• Happymom

    Ser du yngre ut än vad du är?

    Jag är nyfiken på det här, därför att jag själv ofta blir tagen för att vara mycket yngre än vad jag är. Tycker själv att jag ser ut som en ganska normal 30-åring, men tror att rösten påverkar. Har hört mig själv och låter som en flicka 15-års åldern.

    Hör ganska många som ofta blir tagna för yngre än vad de är och undrar om det kanske är så att folk generellt inte åldras utseendemässigt på samma sätt idag, tack vare att de flesta tränar och tar hand om sig, pluss alla produkter och dylikt som finns att ta till.  

    Vad tror ni? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?
  • maaammaaa

    När jag var 24 så fick jag en uppläxning av två gamla poliser att man inte får köra bil när man är 15. De trodde jag tagit syrrans körkort. Det var inte så konstigt men nu tror folk att jag är kring 25 fast jag snart är 35. Jag har aldrig druckit alkohol eller rökt. Jag äter hälsosamt och tränar.

  • maaammaaa
    HäxanSurtant skrev 2012-03-26 09:19:54 följande:
    Jag har ju aldrig frågat någon och bett dom gissa själv, de har ju min frisör gjort, sen antar jag att när läraraen skall kasta ut en ur lärarrummet på morgon och häver ur sig inga elever här inne före kl 08 och då får du knacka på dörren från korridoren, jag kan ha fel, men de känns som om han tog mig för en elev!
    Jag trodde du var ca 40. Män i min mans ålder 35 har jag trott varit 45 då han ser minst 10 år yngre ut än han är.
  • Milou86

    När jag var hos doktorn med min 17-åring blev jag tvungen att visa leg på att vi hade samma efternamn, då de inte trodde på att jag var hans mor (är 37). Korkat, för att vi har samma namn säger ju egentligen inget.

    När jag är ute med honom och ett av mina yngre barn, som är 2 år, har det säkert fem ggr hänt att folk trott att vi är ett par och barnet vårt gemnsamma.

    Jag tror att det är otroligt vanligt idag att bli tagen för yngre än man är, det händer i princip alla mina jämnåriga kompisar.

    Men det är väl dels genetiskt. Har en 14 år äldre syster som alltså är över 50 och när hon var på mammografi trodde de att hon var 40.      

  • Khaleesi

    Tjoho! Fick visa leg på Systemet igår. 38 bast!


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • M C
    Khaleesi skrev 2012-03-28 07:46:13 följande:
    Tjoho! Fick visa leg på Systemet igår. 38 bast!

    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

    Gubben visar ff då och då, han är 36. Jag fick visa nästan jämt tills jag fyllde 36, sen var det spradiskt och sista gången var jag 38.
    21 var min fysiska ålder tydligen långt efter att jag fyllt 30. Sen kröp det upp till 25 eller så. Nu vid 40 gissar folk att det är 30 jag ska fylla.
    *nöjd*

    Fast det är nog slut med sötebrödsdagarna nu, jag har fått små rynkor vid ögonvrårna.      
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Khaleesi
    M C skrev 2012-03-28 08:08:59 följande:
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

    Gubben visar ff då och då, han är 36. Jag fick visa nästan jämt tills jag fyllde 36, sen var det spradiskt och sista gången var jag 38.
    21 var min fysiska ålder tydligen långt efter att jag fyllt 30. Sen kröp det upp till 25 eller så. Nu vid 40 gissar folk att det är 30 jag ska fylla.
    *nöjd*

    Fast det är nog slut med sötebrödsdagarna nu, jag har fått små rynkor vid ögonvrårna.      
    Nej nej! Testa att gå till bolaget i IN, och ställ dig i kön till kassören med hästsvansen och tatueringarna. Han verkar ha lite lätt synfel!
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • M C
    Khaleesi skrev 2012-03-28 08:17:47 följande:
    Nej nej! Testa att gå till bolaget i IN, och ställ dig i kön till kassören med hästsvansen och tatueringarna. Han verkar ha lite lätt synfel!

    Bra idé! Tyst Det är bergis därför gubben alltid får visa, han handlar där. Jag åker på andra stället norrut - det söder ut går fetbort pga storleken och att jag känner kassörskan sen åratal. Norrut var det en ung snubbe som tänkte fråga men lät bli, fast han titta länge länge.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • maaammaaa

    Är du nyutexaminerad fick jag höra för några dar sedan. Är 34. Jag tror nog många sköter sin hälsa bra. Jag har sett 30 åringar som jag trott varit 20. Häromdagen trodde jag att en 72 årig man var snart 60. Han sa att de unga killarna får stora ögon då han lyfter 400 kg på benpressen.

  • ellam71

    Får ofta höra att jag ser yngre ut än jag är och tycker nog det själv oxå! =)


    Det som inte dödar härdar...
  • Chilla1

    Ingen gissar rätt på min ålder. Folk tror oftast jag är 27-28 men jag är 32 år (33 i nov).

    Men jag förstår dem för jag tycker själv inte jag ser ut som 32, men jag tar det positivt att folk tycker jag ser
    ung utSkrattande 

Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?