• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Söndermarken

    Wonders: så underbart !!

    JZ: skönt ändå när mensen ändå kommer så man klommer på noll igen, hoppas ni snart på ett eller annat sätt får ihop ekonomin till att prova igen <3

    Jag har ännu inte börjat blöda och är va jag tror i vecka 6 idag, 1 vecka har gått sedan jag plussade om 18 dagar har vi VUL, tänkte köpa ett gravtest ikväll bara för att få se att hcg:et har ökat, känns så långt bort annars....funderar ännu på att göra ett privat innan jul men har inte varit på den kliniken innan och tar för givet att de inte har några tider nu innan jul för det finns bara en här...
    Skall på resa med två tjejkompisar i morgon, får se om jag klarar att hålla min hemlis och att jag itne börjar blöda medans jag är borta hemifrån, det är min största skräck för att jag haft så vansinnigt ont förut.

    Försöker verkligen att intala mig att det finns ingen anledning att tro att nåt är fel, jag känner hela tiden av molvärken ibland ända bak i ryggen, brösten spänner och ibland är jag illamående... 

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att bebis stannar kvar och sitter rätt, det har på en vecka gjort underverk med min relation som började kännas lite luggsliten efter ett mycket tufft år med alla skit.  


  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-12 15:36:15 följande:

    Kan man fråga så? Alltså "kan vi försöka odla blastocyster? "


    klart ni kan. Jag föreslog flera saker vår andra ivf och några av den hade läkaren redan tänk på. Fråga vad de anser om blasto i ert fall. Skadar ju inte att fråga. Vet att de odlar blastocyster på SU ibland, men vet inte hur de avgör när det ska göras. Fråga!
    Söndermarken skrev 2014-12-12 15:41:23 följande:

    Wonders: så underbart !!

    JZ: skönt ändå när mensen ändå kommer så man klommer på noll igen, hoppas ni snart på ett eller annat sätt får ihop ekonomin till att prova igen <3

    Jag har ännu inte börjat blöda och är va jag tror i vecka 6 idag, 1 vecka har gått sedan jag plussade om 18 dagar har vi VUL, tänkte köpa ett gravtest ikväll bara för att få se att hcg:et har ökat, känns så långt bort annars....funderar ännu på att göra ett privat innan jul men har inte varit på den kliniken innan och tar för givet att de inte har några tider nu innan jul för det finns bara en här...
    Skall på resa med två tjejkompisar i morgon, får se om jag klarar att hålla min hemlis och att jag itne börjar blöda medans jag är borta hemifrån, det är min största skräck för att jag haft så vansinnigt ont förut.

    Försöker verkligen att intala mig att det finns ingen anledning att tro att nåt är fel, jag känner hela tiden av molvärken ibland ända bak i ryggen, brösten spänner och ibland är jag illamående... 

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att bebis stannar kvar och sitter rätt, det har på en vecka gjort underverk med min relation som började kännas lite luggsliten efter ett mycket tufft år med alla skit.  



    Håller tummarna stenhårt för dig! Jag tror att det går vägen för er denna gång Ha nu en trevlig resa med tjejerna, försök att inte oroa dig. Om du ska testa med ny sorts test så måste du tänka på att det kan visa annorlunda än dina tidigare test..om du köper annan sort alltså...bara så du inte blir orolig i onödan. Det kommer gå bra det här Solig
  • Wittra

    Okej, vad exakt menas med att man odlar blastocyster? När jag var på SU för embryoåterförening så sa dem ju att de 2 inte mognat ordentligt men att de skulle odlas o ifall de klarade sig så skulle de till frysen. Nu blev det inte så....

    Känner mig löjligt nog så lurad under ruvartiden nu. Även om du haft mkt tuffare resa JZ så måste du väl också känna lite så? Att ni var så himla nära liksom? Jag kan ibland stanna upp och tänka "men alltså...vad fan, nog fick vi väl embryo tillbaka? Varför ville den inte trivas i livmodern?" Oroar du dig också mkt för att själva livmodern ska ha något fel på sig? O jag har aldrig, aldrig fått ett positivt graviditetstest, att jag skulle få ha ett sådant i min hand känns just nu lika troligt som att vinna högsta vinsten på trav eller nåt. Såklart vill man ha allt, -postivit test, graviditet och sedan få se sitt barn...men just nu känns den där tanken på ett positivt test mest lockande. 

    Även om det blir en paus nu, välbehövlig, innan nästa behandling drar igång så har jag tänkt lite ( som vanligt då...)..jag funderar på att testa akupunktur. Och då inte bara pga detta med IVF utan för att kanske få lite mer harmoni i mig...jag har varit så sjukt stressad ända sedan i somras...det påstås ju kunna släppa på spänningar osv... 

  • Wittra

    bara för att återigen klargöra vad våra faktorer är så är dem lågt spermieantal och ryckig, oregelbunden ägglossning. .

  • Wittra

    glömde förresten fråga en sak som jag skulle vilja att ni som lyckas bli gravida svarar på: Trodde ni verkligen på att ni skulle lyckas? Nu menar jag verkligen tror stenhårt? Kanske låter som en knäpp fråga, alltså det klart man måste försöka tro, men kunde ni liksom det? Kunde ni föreställa er gravida? 

  • Jennso

    Wittea blastocyst är vad embryot utvecklas in till efter 5-6 dagar efter befruktning. I Sverige vill man gärna sätta tillbaka embryona så snart som möjligt men utomlands långtidsodlar de hellre för att kunna avgöra vilket har bästa kvalité etc. Det som är svårt är om man bara har några embryon och väljer att vänta till dag 5 så kan det hända att man inte har nåt kvar att sätta tillbaka. Ingen vet ju om det skulle utvecklas annorlunda i livmodern. Jag har bara haft 3-4 bra embryos på dag 3 så har bara gjort dag 3 återförening med 2-3 embryos..Funderar på att vänta till blast nästa gång men det är lite skrämmande...

  • Söndermarken

    Wittra: nej jag trodde inte, kunde inte heller föreställa mig och gör det inte nu heller. Jag har i samtal med en kurator sagt att IVF en är nåt kag måste göra för att komma ut på andra sidan för jag är så säker på att det inte kommer bär frukt.

    Inser nu att jag fortfarande bara väntar på att det skall gå åt helvete :(

  • Jennso

    Man vet ju aldrig hur det kommer gå en kompis här har gått igenom 7 (eller 8) ivfs och är nu gravid med tvillingar. Efter alla dessa år och försök så fäste två embryos när inget fäst förrut..

    Söndermarken jag hoppas du kan njuta av tjejhelgen. Du kanske kan ta hcg blodprov och kolla att värdena är okej om du är orolig.

  • Jayt

    Wittra, vad tråkigt med negativt test:( ska du ta i morgon också?

    Jag tycker du ska försöka sluta (vet,lättare sagt än gjort) tänka på att det är din livmoders fel. Det kamma finnas så många andra skäl. Även om embryot är jättefint vid insättning så finns det inget som säger att det kommer fortsätta vara fina och dela sig.

    Och nej jag trodde aldrig att jag skulle testa positivt och speciellt inte andra försöker eftersom vi hade blivit gravida med första (men som ju slutade i missfall) Trodde även bra länge att andra graviditeten skulle gå åt helvete då jag blödde rätt mycket. Men den gick bra och nu ligger vårat mirakel här brevid och är snart 5 månader

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus