• rondellhund

    SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud

    Den holländska politikern och muslimen, Hasan Küçük har krävt ett förbud mot hundar i Haag, Nederländerna. Enligt islamisk tradition anses hundarna vara ”orena” djur. 
    Hasan Küçük, fullmäktigeledamot för Islamdemokraterna i Haag med turkiskt ursprung, har därför motionerat om att innehav av hundar som sällskapsdjur skall kriminaliseras.

    Muslimerna kräver att hundar förbjuds i alla former i kollektivtrafiken inklusive alla stadsbussar samt från alla områden som besöks av muslimska invandrare. Muslimer säger att det finns hundar som kränker deras religionsfrihet och deras rätt att leva enligt islamiska principer.


    Lokalbefolkningen som tar sina hundar på promenader säger att de har trakasserats av muslimska invandrare som är emot att se djuren på allmän plats. Muslimer har också lanserat ett antal antihundkampanjer på islamiska hemsidor och bloggar.

  • Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud
  • bodimit
    rondellhund skrev 2012-04-12 19:26:40 följande:
    Den holländska politikern och muslimen, Hasan Küçük har krävt ett förbud mot hundar i Haag, Nederländerna. Enligt islamisk tradition anses hundarna vara ”orena” djur. 
    Hasan Küçük, fullmäktigeledamot för Islamdemokraterna i Haag med turkiskt ursprung, har därför motionerat om att innehav av hundar som sällskapsdjur skall kriminaliseras.

    Muslimerna kräver att hundar förbjuds i alla former i kollektivtrafiken inklusive alla stadsbussar samt från alla områden som besöks av muslimska invandrare. Muslimer säger att det finns hundar som kränker deras religionsfrihet och deras rätt att leva enligt islamiska principer.

    Lokalbefolkningen som tar sina hundar på promenader säger att de har trakasserats av muslimska invandrare som är emot att se djuren på allmän plats. Muslimer har också lanserat ett antal antihundkampanjer på islamiska hemsidor och bloggar.


    Men ärligt talat! hur oren är en "modern" hund egentligen? Dom får väl se till att de inte går fram och klappar hunden. Nä det är ju störtlöjligt. Precis som de extrema islamisterna från egypten som upptäckte att när man skär en tomat i en halva så finns det ett kristet kors i den! Alltså är det HAram att äta tomater just för den gruppen nu. Extrema människor kan hitta de fel de vill överallt... tsk tsk tsk.
  • J   a   d   e   d
    bodimit skrev 2012-06-23 13:31:28 följande:
    Men ärligt talat! hur oren är en "modern" hund egentligen? Dom får väl se till att de inte går fram och klappar hunden. Nä det är ju störtlöjligt. Precis som de extrema islamisterna från egypten som upptäckte att när man skär en tomat i en halva så finns det ett kristet kors i den! Alltså är det HAram att äta tomater just för den gruppen nu. Extrema människor kan hitta de fel de vill överallt... tsk tsk tsk.
    Ha ha ha...

    Jo men kors är riktigt stötande grejer. Har fått problem med de här åsikterna också, just eftersom varenda korsliknande grej lyckats utgöra ett sådant gigantiskt problem i somliga muslimers ögon... Ofattbart.  
    Jeddan
  • PrimitivMan

    Och? Det finns väl en massa idiotförslag som kommer från kristna och som inte går igenom heller.


    Is sex dirty? Only if it's done right
  • J   a   d   e   d
    PrimitivMan skrev 2012-06-23 15:31:47 följande:
    Och? Det finns väl en massa idiotförslag som kommer från kristna och som inte går igenom heller.
    Något motsvarande knäppt som detta, som du tänker på eller?
    Jeddan
  • Trekk
    PrimitivMan skrev 2012-06-23 15:31:47 följande:
    Och? Det finns väl en massa idiotförslag som kommer från kristna och som inte går igenom heller.
    Gör två fel ett rätt?
  • oOHalalOo
    Trekk skrev 2012-06-23 13:18:03 följande:
    Kristendomen har jag fortfarande hackat mer på, fråga Sven o Kirstentjej84 bara

    Du borde bara emot antibiotika som bygger på evolutionsläran och är applicerad evolutionslära som du själv förnekar.

    Har ingen aning om hur jag ska söka fram det är jag rädd :(

     Min fråga var, vad skulle du göra om pistolen var en attrapp?

    Vem bryr sig om enighet? Vi har många interna biffar, det han sa var fel därför fick han mothugg

    ha det så kul! 
    Du är långt från lika uthållig och troligen beror det på att din hejarsryrka inte alls deltar i den typen av trådar utan de stormar bara in när du vill snacka Islam.

    Jag förstår inte mening nr två.

    Då får du vara utan det då inget mer med det.

    Jag antar att om jag uppfattar den som riktig så handlar jag därefter. Jag har ingen aning om hur en riktig ser ut och hur en attrapp ser ut.

    Det är en stor skillnad på att diskutera, ge mothugg och att kalla någon irrationellt. Du bara försöker snygga till vad du skrev tidigare men det ser fortfarande lika illa ut.
  • oOHalalOo
    PrimitivMan skrev 2012-06-23 15:31:47 följande:
    Och? Det finns väl en massa idiotförslag som kommer från kristna och som inte går igenom heller.
    Sen skulle det vara intressant med en uppdatering från TS om lagen stiftats och nu gäller också. Det tycker i alla fall jag vore på sin plats.
  • Trekk
    oOHalalOo skrev 2012-06-23 22:49:27 följande:
    Du är långt från lika uthållig och troligen beror det på att din hejarsryrka inte alls deltar i den typen av trådar utan de stormar bara in när du vill snacka Islam.

    Jag förstår inte mening nr två.

    Då får du vara utan det då inget mer med det.

    Jag antar att om jag uppfattar den som riktig så handlar jag därefter. Jag har ingen aning om hur en riktig ser ut och hur en attrapp ser ut.

    Det är en stor skillnad på att diskutera, ge mothugg och att kalla någon irrationellt. Du bara försöker snygga till vad du skrev tidigare men det ser fortfarande lika illa ut.
    SvenErik är på semester, det bör respekteras, han sa att han kommer åter i höst och då blir det heta debatter om Jesus och Nya Testamentet från bådas sidor, vi pratade ihop oss lite om det hela. Sen har jag på Reddit skrivit över 1000 inlägg i diverse trådar om enbart kristendomen och bara kritiserat islam i typ 10 av dom inläggen totalt.

    Även om vissa kristna i USA påstår att dom är förföljda trots att 90% av amerikanerna är kristna, så är dom generellt sett fullt kapabla att bemöta kritik utan att likt vissa utövare av islam, börja stortjuta så fort nån inte tycker att Allah är det bästa som hänt sen vi lärde oss att kontrollera elden.

    Kolla mina trådar, många har deltagit i dem.

    Nu har det väldigt länge varit tabu att kritisera islam då islams doktriner beordrar att all kritik av religionen förbjuds och vissa i Allahs fanclub har dödad oskyldiga pga detta, så många har även varit rädda för att kritisera islam. Det är dock en stor skillnad på att respektera något och bara vara rädd för konsekvenserna av att öppet kritisera det. Jag är inte rädd för att ta i några heta potatisar och det är väl klart att kontroversiella ämnen får fler åskådare än mina och Sven Eriks dueller om Jahves grymheter i Gamla Testamentet.

    Jag menar att jag inte vet hur jag ska hitta dina trådar där du (förmodar jag) beskriver din väg fram till islam och hur den situationen har sett ut. Jag undrade ju som bekant om du var ensam utövare av islam i din familj, eller om du lever tillsammans med andra troende.

    Jo, men i exemplet menar jag att någon hotar dig till livet med en pistol och säger pengarna eller livet! Men du vet att pistolen är en attrapp och känner igen personen och vet att det är en harmlös stackare som inte ens skulle våga döda en fluga. Skulle du ge pengarna till denna person ändå?

    Jag känner inte henom, allt jag kritiserade var de ideer som hen postulerade här.

    En idé kan vara irrationell eller felaktig.

    Varför är det så svårt att skilja på sak och person? Varför är det endast följare av islam som inte är kapabla att hantera konstruktiv kritik? Blir tröttsamt i längden 
  • castillo

    Som muslim anser jag deta vara fel. All jord är allas hem. Bara för att man är människa kan man inte banlyssa visa djur bar för att. Muslimer kan vistas bland alla djur man behöver inte klappa eller gossa med djuren bara för att det är där och skulle djuret röra en så får man höet änkelt tvätta sig.


    rondellhund skrev 2012-04-12 19:26:40 följande:
    Den holländska politikern och muslimen, Hasan Küçük har krävt ett förbud mot hundar i Haag, Nederländerna. Enligt islamisk tradition anses hundarna vara ?orena? djur.  Hasan Küçük, fullmäktigeledamot för Islamdemokraterna i Haag med turkiskt ursprung, har därför motionerat om att innehav av hundar som sällskapsdjur skall kriminaliseras. Muslimerna kräver att hundar förbjuds i alla former i kollektivtrafiken inklusive alla stadsbussar samt från alla områden som besöks av muslimska invandrare. Muslimer säger att det finns hundar som kränker deras religionsfrihet och deras rätt att leva enligt islamiska principer. Lokalbefolkningen som tar sina hundar på promenader säger att de har trakasserats av muslimska invandrare som är emot att se djuren på allmän plats. Muslimer har också lanserat ett antal antihundkampanjer på islamiska hemsidor och bloggar.

Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud