• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Wittra
    JZ79 skrev 2014-12-08 20:49:58 följande:
    Det tar några dagar innan mensen kommer. Stödmedicinerna gör att det oftast inte kommer en blödning trots att du inte är gravid..
    syftade på dig nu, du har inte fått blödning pga stödmedicinerna nu menar du? 

    jag har varken fått färgade flytningar eller spottings...hittills... 
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 20:53:55 följande:
    syftade på dig nu, du har inte fått blödning pga stödmedicinerna nu menar du? 

    jag har varken fått färgade flytningar eller spottings...hittills... 
    Precis! Åbo sa att den bör komma några dagar efter jag slutat med medicinerna. Håller tummarna för att allt går vägen för dig!
  • Wittra

    Jz jag vet att ni vände er direkt till äggdonation men är det heeelt omöjligt med nya ivfer? Jag frågar för jag har läst om Falun ivf-center ( eller hur nu namnet var ) och de har hjälpt kvinnor som haft låg äggreserv? För det är väl det du hade? Var en kvinna som blivit uppmanad av landstinget att gå till Äd men hon ville inte köpa det utan provade då Falun...hon blev gravid! Hon tyckte kunskapen och kompetensen var långt bättre .....förstår om du inte orkar ta till dig detta efter alla bakslag och elände men jag vill bara tipsa som sagt. Vet att Falun jobbar med embryoglue också....vilket jag tycker är vääldigt intressant. Funderar själv på Falun om våra försök går åt fanders....

  • hallonbacken

    Vi har i dag haft telefontid med RMC om hur vi går vidare efter två misslyckande inseminationer. Kändes som ett bra samtal som mynnade ut i att vi kör på med IVF på januarimensen så om en månad är vi igång igen! Känns jättebra att det blir IVF och att vi går köra igång så snart. Dessutom så blir det korta protokollet så om i månadsskiftet jan/feb blir jag ruvare!

  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 21:43:46 följande:

    Jz jag vet att ni vände er direkt till äggdonation men är det heeelt omöjligt med nya ivfer? Jag frågar för jag har läst om Falun ivf-center ( eller hur nu namnet var ) och de har hjälpt kvinnor som haft låg äggreserv? För det är väl det du hade? Var en kvinna som blivit uppmanad av landstinget att gå till Äd men hon ville inte köpa det utan provade då Falun...hon blev gravid! Hon tyckte kunskapen och kompetensen var långt bättre .....förstår om du inte orkar ta till dig detta efter alla bakslag och elände men jag vill bara tipsa som sagt. Vet att Falun jobbar med embryoglue också....vilket jag tycker är vääldigt intressant. Funderar själv på Falun om våra försök går åt fanders....


    Har ju gjort 2 ivfer och det blir ju väldigt få ägg och de är av usel kvalité så det blir inga embryon. Kollade upp både det ena å det andra förut, b la Falun eftersom de ibland skriver ut Prasteron till kvinnor med lågt AMH + privata kliniker i Göteborg..men med så dåliga resultat så kände jag verkligen att det är inte värt det. T om läkaren på du nämnde att ÄD kanske inte funkar och att hon önskade embryodonation var tillåten i Sverige för då hade vi varit perfekta kandidater med mina dåliga ägg och makens få/svaga spermier. Där är vi inte än, men vanlig ivf är inte aktuellt..känner mig lugn i beslutet om ÄD. Trodde ju inte ens vi skulle få ivf nr 2 så jag känner vi har försökt men det funkar inte med mina ägg..

    Är Falun särskilt duktiga på något som är bra i ert fall? Embryoglur tror jag fler kliniker kör med + assisted hatching å allt vad det heter. Du har flera försök kvar så tror inte du behöver fundera på att åka ända till Falun
  • JZ79
    hallonbacken skrev 2014-12-08 21:53:14 följande:

    Vi har i dag haft telefontid med RMC om hur vi går vidare efter två misslyckande inseminationer. Kändes som ett bra samtal som mynnade ut i att vi kör på med IVF på januarimensen så om en månad är vi igång igen! Känns jättebra att det blir IVF och att vi går köra igång så snart. Dessutom så blir det korta protokollet så om i månadsskiftet jan/feb blir jag ruvare!


    Wihoo va gött att ni får starta så snart Håller tummarna!!
  • Wittra

    Nej jag tänkte att embryoglue kanske kan hjälpa oss om embryona vägrar fastna. Hatching kan också vara en metod. Att jag tänkte på Falun är att Su inte tillämpar embryoglue väl? Tyckt mig höra det.....

    men jag tänkte också säga att jag pausar en tid från tråden nu. Jag vet att allt rörande barn och prat om det stressar mig. Jag gillar inte vem jag blivit i denna vidriga bergochdalbana. Jag tycker sista tiden bara handlat om Ivf och allt runt det. Jag saknar att kunna känna glädje över annat. Oavsett hur denna ivf avlöper så vill jag försöka fokusera på annat. Tänkt föreslå till mannen att göra nåt riktigt kul på nya året. Åka bort, ta in på spa....vad fan som helst så länge det inte involverar sprutor , spray eller prat om barn rent allmänt. Jag saknar också att ha sex utan prestationsångest. Vi har inte varit med varandra på flera veckor och jag saknar den närheten.

    O ett steg i att försöka må bättre och inte låta barnlösheten ta över är att hålla mig härifrån tråden. Jag tycker det är jättefin respons här men varje gång jag skriver och läser så känns det som om jag grottar ned mig ännu mer.....önskar er alla en trevlig jul och gott nytt år.

  • Wittra

    Nej jag tänkte att embryoglue kanske kan hjälpa oss om embryona vägrar fastna. Hatching kan också vara en metod. Att jag tänkte på Falun är att Su inte tillämpar embryoglue väl? Tyckt mig höra det.....

    men jag tänkte också säga att jag pausar en tid från tråden nu. Jag vet att allt rörande barn och prat om det stressar mig. Jag gillar inte vem jag blivit i denna vidriga bergochdalbana. Jag tycker sista tiden bara handlat om Ivf och allt runt det. Jag saknar att kunna känna glädje över annat. Oavsett hur denna ivf avlöper så vill jag försöka fokusera på annat. Tänkt föreslå till mannen att göra nåt riktigt kul på nya året. Åka bort, ta in på spa....vad fan som helst så länge det inte involverar sprutor , spray eller prat om barn rent allmänt. Jag saknar också att ha sex utan prestationsångest. Vi har inte varit med varandra på flera veckor och jag saknar den närheten.

    O ett steg i att försöka må bättre och inte låta barnlösheten ta över är att hålla mig härifrån tråden. Jag tycker det är jättefin respons här men varje gång jag skriver och läser så känns det som om jag grottar ned mig ännu mer.....önskar er alla en trevlig jul och gott nytt år.

  • Söndermarken

    Wittra: jag har behövt paus från fl i  flera omgångar, varit rädd att grotta ner mig förmycket, mitt liv utan barn är ju inte dåligt alls.  Ta den tid du behöver <3

    Jag har nu fått en tid den 30:e dec, känns ju evighetslångt bort...:(
    "jag har ju fått komma jättesnabbt förut" försökte jag oroligt....

    "men då har du ju varit sjuk, haft ont och blödit, nu mår du bra och det finns ingen anledningen att tro att nåt är fel ännu"

    Jaja, det är ju sant, så jag får gott vänta..
    Min make kommer bli tokig, han vill att vi skall berätta för familjen på julafton men jag är bara i vecka 6 då och jag vill ha kollat klokt först så man vet att det ser ok ut...

    Han tycker det känns hemskt att alla tycker synd om oss för att vi hade en misslyckad IVF och det känns galet att gå och luras...

    Vi valde efter jag opererades i Augusti att gå ut och vara öppna med våran kamp och det har underlättat väldigt för oss


Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus