• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso

    Härligt att ni får köra igen i januari. Jag hoppas att ni kan njuta av jul o nyår och njuta av allt man inte kan äta/dricka när man är gravid.

    Söndermarken finns det ingen privat VUL ni kan göra som en liten julklapp till er själva?

  • JZ79

    Wittra, njut av pausen och försök att göra nått mysigt med din man, vårda kärleken. Pausa inte för länge, vill veta hur det går

    Söndermarken, säger som Jenso..betala för ett privat vul?


  • JZ79
    Jennso skrev 2014-12-09 10:17:30 följande:

    Jz hur är det med dig/er?


    Det är lite sådär. Har en fruktansvärd ångest idag, längesen jag hade det Skrikandes Försöker förbereda mig inför läkarsamtalet imorgon, vill diskutera medicinering och göra upp ny plan, trots att vi inte har råd än att göra en ny behandling.. En vinst av nått slag hade inte skadat just nu. Får spela bingolotto på uppesittarkväll och hoppas på trisslott av tomten Har fortfarande inte gråtit...men känner ju hur hela jag håller på att sprängas..så det kommer nog.. Hur mår DU? Du har ju också väntat länge på att göra nytt försök..hur går det för er? Kram
  • wonders

    söndermarken det är sant att man inte ser mer än säckar  v.5-6 först i v.7 kan du se ett hjärta. Men som du säger så skulle du ju kunna bli lugnare av att se att det är eller inte är något i livmodern.
    Är inte avundsjuk på dig. Jag var för att vi skulle hålla oss till v12 och min sambo förstod först inte varför.. Men jag ville inte att de jag håller av ska behöva dela den smärtan det är om det inte skulle gå vägen. Han har ju egentligen inte ljugit om att det inte gått så bra för er. Det är ju ett försök som inte funkade. Att det sen blev ett lyckokast i slutändan ändå är ju inget fel att hålla hemligt tills ni är mer säkra på hur detverkligen ser ut..

    JZ hoppas att du önskat dig många trisslotter eller dylikt.

    Hallonbacken låter som ni hade ett väldigt bra samtal och det är skönt att ha ett nytt mål att sikta in sig på. Ta ett extra glas med go glögg för mig.

    Kram på er alla goingar.

  • Söndermarken

    Wonders: vi ger oss till tåls tills datumet vi fått tiden kommer gå fort och å får vi ju veta mera :) jag har förhandlat mig till att berätta för familjen OM allt är som det skall på kollen. Det blir en fin nyårspresent. Vi arbetar i ett familjeföretag och jag kommer behöva berätta tidigare än 12 veckor pga en planerad resa för min far så då måste vi ju berätta för resterande oxå. Bara hålla tummarna nu. Idag har jag haft sån mensvärk att jag faktiskt stannade hemma. Skulle bara jobba ett par timmar men har typ sovit hela dagen. Undrar hur länge man är så här vansinnigt trött :/

  • Jennso

    JZ - Ja det kanns valdigt lange sen vi gjorde nanting och kommer ju ta nagra mander tills vi ska gora nasta forsok. Pa nat vis sa har det blivit del av livet och jag tanker inte sa mycket pa det erftsom jag vet vad som galler. Jag tror vi har get upp att det ska funka naturligt men anvander inte nat skydd sa klart men verkligen inte sa att vi maste ha sex runt agglosning eller att jga blir besviken nar mensen kommer. Numera brukar jag bli glad att jag far mens vilket betyder att jag inte gar in I klimanteriet riktigt an . Jag har aven manga singel kompisar eler par som inte vill ha barn sa det ar inte sa mycket runtomkring som handlar om barn vilket nog gor saker lattare. Den senaste tiden har jag bara en kanske av att det komemr ordna dig pa nat satt, men visst skulle jag onska att vi inte fortfarande var tvunga att vanta efter mer an 3.5 ar...Julen brukar oftast kannas lite extra for mig for jag kommer ihag efter att vi gifte oss 2011 och sa tankte jag om det tar ca 6 manader sa borde jag vara gravid vid jul och kan beratta for familjen nar vi ar hemma a. Varje ar nar julen kommer och gar sa paminns jag av att det inte funkat detta ar heller...

  • calabalic

    Tänkte bara berätta att idag har jag varit på ultraljud i vecka 13 (12+5) och sett en livlig liten krabat som flängde runt där inne. Allt såg bra ut, inklusive KUB, så nu har vi bestämt oss för att våga hoppas på att detta ska funka hela vägen. 4,5 år av kamp och 4 ivf-försök, och nu är vi äntligen på väg att få uppfylla drömmen. Tänk ändå så fantastiskt det är med ivf, att den där lille filuren där inne har varit fryst i ett halvår! Nu hoppas och tror jag av hela mitt hjärta att alla ni andra här inne också får uppleva detta så småningom. Kram!

  • JZ79
    calabalic, grattis vännen Hjärta Som ni kämpat, äntligen!! Nu får du försöka njuta och slappna av..Tänk..DU ska bli mamma!! SoligJenso, förstår hur du känner..När vi gifte oss valde jag brudklänning som skulle funka om jag blev gravid och fick mage. Å här sitter jag nu, gift i 2,5 år och så ogravid man kan bli..Kräks Skönt ändå att vänner är singlar eller inte vill ha barn just nu. De flesta av mina vänner är redan klara med barnafödandet och har både 1, 2 och 3 ungar :/ Känns lite orättvist ibland SkämsTystwonders, lotter till bingolottos uppesittarkväll är köpta och vi satsar på storvinster! Typ färg5an, en ny bil och miljonvinst i kontanter såklart Flört Vi brukar alltid spela med svärmor på uppesittarkvällen och i år SKA vi vinna!! Då åker vi till Europas bästa klinik och blir gravida, det får kosta va det vill.

    Söndermarken, det kommer bli en fantastisk nyårspresent istället Lite mysigt att ni har en hemlis på julafton som ingen vet Oskyldig

    Får väl skriva lite om mitt samtal med läkaren idag. Kände mig spyfärdig innan samtalet. Ångesten på topp. Är på ett vis tacksam att läkaren är rak och ärlig och inte verkar vilja mjölka oss på alla pengar vi har. Hon sa som det var, att vi har inte så stora chanser att lyckas. Tufft att höra däremot, även om det är nått vi vet så är det så jäkla jobbigt att höra det. Jag hade tänkt ta upp det, men hann inte..Hon frågade hur vi skulle ställa oss att ha spermiedonator som reserv om makens spermier inte riktigt håller måttet vid nästa försök, kanske använda några av makens spermier att försöka befrukta donatorägg och några donerade spermier får befrukta resten. Så att vi på så vis får fler embryon på en behandling. Det är ju ingen garanti, men även om vi fick 2 fina embryon nu så är det ju väldigt jobbigt och kostsamt (ekonomiskt och känslomässigt) att starta upp ett helt nytt försök istället för att göra ett frysförsök om färskförsök misslyckas. För att få köra donerat med både ägg och spermier måste vi till kliniken och diskutera embryodonation med deras psykolog. Jag sa att jag måste prata med min man och vi bestämde att vi isf ringer i januari och bokar tid till psykologen. Efter det samtalet kan vi ställa oss i kö och de letar donatorer. Vi ska fundera över det lite, men vi är inte främmande för embryodonation. Ända sen första ivf:en då SU sa att det kanske är vårt bästa alternativt har vi ju ändå haft det i bakhuvudet, fast vi trodde kanske inte vi skulle behöva tänka på det redan nu. Vi får se.. Kanske makens simmare är tiptop till våren och då kör vi på dom, men kan vara skönt med en plan B..Vet inte hur många behandlingar vi har råd med heller..och tiden går ju..
    Medicineringen kommer se lite annorlunda ut. För att få slemhinnan tjockare ska jag kombinera Progynon tabletter med plåster + Prednisolon(kortison). Sprutan Gonapeptyl som jag hade funderingar på används inte längre då den inte hade bevisad effekt. Åh sen blir det ju Lutinus såklart.

    Mycket att tänka på.. Maken behöver smälta det lite, jag vill såklart helst ha ett barn som har min mans gener...men hur många behandlingar med bara nått embryo klarar vi av att gå igenom? Vi får ge det lite tid..inget behöver bestämmas nu.. Det blir ett försök till iaf, med eller utan donerade spermier.

    Kanske min lilla novell blev lite rörig nu..trött..så ni får stå ut med det ;) Haft en jobbig dag.. Kram på er!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus