• rondellhund

    SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud

    Den holländska politikern och muslimen, Hasan Küçük har krävt ett förbud mot hundar i Haag, Nederländerna. Enligt islamisk tradition anses hundarna vara ”orena” djur. 
    Hasan Küçük, fullmäktigeledamot för Islamdemokraterna i Haag med turkiskt ursprung, har därför motionerat om att innehav av hundar som sällskapsdjur skall kriminaliseras.

    Muslimerna kräver att hundar förbjuds i alla former i kollektivtrafiken inklusive alla stadsbussar samt från alla områden som besöks av muslimska invandrare. Muslimer säger att det finns hundar som kränker deras religionsfrihet och deras rätt att leva enligt islamiska principer.


    Lokalbefolkningen som tar sina hundar på promenader säger att de har trakasserats av muslimska invandrare som är emot att se djuren på allmän plats. Muslimer har också lanserat ett antal antihundkampanjer på islamiska hemsidor och bloggar.

  • Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud
  • oOHalalOo
    Trekk skrev 2012-06-16 22:00:39 följande:
    Jag talade om att vi påverkas extremt mycket av vår miljö och att det är helt orimligt av Allah att ändå sätta upp en godtycklig standar alla måste leva upp till oavsett.

    Visst har munkarna familjer som torteras och allt som oftast bara "försvinner" som Kineserna uttrycker det. Finns munkar som bränner sig i protest men ALDRIG någon annan människa.

    Fri vilja i all ära, men Allah skiter totalt i vad för lidande den leder till + att han har fyllt planeten till bredden med malaria, som tar flest liv, samt 71% vatten vi inte kan leva i och allehanda väderfenomen på land som dödar oss och har dessutom sett till att alla resurser på jorden är extremt skevt fördelade etc. 
    Vad är det för standard som du hänvisar till?

    Att inte försvara sig kan ju också ses på som lite negativt, dvs man låter sig dödas. Det kan alltså på sätt och vis betraktas som självmord. Det kanske inte är en synd i Buddismen men i Islam är det så.

    Annars är ju tanken i sig vacker.

    Du fortsätter att skylla ifrån dig och inte ta ditt ansvar som människa. Vi ser helt olika på den här frågan du och jag. Jag skyller inte på något, tycker inte någon annan ska städa upp efter mig, tycker inte jag kan avsäga mig ansvaret som jag har. Utan det är vi som har intellektet, vi känner snart till rymden bättre än vår egen ficka men vi kan inte hjälpa de människor som lider nöd? Någonstans är det väldigt fel tycker jag, och jag skyller inte på någon att reda ut det, utan det är vårt ansvar att göra det.

    Så du menar att vi är för dumma för att klara av att försörja oss och hitta på lösningar för att klara allas försörjning? Det tror jag inte ett dugg på. Vi vill inte - där klämmer skon. Vi vill lägga ekonomi på annat, kanske flera nya telefonmodeller för det är ju jätteviktigt att ha en ny upplaga en gång per halvår eller nåt sånt.
  • Trekk
    oOHalalOo skrev 2012-06-16 22:21:19 följande:
    Vad är det för standard som du hänvisar till?

    Att inte försvara sig kan ju också ses på som lite negativt, dvs man låter sig dödas. Det kan alltså på sätt och vis betraktas som självmord. Det kanske inte är en synd i Buddismen men i Islam är det så.

    Annars är ju tanken i sig vacker.

    Du fortsätter att skylla ifrån dig och inte ta ditt ansvar som människa. Vi ser helt olika på den här frågan du och jag. Jag skyller inte på något, tycker inte någon annan ska städa upp efter mig, tycker inte jag kan avsäga mig ansvaret som jag har. Utan det är vi som har intellektet, vi känner snart till rymden bättre än vår egen ficka men vi kan inte hjälpa de människor som lider nöd? Någonstans är det väldigt fel tycker jag, och jag skyller inte på någon att reda ut det, utan det är vårt ansvar att göra det.

    Så du menar att vi är för dumma för att klara av att försörja oss och hitta på lösningar för att klara allas försörjning? Det tror jag inte ett dugg på. Vi vill inte - där klämmer skon. Vi vill lägga ekonomi på annat, kanske flera nya telefonmodeller för det är ju jätteviktigt att ha en ny upplaga en gång per halvår eller nåt sånt.
    Jag syftar till de eviga lagar han promlugerar i Koranen.

    Munkarna kämpar för sin sak men med andra metoder som är väldigt effektiva, precis som indierna och de svarta i USA använder de icke-våld som sitt vapen. De är egentligen precis lika extrema som palestinierna i det de gör då de dör för sin sak, enda skillnaden är att de inte döda någon annan. Men att döda andra skulle inte hjälpa deras sak, och inte har självmordsbombarna i Palestina lyckats uppnå något reellt med sina offer. Sorgligt nog är läget det samma ännu.

    Jo, om alla vore buddhister eller jainister så vore det ju fred på jorden på riktigt faktiskt.

    Ja jag håller med dig i denna fråga, som förvisso är ickereligiös, men jag delar dina värderingar på den punkten.

    Att vi inte vill är det samma som att vi inte kan. Vi kan inte fundamentalt ändra om våra grundinstinkter så extremt att alla svenskar skulle sälja alla sina ägodelar och donera allt till välgörenhet och sen viga hela sina liv åt det. Dock går det att inspirera fler till att iaf göra lite. Värt att notera är att de som är i behov av våran hjälp heller inte skulle göra mer eller mindre för oss om läget vore det omvända, vi är alla samma människor. Dock är vi långt från vår fulla potential och vi kan, och kommer absolut, att kunna förbättra världsläget, och gör det faktiskt. Det har aldrig varit fredligare på jorden än just nu, det har heller inte rapporterats fler konflikter på TV heller, men det handlar om vad media rapporterar och hur, i verkligheten är denna period den fredligaste nånsin!
  • EnsamMammaTillTvå

    Hahaha. Att vissa muslimer ogillar hundar är väl inget nytt men det lär knappast stiftas en ny lag för det.

  • oOHalalOo
     
    Trekk skrev 2012-06-16 22:38:25 följande:
    Jag syftar till de eviga lagar han promlugerar i Koranen.

    Munkarna kämpar för sin sak men med andra metoder som är väldigt effektiva, precis som indierna och de svarta i USA använder de icke-våld som sitt vapen. De är egentligen precis lika extrema som palestinierna i det de gör då de dör för sin sak, enda skillnaden är att de inte döda någon annan. Men att döda andra skulle inte hjälpa deras sak, och inte har självmordsbombarna i Palestina lyckats uppnå något reellt med sina offer. Sorgligt nog är läget det samma ännu.

    Jo, om alla vore buddhister eller jainister så vore det ju fred på jorden på riktigt faktiskt.

    Ja jag håller med dig i denna fråga, som förvisso är ickereligiös, men jag delar dina värderingar på den punkten.

    Att vi inte vill är det samma som att vi inte kan. Vi kan inte fundamentalt ändra om våra grundinstinkter så extremt att alla svenskar skulle sälja alla sina ägodelar och donera allt till välgörenhet och sen viga hela sina liv åt det. Dock går det att inspirera fler till att iaf göra lite. Värt att notera är att de som är i behov av våran hjälp heller inte skulle göra mer eller mindre för oss om läget vore det omvända, vi är alla samma människor. Dock är vi långt från vår fulla potential och vi kan, och kommer absolut, att kunna förbättra världsläget, och gör det faktiskt. Det har aldrig varit fredligare på jorden än just nu, det har heller inte rapporterats fler konflikter på TV heller, men det handlar om vad media rapporterar och hur, i verkligheten är denna period den fredligaste nånsin!
    Men lagar är väl ändå rätt basic? Om det var förbjudet att begå mord förr och är det nu så kommer det även att vara det imorgon?

    Det är nog ingen som kommit fram till slutsatsen att palestinierna skulle ha uppnått något med sina desperata handlingar. Det är säkert jättesvårt att kämpa ensam under så många årtionden som det har handlat om så här långt.

    Det kanske är något för Sverige att ta efter, om inte svenska vapen skulle exporteras så skulle det kunna vara ett steg i ledet för freden?

    Då hoppas vi att det så förblir.
  • Trekk
    oOHalalOo skrev 2012-06-17 10:04:32 följande:
    Men lagar är väl ändå rätt basic? Om det var förbjudet att begå mord förr och är det nu så kommer det även att vara det imorgon?

    Det är nog ingen som kommit fram till slutsatsen att palestinierna skulle ha uppnått något med sina desperata handlingar. Det är säkert jättesvårt att kämpa ensam under så många årtionden som det har handlat om så här långt.

    Det kanske är något för Sverige att ta efter, om inte svenska vapen skulle exporteras så skulle det kunna vara ett steg i ledet för freden?

    Då hoppas vi att det så förblir.
    Lagarna kan inte vara bättre än vår rådande kunskap och ju mer vi lär oss desto bättre lagar kan vi stifta. 
    Sen är det viktigt att skilja på brott mot person/egendom och tankebrott.

    Att döda någon är ett riktigt brott med riktiga offer.
    Att ha sex/be under sin mens är inget brott då inget riktigt offer finns och blir således ett tankebrott.
    Många av lagarna i Koranen klassas idag som brott i större delen av världen.

    Jo visst är det svår för Palestinierna. Jag menar bara att deras självmordsattacker är ett extremt dumt vis att strida på då man snabbt tappar villiga och tappra soldater i strategiskt meningslösa attentat.

    Håller med, Sverige är fula med vapentransporten och många andra saker som inte tas upp i media.

    Jo, internet har gjort det lättare för folk att organisera sig på gräsrotsnivå så det finns anledning att tro att det blir bättre och bättre.
     
  • oOHalalOo
    Trekk skrev 2012-06-17 10:36:25 följande:
    Lagarna kan inte vara bättre än vår rådande kunskap och ju mer vi lär oss desto bättre lagar kan vi stifta. 
    Sen är det viktigt att skilja på brott mot person/egendom och tankebrott.

    Att döda någon är ett riktigt brott med riktiga offer.
    Att ha sex/be under sin mens är inget brott då inget riktigt offer finns och blir således ett tankebrott.
    Många av lagarna i Koranen klassas idag som brott i större delen av världen.

    Jo visst är det svår för Palestinierna. Jag menar bara att deras självmordsattacker är ett extremt dumt vis att strida på då man snabbt tappar villiga och tappra soldater i strategiskt meningslösa attentat.

    Håller med, Sverige är fula med vapentransporten och många andra saker som inte tas upp i media.

    Jo, internet har gjort det lättare för folk att organisera sig på gräsrotsnivå så det finns anledning att tro att det blir bättre och bättre.
     
    Kan man dömas för tankebrott? Enligt vilken lag då?

    Det är inte ett brott enligt islamsik lag att ha sex eller be under mens. Dvs du begår en synd, men inte ett brott. Så det är inte en av lagarna i Koranen som du påstår.

    Hur skulle du föreslå att de ska göra istället? För deras levebröd förstörs, deras landområden minskas? Hur ska de kunna överleva med en sådant brott som begås mot dem - och det handlar defintivt inte om tankebrott. Men hur ska de göra då för att respekteras som människor och ha rätt att bo och leva i sitt land?
  • Simon 681
    Trekk skrev 2012-06-17 10:36:25 följande:
    Lagarna kan inte vara bättre än vår rådande kunskap och ju mer vi lär oss desto bättre lagar kan vi stifta. 
    Sen är det viktigt att skilja på brott mot person/egendom och tankebrott.

    Att döda någon är ett riktigt brott med riktiga offer.
    Att ha sex/be under sin mens är inget brott då inget riktigt offer finns och blir således ett tankebrott.
    Många av lagarna i Koranen klassas idag som brott i större delen av världen.

    Jo visst är det svår för Palestinierna. Jag menar bara att deras självmordsattacker är ett extremt dumt vis att strida på då man snabbt tappar villiga och tappra soldater i strategiskt meningslösa attentat.

    Håller med, Sverige är fula med vapentransporten och många andra saker som inte tas upp i media.

    Jo, internet har gjort det lättare för folk att organisera sig på gräsrotsnivå så det finns anledning att tro att det blir bättre och bättre.
     
    Själmordsbombning är puckat och taktiskt meningslöst, men det behöver inte vara strategiskt meningslöst. Attentat med sprängmedel mot civilbefolkning är det enda som en grupp som är ockuperad av en extrem militär övermakt kan göra militärt och det sänder vissa budskap.

    1) Vi fortsätter att göra motstånd.
    2) Era barn kanske också dör.

    Doktrinen om  angrepp med sprängmedel mot civilbefolkning är inte ny eller muslimsk. Det allierade luftkommandot under andra världskriget, med Arthur "Bomber" Harris som tongivade person började med area eller "terror" bombningar som ett medel att knäcka den civila befolkningens moral. Tanken var att den civila befolkningens låga moral skulle sätta press på regimen att kapitulera.
  • Uffesson
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-04-14 22:42:24 följande:
    Jag kan inte svara på en sådan sak då muslimer inte är en homogen grupp. Det beror på hur religiös man är tex. Det är också välkänt att man inte har hundarna inne i husen. En del har hundar för att vakta sina djur och hem. Vi hade två hundar som vi hade i trädgården, ena hunden som var min var min barndomsvän som alltid finns i mitt minne. 
    Så de fick snällt bo utomhus och sova i gräset?!
  • Uffesson
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-04-21 18:49:36 följande:
    Det var ju tack vare mitt tjat som du nu satte dig och googlade och hittade artikeln som i sin tur ställer TS och alla de som kommenterade den i en hörna. Politikerns förslag handlar om djurmisshandel som sagt och inte om det som står i TS, men att du sedan kom in och kommenterade politikerns namn istället för att ifrågasätta TS gjorde saken inte bättre.

    Dina andra länkar är icke-pålitliga källor. Dessa kristna islamofobiska länkar vet man redan vad de har för agenda så de får du stoppa i fickan än så länge.

    Det sista du citerade är lite intressant. Det står om den hunden som var med de som sov i grottan, men citatet säger inte vad som står om hunden, vet du? Även här citeras saker utan att analyseras och begrundas. Sen säger ditt citat det jag redan skrev om tidigare, om att hundar får man hålla utomhus, vad är nytt med detta liksom? 
    Är dognews.net en islamofobisk (överanvänt ord) sida? Nasist-Greta med sin schäfer?
  • spillerkillern

    Jag skulle aldrig låta min hund sova ute, han är en del av våran familj! Om någon anser att man inte ska ha hundar inomhus så är det deras problem.

Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud