• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Söndermarken
    SugarLove skrev 2014-12-04 11:13:41 följande:
    Tack så mycket hoppas att alla tjejer här plusssaaaarrrr snart 
    Det finns nog ingen här som heller försöker på naturlig väg länge utan de flesta är inne i olika sorters behandlingar och annat och det är du ju ännu väldigt långt ifrån.
  • Wittra

    Jag vill poängtera att min rädsla är främst att det skulle handla om att vore något knas/fel med livmodern på mig. Jag har också bestämt att jag inte ger upp. Jag tänker slåss för att få barn. Suttit och skrivit upp massa "planer" och tankar.

  • Maramina
    obalanserad skrev 2014-12-03 22:44:52 följande:

    7e försöket denna månaden.. :( känns som de aldrig händer något


    Jag vet så väl att det är jobbigt (för oss tog det mer än två år och två ivf:er) men du vet väl att det i snitt tar sju månader att lyckas?
  • Jennso

    Hoppas atr du mår bättre idag Wittra Det är alltid mycket känslor under de två veckorna efter ivf. Jag hoppas att du kan känna lite hoppfullhet också

    Tänker på er idag JZ och hoppas, hopas, hoppas!!!!

  • Söndermarken

    Alla tummar hålls idag!!

    är nu på dag 29 i min cykel, förra måndaden kom mensen på dag 22, så trött på min kassa opålitliga kropp :( har iallfall plockat 1,5 kilo sen 1 dec, lyder läkarens råd och skall försöka gå ner 10 kilo till.


  • Bumbii

    Hej på er!
    Har inte läst hela tråden (då hade jag fått sitta här i flera dagar ;) ).
    Kände att jag hör lite hemma här, fast jag har en dotter redan. (Hoppas jag ända kan få hoppa in o ventilera ibland).

    Har försökt få ett syskon i lite mer än 2 år nu, har lyckats bli gravida 1 gång, men fick missfall i januari, i vecka 12. Så snart har det gått 1 år. Inte lyckats igen efter det. Har ÄL just nu, och för en gångs skull känns det bra i hela kroppen. Brukar dock försvinna när det visar ett minus på stickan om nån vecka.

    Hur långt efter ÄL brukar ni testa er?


  • Söndermarken

    Hej Bumbii, de flesta här genomgår behandlingar av något slag och får då angivna testdagar av läkarna.

    Men när vi försökte bli gravida av oss själva så brukade jag iallafall vänta med att testa tills jag var nån dag sen. Har en kalender som räknar ut det åt mig och har oregelbunden cykel så det är svårt att säga hur många dagar .

    Har ni tänkt att söka hjälp?

  • Bumbii

    Ska till läkaren om 2 veckor, får se vad dom säger då. Har opererat bort en äggledare, efter min första graviditet, men enligt läkaren då, skulle det inte påverka chanserna att bli gravid igen. Men nu börjar man ju undra.

    Folk säger hela tiden, men va glad att du har fått ett barn iaf. Jaaa jag e jätte glad, men längtan efter ett till är precis lika starkt som det va till första.


Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus