dar). Jag har även haft en del bruna och blodiga flytningar emellan. Har aldrig haft det tidigare. Nu har jag dock inte haft det på flera dar så jag hoppas kroppen äntligen återhämtat sig, men det vet man inte än. Får se nu hur mens 2 blir efter skrapningen.
    okej, det återstår att se vad det blir av detta då. Tänkte att om några dagar ska jag ringa till kvinnokliniken och rådfråga om det inte kommit igång ordentligt då. Det är ju tid för mens nu så att säga då det gått en månad sedan MA och jag brukar ha mens runt den 9-10:e
  • mammave
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-11 22:52:45 följande:
    okej, det återstår att se vad det blir av detta då. Tänkte att om några dagar ska jag ringa till kvinnokliniken och rådfråga om det inte kommit igång ordentligt då. Det är ju tid för mens nu så att säga då det gått en månad sedan MA och jag brukar ha mens runt den 9-10:e
    Som sagt så kom min mens alldeles för sent, har egentligen en cykel på 26 dar (och den första mensen kom efter 49dar) och jag frågade dem och det var inget ovanligt att det blev så sa det till mig. Men ring och prata med dem.

    Själv testade jag superblankt imorse och är depp :( Det verkar aldrig bli min tur. Och inte kan man få hjälp heller eftersom jag nyss fått ett mf. Hade det inte varit för detta mf hade jag kunna söka hjälp nästa månad för då har det gått ett år. Det hade känts bra att åtminstone vara berättigad till att få hjälp, men nu är man helt utelämnad till att försöka själv i all evinnerlighet känns det som :( Blir så depp just nu :( Jag vill ju så gärna, men tydligen inte min kropp :( BIM på lördag :(
  • mammave

    Och vid nästa äl finns tyvärr ingen möjlighet till mys heller :( Ska på semester med släkt och bo tillsammans. Så nu är det kört för två månader :(

  • Bullen80

    Tråkigt Mammave! :( Men än finns ju chans om inte BIM är förrän lördag. Förstår att det måste kännas jobbigt när ni kunde ha varit nära en utredning. Tycker det är konstigt resonemang av sjukvården att se mf som att allt funkar som det ska... Måste ni vänta ett år efter mf nu för att få hjälp? Ta hand om dig!

  • Ciccie86

    Bapumba - Verkar som att vi sitter lite samma sits där med våra vänner.. Nu var det ett tag sen hon blev gravid, men jag vet att hon körde oskyddat med en kille för en vecka sedan.. Så nu är jag livrädd över att hon ska ringa och säga "oops, jag är visst gravid".. Då kommer jag ryta ifrån!!

  • Kravmärkt

    Hej tjejer! Har varit frånvarande ett tag då vi varit på semester. Äl inträffade precis då och på grund av omständigheter som supersena kvällar/nätter och en son som velat sova hos oss, så blev inga barn gjorda dessvärre. Det betyder att jag väntar mensen nu den 24-25/7 utan minsta chans för plus. Känns lite slösaktigt, har bara för det fått för mig att ett superägg släppte. Men men. Jag får dricka vin och ha det gott några veckor till (brukar alltid vara återhållsam äl-mens annars)

    Ang mensen efter mf/ma/avbrytande så har den här cykeln varit den första där jag inte haft några mellanblödningar. Och avbrytandet skedde 28/3..

  • Vårväntanochlängtan
    mammave skrev 2012-07-12 08:28:04 följande:
    Som sagt så kom min mens alldeles för sent, har egentligen en cykel på 26 dar (och den första mensen kom efter 49dar) och jag frågade dem och det var inget ovanligt att det blev så sa det till mig. Men ring och prata med dem.

    Själv testade jag superblankt imorse och är depp :( Det verkar aldrig bli min tur. Och inte kan man få hjälp heller eftersom jag nyss fått ett mf. Hade det inte varit för detta mf hade jag kunna söka hjälp nästa månad för då har det gått ett år. Det hade känts bra att åtminstone vara berättigad till att få hjälp, men nu är man helt utelämnad till att försöka själv i all evinnerlighet känns det som :( Blir så depp just nu :( Jag vill ju så gärna, men tydligen inte min kropp :( BIM på lördag :(
    Samma som för mig då, nästa månad är det ett år sedan vi började försöka Rynkar på näsan Känns inget bra att kämpa och kämpa och det känns som att man aldrig kommer någonstans. Inget hjälp och inget plus. Bitterheten börjar komma krypande!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus