• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • The Doctor
    Anonym (Polis) skrev 2012-07-14 03:03:49 följande:
    Det är din kropp och ett NEJ är alltid ett NEJ! Detta är ett solklart fall av en våldtäkt ( spelar ingen roll om ni är i en relation). En man som gör så här mot dig ska du givetvis anmäla. Gör en anmälan snarast och uppsök läkare för dokumentation av skador. Detta är inget att skämmas för, du har absolut inte gjort något fel!!!!! De är väldigt proffessionella på akutmottagningen och har gjort sådana här undersökningar otaliga gånger. Det är viktigt att få skadorna dokumenterade snabbt för att att styrka uppgifterna i anmälan. Alltid knepigare när man är tillsammans med gärningsmannen, men var stark och stå på dig!!
  • The Doctor
    Anonym (Anmäl) skrev 2012-07-14 09:26:08 följande:
    Som kille är  mitt råd att anmäla. Det finns väl ingen som är så efterbliven att han inte kan skilja på vad en tjej säger att hon fantiserar om och vad hon vill göra i verkligheten? Dessutom bara sådär hux flux utan att hon blivit "uppvärmd" först. Det verkar finnas ett antal våldtäktsmän i tråden som försvarar beteendet, hur tänker ni då? ellerär ni också så pantade att ni inte förstår skillnaden?
    +1.
  • The Doctor
    Barbamamah skrev 2012-07-14 10:10:00 följande:
    Får man bete sig hur som helst så länge man inte har uppsåt??
  • Anonym

    Jag har bara läst TS första inlägg och tänkte så här: Ja, du kan anmäla honom för våldtäkt, vad polisen säger om det vet jag inte men troligen tar de det på allvar eftersom våldtäkt i hemmet inte är ovanligt. Om du upplevde det som en våldtäkt så är det en våldtäkt, även om han missförstod dig och dina fantasier. Det är inte upp till mannen eller någon annan att tala om för dig om det var en våldtäkt, det är upp till dig.

    Dock, det du måste fundera över är om du vill anmäla honom och ta alla konsekvenser av det. Anmäler du honom blir det en utredning, möjligtvis rättgång och straff. Om du anmäler kommer du och han resten av era liv leva med anmälan, oavsett utgång. Så frågan är, vill du leva med honom i fortsättningen? Kan han leva med att du anmäler honom för våldtäkt. Är anmälan en bra lösning? Kan ni sätta er ner, kanske med en kurator, och prata igenom händelsen? Om du inte anmäler, kan du leva med dig själv? Kommer du kunna lägga det bakom dig och fortsätta leva med honom? Kommer du kunna njuta av sex med honom i framtiden?

    Många frågor som du måste ta hänsyn till och fundera igenom.

  • The Doctor
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-07-14 11:08:38 följande:
    Nej, men vi får väl utgå från det som skrivs i TS och inte hur du vill ha det. Hon säger att hon sagt att det enbart är en fantasi till honom, alltså är det inte ett frikort överhuvudtaget utan en diskussion om fantasier som hon inte vill uppleva.

    Man ska aldrig behöva "gardera" sig från sexuella händelser utan man ger tillåtelse till det. Det som inte är "uttryckligen" ok är förbjudet. Uttryckligen kan vara allt från att man pratat igenom det till att man visar att det är ok. I det här fallet överlappar visserligen fantasin och verkligheten men då är det också extra viktigt att vara på det klara vad som gäller.
    astro skrev 2012-07-14 11:36:43 följande:
    Välformulerat. Du har som vanligt helt rätt. Man ska inte behöva vara försiktig med vad man säger till sin partner eller älskare, för mellan normalt funtade människor är det NEJ tills det är JA - har man inte uttryckligen sagt att man är med på en sak så är utgångspunkten att man inte är det. Gäller bägge könen.

    Jag gjorde  misstaget att läsa de Sade som barn och drogs sedan länge med en fantasi om att bli fastbunden och piskad. Den har jag delat med mig av till min man. Eftersom han känner mig så vet han också att jag avskyr allt vad stryk heter och verkligen inte vill bli piskad på riktigt, gör något ont blir jag avtänd på stubben. Så fungerar min kropp helt enkelt.

    Nu vet jag ju inte hur nära ts och hennes partner står varandra men det låter ändå som om de varit ett par ett tag. Och då SER man banne mig om partnern är tänd eller ej. Gör man inte det så är det något fel i huvudet på en. Därför kan jag inte alls köpa "han märkte inte att hon inte var med på noterna", om nu inte ts partner har en svår empatistörning eller helt enkelt är stockdum.

    Man har också som kärlekspartner eller ansvar för hur den andra mår, inte bara i sovrummet. Här har nu pojkvännen fått ts att må så dåligt att hennes kärleksliv är i spillror, hon vill aldrig se honom mer och är hemma hos sin mamma. Hur det än gick till - hur han än tänkte - så är konsekvenserna hans ansvar och inte hennes. Hon har inte gjort illa honom. Han har däremot gjort illa henne. Hur är det försvarbart?

     
  • Jojile

    Fy fan, jag blir rent av ledsen när jag läser inläggen i den här tråden. Som vanligt fokuseras det på hur mannen uppfattat det, men tänk på Ts. Hon upplevde en riktig våldtäkt. Hon var den som skrek och bad honom sluta. Det är slitsamma om mannen "missförstod", han har våldtagit sin flickvän, punkt.

    Jag hade köpt det om han hade stannat upp på en gång och kollat om Ts var med på det, om hon verkligen spelade med eller om hon skrek på allvar. Inte bara kört på och sen somnat. Herregud, min kille mådde dåligt som fan när han gick bakom en tjej på kvällen och hon blev rädd!

    Det är inte ett sunt beteende att genomföra race-games utan att veta till 200% att båda vill, och det är verkligen inte ett sunt beteende att rycka på axlarna efteråt när man förstått att det var allvar för den ena partnern!

  • EnAnonumius
    ftp skrev 2012-07-14 10:55:54 följande:
    Nu har jag inga siffror framför mig men bdsm sfären är stor där man leker just med hårdare lekar och lever ut sina grövsta fantasier, smärta och tårar involverat, inget onormalt med det även om det kan vara svårt att förstå för folk som utövar endast vanilj sex.

    Jag har empati, för båda parter.
    Inom BDSM sfären så går man igenom lekarna och gränserna innan man börjar leka. Man kör med AKTIV RAK kommunikation före, under, och efter lekarna. Oavsett om det är rapplay eller vanlig bondage.

    Detta har INGET med BDSM att göra. Man tar sig inte rättigheter inom BDSM-sfären på det sättet som TS kille gjorde utan att få tillåtelse. TS gav ALDRIG tillåtelse.

    I TS fall i den tråden. Så hade hon tydligt sagt att "men det är BARA en fantasi". Killen väljer ändå att våldta TS. För ja det är en våldtäkt som skedde.
    Han väljer UTAN att föra en aktiv kommunikation med TS att "förverkliga hennes fantasi" fast TS hade sagt i från "men detta är BARA en fantasi" och hade på detta sätt sagt i från att hon ville ha det som en fantasi. Så nej det finns inget att empatera med killen i detta fall. Han är en skitstövel som inte klara  av att fatta vad gränser går och vägrar att förhöra sig INNAN om hon vill utleva fantasin och inte tänker på hennes (emotionella) säkerhet. 
    Utan han väljer bara kallt att trycka in den och förfölja våldtäkten UTAN att ta hänsyn till att hon skriker sluta stoppa och gråter, och sedan efteråt vara kallsinnigt och säga "men jag bara förverkligade din fantasi".

    Så vad fan finns det för anledning att ha empati med killen? Som struntar i att kommunicera, och har allvarliga problem med att fatta att "men det är bara en fantasi" är aldrig samma sak "älskling våldta mig om två tre dagar".. Drömmer
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym

    Om killen märker att TS skriker och försöker ta sig loss ser inte jag det som okej. Om han vill se till att göra hennes sexfantasi verklig så känner man ändå av situationen vad som är okej och inte. Jag tycker TS kille låter känslokall och helt dum någon stans. Kanske han rent av är så störd så att han blev svartsjuk på hennes fantasi och ska ge henne vad hon önskar genom att kränka henne. Liksom ta bort hennes fantasi genom att han gav henne den och det inte var något som uppskattades ifrån hennes sida. Anmäl honom du! om det verkligen är så du känner.

  • EnAnonumius
    Jojile skrev 2012-07-14 12:24:26 följande:
    Fy fan, jag blir rent av ledsen när jag läser inläggen i den här tråden. Som vanligt fokuseras det på hur mannen uppfattat det, men tänk på Ts. Hon upplevde en riktig våldtäkt. Hon var den som skrek och bad honom sluta. Det är slitsamma om mannen "missförstod", han har våldtagit sin flickvän, punkt.

    Jag hade köpt det om han hade stannat upp på en gång och kollat om Ts var med på det, om hon verkligen spelade med eller om hon skrek på allvar. Inte bara kört på och sen somnat. Herregud, min kille mådde dåligt som fan när han gick bakom en tjej på kvällen och hon blev rädd!

    Det är inte ett sunt beteende att genomföra race-games utan att veta till 200% att båda vill, och det är verkligen inte ett sunt beteende att rycka på axlarna efteråt när man förstått att det var allvar för den ena partnern!
    Jag håller med.

    När jag läste den tråden så blev jag själv förbannad.

    Nu har ju jag aldrig deltagit i rapegames. Dock har jag träffat killar och tjejer som utövar rapegames och det kan jag säga rent ut. Det är extremt mycket planering innan man utför leken. Och i dessa lekar så har ALLA inblandade olika stoppord med. En tjej berättade att hon som "offer" i leken hade tre olika stopp ord.
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • ftp
    EnAnonumius skrev 2012-07-14 12:54:14 följande:
    Inom BDSM sfären så går man igenom lekarna och gränserna innan man börjar leka. Man kör med AKTIV RAK kommunikation före, under, och efter lekarna. Oavsett om det är rapplay eller vanlig bondage.

    Detta har INGET med BDSM att göra. Man tar sig inte rättigheter inom BDSM-sfären på det sättet som TS kille gjorde utan att få tillåtelse. TS gav ALDRIG tillåtelse.

    I TS fall i den tråden. Så hade hon tydligt sagt att "men det är BARA en fantasi". Killen väljer ändå att våldta TS. För ja det är en våldtäkt som skedde.
    Han väljer UTAN att föra en aktiv kommunikation med TS att "förverkliga hennes fantasi" fast TS hade sagt i från "men detta är BARA en fantasi" och hade på detta sätt sagt i från att hon ville ha det som en fantasi. Så nej det finns inget att empatera med killen i detta fall. Han är en skitstövel som inte klara  av att fatta vad gränser går och vägrar att förhöra sig INNAN om hon vill utleva fantasin och inte tänker på hennes (emotionella) säkerhet. 
    Utan han väljer bara kallt att trycka in den och förfölja våldtäkten UTAN att ta hänsyn till att hon skriker sluta stoppa och gråter, och sedan efteråt vara kallsinnigt och säga "men jag bara förverkligade din fantasi".

    Så vad fan finns det för anledning att ha empati med killen? Som struntar i att kommunicera, och har allvarliga problem med att fatta att "men det är bara en fantasi" är aldrig samma sak "älskling våldta mig om två tre dagar".. Drömmer
    har jag skrivit nånstans att detta var bdsm?
    Jag nämnde bdsm i samband med att nån påstod att man inte kan behålla stånd när ens partner lider eller gråter.
     
    Du har givetvis rätt, om bdsm lekar ska följa dom skrivna och oskrivna regler så  är kommunikation och eventuell planering a och o.
     
    Jag gav min sida av det hela, likt dom flesta andra som skriver i tråden så utgick jag ifrån mig själv, några här ser det som en solklar våldtäkt jag ser det som ett missförstånd.
    Sen är våra åsikter ganska betydelselösa i sammanhanget då mycket ligger inte på hur vi uppfattar situationen utan hur ts upplevde det.
    JAG tycker dock fortfarande att händelsen var mycket olyckligt men inget man springer till polisen med. 

    "Han sa förlåt när han förstod att det inte var med på det och att det inte var en lek för mig"
    Så det kom fram till han, skadan blir inte mindre för det, ursäkten goddogs inte men allt fick i alla fall en förklaring.

     
Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?