• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso

    Det enda som kan ge utslag ar val sprutan som du tar précis innan EC men den borde val vara ute ur din kropp nu?

  • Maramina
    Söndermarken skrev 2014-12-05 13:05:37 följande:

    Är det nån som kan förklara för mig om det är något av läkemedeln i ivf behandlingen som kan ge utslag på ett gravtest?????


    Endast ägglossningssprutan. Menar du att du har fått positivt test? Bild? *nyfiken och alldeles pirrig av förväntan för din skull*
  • Maramina
    Söndermarken skrev 2014-12-05 13:23:24 följande:

    Har för mig att ägglossningssprutan kan påverka ??


    Men det är max 10 dagar och det är väl mer än så sen du tog din?
  • Söndermarken

    Det är 18 dagar sedan jag tog den. Har nu vrålgooglat och hittat att den kan vara kvar upp till 10 dagar.

    Jag har mått så himla illa idag och tänkt flera dagar då jag är så trött att det inte är mänskligt att "visste jag inte bättre hade jag testat mig"

    Idag gjorde jag det fast det borde vara fysiskt omöjligt, och ett svagt streck dök upp??? Gjorde detta på lunchen och var relativt nykissad, så får testa i morgon igen.

    Men det kan ju inte ens gå? De har ju plockat ut de ägg jag hade???


  • Jennso

    Det ar mojligt att de missade nat agg sa om ni hade sex runt den tiden sa kan det ske pa natrurlig vag. Jag tror det ar darfor de inte rekomenderar sex under stim och efter pga risken att mer an agg implanteras (eller vad det heter). Underbart om du far ett plus nu

  • Söndermarken

    Jag frågade speciellt om hur vi kunde ha sex men fick aldrig något klokt svar så efter jag frågat här också bestämde vi att senast dagen innan vi tog ägglossningsprutan och sen tog det ju nästan 10 dagar efter.
    VI hade ses senast söndag, tog sprutan sent måndagkväll......
    Vid äggplocket så fanns det en blåsa som såg konstig ut som med flera andra blåsor i samma, de pratade om den men sen har jag frågat om den men ingen har lagt nån vikt vid den, får nu för mig att det var ett befruktat ägg som satt kvar i äggstocken.... :/ men de borde de ju ha sett och fattat??? själv var man ju inte direkt "pigg" :)


  • Maramina
    Söndermarken skrev 2014-12-05 13:54:10 följande:

    Jag frågade speciellt om hur vi kunde ha sex men fick aldrig något klokt svar så efter jag frågat här också bestämde vi att senast dagen innan vi tog ägglossningsprutan och sen tog det ju nästan 10 dagar efter.
    VI hade ses senast söndag, tog sprutan sent måndagkväll......
    Vid äggplocket så fanns det en blåsa som såg konstig ut som med flera andra blåsor i samma, de pratade om den men sen har jag frågat om den men ingen har lagt nån vikt vid den, får nu för mig att det var ett befruktat ägg som satt kvar i äggstocken.... :/ men de borde de ju ha sett och fattat??? själv var man ju inte direkt "pigg" :)


    Spermierna klarar sig upp till en vecka med rätt omständigheter så om det har rätt förutsättningar så är det ju inte helt omöjligt. Det kan ju varit så att det som du såg har befruktats eller att de missat någon äggblåsa som sedan släppt ett ägg som befruktats.
  • JZ79

    Söndermarken, omg!!! Tänk att du plussat av dig själv mitt i misslyckad ivf-behandling!!!! biiiild!!!

    Fortsätt håll era tummar, maken är hemma efter 20 verkar det som...så ni får ge er till tåls. Själv är ja kissnödig men tänkte hålla mig så länge som möjligt och sen kissa i en mugg som sparas till maken kommer hem. Livrädd, nervös och förväntansfull ,.


Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus