• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym

    mia, kanske det, men och detta kommer kanske låta nördigt, men jag är uppfostrad av min mor att ej vara elak mot folk,utan inte bry mej!

  • Anonym

    Hon kanske har varit överviktig/haft matmissbruk tidigare och nu blir lite avundsjuk på de som inte verkar avstå från allt gott som hon kanske måste göra? Och därför var hon snäsig?

    Jag har dock också fått kommentarer om att jag äter för mycket onyttigt även fast jag är smal, och gärna av de som är överviktiga och bantar eller de som varit det tidigare så jag tänker att det kan vara lite samma orsak?

    Det som svider mer för mig är nog dock när jag köpt extra lyxig mat vilket ofta händer, typ dyra oliver och ostar och vin etc och folk kommenterar på att det är slösigt. Jag vet att jag är lite dålig på att hålla i pengar och därför svider det lite. Dyr mat är min svaghet...

  • mia83
    Anonym skrev 2012-01-11 03:47:33 följande:
    mia, kanske det, men och detta kommer kanske låta nördigt, men jag är uppfostrad av min mor att ej vara elak mot folk,utan inte bry mej!
    Jag förstår, uppfostrades ungefär likadant. Men varför har de rätt att vara elak mot dig, och du har inte ens rätt att stå upp för dig själv? Personligen tycker jag inte man är mycket till människa om man har som vana att stirra ut överviktiga i mataffären, inte mycket till hyfs heller. Tycker det är befogat med en avhyvling då. Har inget med att vara elak att göra.
  • Kunigunda
    Queen of all skrev 2012-01-10 23:29:41 följande:
    Så man får inte försvara sig själv med andra ord? Bara ta skit från andra??? 

    Jag låter inte mobbare springa runt och hålla på att tracka på andra helt enkelt.
    Tål dom inte sin egen medicin så ska dom hålla käften.  

    Det finns vuxna sätt att hantera barnsliga angrepp.
  • Anonym

    Jag är normalviktig och skulle ALDRIG kommentera eller lägga mig i vad folk handlar eller vräker i sig. När jag ser en kraftigt överviktig person så stirrar jag INTE (ev i smyg).

  • Anonym
    olleolle skrev 2012-01-11 00:46:09 följande:
    Vaddå? Vad är det som är svårare? Gäller inte de fysiska lagarna för tjocka? Energi in och energi ut? Låter otroligt ifall att ni äter pyttelite men ändå växer. Det vore ju en sensation för forskarvärlden i så fall om det vore så.

    Som sagt, det är den enkla matematiken. De flesta som är överviktiga har bakomliggande psykiska problem som försvårar viktnedgången. Depression, dålig självkänsla, självskadebeteenden. Att äta är många gånger ett destruktivt sätt att hantera känslor precis som att skära sig eller ta till alkohol eller droger som får en att må bättre i stunden men som skapar mera ångest och i sin tur ökar på ätandet för att dämpa ångesten. Ond cirkel med andra ord.
  • Mania x2

    Trodde att tråden var ett skämt...men nu när jag har läst lite, så tycker jag att det låter helt otroligt.
    För det första...tjejen i affären borde gå en kurs i allmän hyfs och hur man uppför sig på en allmän plats.
    Min kommentar till den där tjejen skulle säkert ha varit. "OCH??" (sett förvånad ut)

    Sen så anser jag att TS får väl köpa vad hon vill för sina egna pengar...spelar ingen roll om TS är tjock/smal...vacker/ful, det är ju hennes matkorg.

  • Fluffskalle

    Vilken jävla kärring, den tjejen. Spelar inte någon roll om du så hade tänkt trycka i dig allt på en tisdag. Man håller bara käften om man har lite hyfs.

  • nillse

    Jag har varit med om liknande för några år sedan. jag är inte överviktig på något sett men det kändes ändå.

    Jag var på mcdonalds. beställde en bigmac meny, varpå tjejen i kassan frågar om jag inte ska ha en sallad i stället. 

    WTF ska jag inte få ¨beställa vad jag vill?  Jag tror att det kunde varit så att hon slagit vad med sina medarbetare eller nåt.

    Jag sa inget då men ångrar att jag inte gjorde det   

  • Denaerys

    Men sluta!
    Den är trådstarten måste ju vara ett skämt, annars har du verkligen råkat på ett riktigt stolpskott, TS. Kram till dig och ät du ditt godis med gott samvete.

Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?