• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Wonders: Så ledsamt att höra att detta försöket inte heller fungerade. Det är verkligen orättvist att det inte fungerar för er trots att allt ser bra ut med fint embryo och så. Hoppas det var extra otur den gången bara, det är ju inte alltid det lyckas trots att allt ser bra ut. Men att nästa gång är den optimala gången då det äntligen händer! Stora kramar och tankar till er

    Hallonbacken: Verkligen tråkigt att höra om ert besök på RMC, som du säger var det ju inte så det skulle bli. Mycket att smälta och sörja och tänka igenom för er nu, jag känner verkligen med er. Stora kramar

  • BaPumba

    Jz: Skönt att foten läker på bra och att det inte är så lång tid kvar med gipset nu. Skönt att kunna hoppa runt på kryckor nu också så du blir mindre begränsad. Jobbigt med snö och is bara, men broddar gör det definitivt säkrare iallafall. Hur var det på MC-mässan? Blev det något nytt MC-ställ i mindre storlek? Hoppas din läkare håller med dig om att du snart kan börja jobba så smått, då kommer både pengarna och kötiden rulla in.

    Jag mår bra, tackar som frågar. Jag började skolan förra måndan och jag stortrivs som heltidsstudent! Även om jag behöver plugga en del så är det verkligen en helt annan grej mot att vara på jobbet närmare 9 timmar varje dag. Det känns som en sådan frihet att ha kortare dagar och kunna lägga upp min tid som jag vill, jag har mycket mer energi och lust till saker nu.

  • hallonbacken

    Wittra: Tanken var ju att det var biopsi han skulle göra, dvs. gå in i bitestikeln och plocka ut spermier men med ett så högt värde som 33 så är det väldigt lite chans att de hittar några överhuvudtaget.

    BaPumba: Ja, det är en hel del att sörja och fundera på innan vi lägger upp en plan för fortsättningen.

    Vi försöker bara fatta allt. Ena stunden känns det som att "det här kommer vi att lösa" till att nästa stund hoppas att någon ska väcka oss och säga att det bara är en hemsk mardröm.. Mycket tankar och känslor nu..

  • Pusheen

    Är det någon som kommer från Skåne som har en gynekolog som ni kan rekommendera? Jag behöver verkligen gå och prata med någon. Mår så himla dåligt efter mitt utomkvedshavandeskap med operation.

  • kanske 4a

    Hej alla fina! Tråkiga besked i tråden nu, skickar stora kramar till wonders och hallonbacken Hjärta

    Här kom mensen som vanligt och jag är så trött på det! Minns förra året när jag tänkte kanske en julklapp, kanske en present till min man när han fyller, kanske en present till när jag fyller, men icke. Och inte i år heller, bara jag kvar som fyller i februari nu. Ingen tid har vi fått än heller.

    Men annars går det ganska bra i livet. Sonen har kommit in på en skola med musikprofil till nästa läsår och han är så glad. Vi står i kö till en större lägenhet, tyvärr är vi på 10:e plats så det är inte så troligt att vi får den. Det betyder ju att 9 st ska tacka nej först.

    kram {#emotions_dlg.flower}


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Nathalie009

    Hej! Har två barm sen tidigare, vart gravid direkt då men nu har jag inte använt skydd på 1 år och har sex ofta men böir inte gravid. Inte planerat de tidigare så har inte stressat upp mig men nu vill jag men testar neg efter neg :( bim igår ingen mens men ett blankt negativt test :( Känns hopplöst böir förbannad besviken å arg när jag testar gång på gång och lovar å inte testa mer, men så går det en dag till å jag bygger upp hoppet å får för mig att testa igen men d blir såklart neg. Tröttsamt!!!


    People are strange.
  • bolltjej35

    Idag slog ägglossningstestet om ett par dagar senare än jag brukar ha ägglossning men det beror nog på hormonerna man käkat vid första IVF.en. Mensen har också varit sen. så min cykel är nog lite längre just nu. Så om tre dagar blir det FET. Ska ringa Su idag. Vågar inte ens hoppas att det ska fästa. Förra embryot vid ET såg fint ut sa de, men det fäste inte.

    Wonders. Känns lite som vi kanske är i samma situation. Fina embryon som inte fäster och SU vill inte testa embryoglue heller.

  • wonders

    Hej Bolltjej
    I Riga testar de med glue för att öka på chansen och de lägger även på ett enzym i alla fall i mitt fall, för att embryot ska klara sig men med mina egna ägg funkade det inte ändå. Nu senast var det ju inte mina ägg men även om de var blastisar så fastnade de inte. I Sverige odlar man nästan aldrig embryon så länge för man anser att de har det bättre i mammas mage. Det är iaf det svar vi har fått i Örebro.

    Kanske4a tackar för stödet. Hoppas att ni snart kan flytta till större. Att vara nr10 är ju inte så illa om man jämför med högre siffror. Sen beror det väl på hur poppis stället som det finns lägenhet på. Vet att i Sthlm är det vanligt att kunna få 9st att hoppa av bara lgh ligger lite "fel".

    Igår kom mensen med besked. Har ont som bara den även idag vilket är ovanligt. Har precis meddelat Riga hur det ligger till. Sambon kommenterade härom dagen hur länge ska vi orka hålla på... Ja det är verkligen ingen picknick iaf. Har åtminstone börjat repa mig och skrapat ihop lite ny ork.

    Fortfarande mörkt ute men hoppas på en lika ljus dag som igår. Gillar att det går mot ljusare tider.

  • calabalic

    wonders du verkar vara en så härlig och positiv person som bara några dagar efter att själv blivit helt knäckt är här och peppar oss med ljusare tider och annat! Kram :)

  • By Starlight

    Mår så illa och är så trött. Inte jobbat på en vecka. Gnäller och har mig. Sedan går jag in här och tittar till er. Ger mig perspektiv på hela alltet.
    Ni ska veta att jag tänker på er mycket och vill så himla jättemycket att ni ska göra mig sällskap i illamående och trötthet. Jag skickar styrka och kraft till er alla och önskar så innerligt från djupet av mitt hjärta att ni ska få bli föräldrar.
    Kärlek och kramar.


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus