• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Erya
    LinnV skrev 2012-08-16 22:41:55 följande:
    Jag tar tillbaka att jag inte känner av brösten. Shit vad ont de gör och på en vecka har alla bh blivit för små hade små innan så klagar inte. Haha.
    Hehe jag känner likadant, ömma som f*n men de är större nu (hade 75B innan) så jag e glad ändå, bara hålla tummarna att de faktiskt stannar i den här storleken sen ocks¨(som de gjorde för min mamma)
  • Erya

    Jag har ju ingen aning om det är foglossning eller vad jag känner av, det känns lite som extrem träningsvärk typ kanske.... ibland som att benen typ gnager mot varandra så jag blir öm... aja ska ju till doktorn idag för att utesluta ichias (har aldrig haft det innan heller) och se vad vi kan göra för att förhindra att det blir värre, jag har ju tänkt jobba fram till nyår i alla fall, efter det får jag se hur jag orkar och om/hur mycket jag får beviljat HP från försäkringskassan

  • LinnV

    Jag har inte känt av foglossning på att par veckor nu. blev sjukskriven från v. 15 på 50% och från v. 25 på 75% med sonen. Men då hade jag vikariat så kunde bli sjukskriven. Den här gången är jag timvikarie så kan inte bli sjukskriven, däremot kommer jag få HP. Det har alla som sökt på mitt jobb fått, även jag förra gången. Mitt mål är att jobba så mycket kroppen orkar året ut sen får vi se!

  • LinnV
    Erya skrev 2012-08-17 07:13:54 följande:
    Hehe jag känner likadant, ömma som f*n men de är större nu (hade 75B innan) så jag e glad ändå, bara hålla tummarna att de faktiskt stannar i den här storleken sen ocks¨(som de gjorde för min mamma)



    Mina har tyvärr gått tillbaka till 75B, jag hade också då , efter båda graviditeterna så tror det blir samma igen när jag slutar amma!
  • Cantaton
    Hute skrev 2012-08-17 05:29:51 följande:
    Jag tror att jag har börjat känna av foglossningen....redan...8+5...VILL INTE!!! sist kom det runt v15 och då fick jag gå hos sjukgymnast en gång i veckan, samt ha foglossningsbälte och TENSapparat påkopplad nästan dygnet runt....majoriteten av dagarna hoppade jag på kryckor för det kändes som om bäckenet skulle trilla i backen. Fick ändå inte sjukskrivning och senare inte heller HP beviljat, hade visserligen inte samma jobb som nu, men jag kunde ju knappt ta mig fram.
    Hur som så hoppas jag att det stannar vid ilningar i vänster skinka och ner i ena benet och INTE blir värre...för då vet jag inte hur jag ska klara mig.

    Och just ja. Som en skänk från ovan, utan att min chef vet ngt om min graviditet, så frågade han igår om jag ville ha ngn som hjälper mig om dagarna...JAAAAAAAAAAAAAAAAAA nu känns det verkligen som om jag kan vänta ett par veckor till innan jag berättar!! 
    Oooh! Skönt med hjälp om dagarna i sammanhanget. Lovely.

     
  • EnStoltMamma

    Idag ska jag beställa en sån där gravidkudde!! Har bökat med täcket hela natten.. Rullat ihop och haft massa kuddar i sängen men får inte till det! Så är värt att testa en sån kudde:) mått väldigt illa nu på morgonen men känner mig lite bättre nu...

    Någon mer som mår dåligt över att ha sin sambo nära? Jag klarar inte av att han rör vid mig:S och känns som att jag ska kräkas varje gång han ger mig en puss:(

  • Hoomlan

    godmorgon, har ett dilemma .. hur tusan gör man om man behöver köpa mediciner till urinvägs infektion och inga pengar har och har utnyttjat det på apoteket till max att ta ut på faktura? Grrrr... 

    Har inte haft någon jäkla för varning heller  utan inte känt något! Usch så irriterande! 


    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • MammaTillEnStjärna

    Hej på er,


    Jag köpte två par mammaleggings igår. Min mage är inte speciellt svullen, men jag tycker att det är så himla skööönt att slippa trycket över magen! Har ganska höga jeans i vanliga fall… Jätte skönt, men dom hasar ner lite emellanåt – hoppas på mage snart så blir det nog bättre


     


    Helg igen. Vet inte om vi ska berätta för sambons föräldrar eller inte, ska ev. träffa dom i helgen. Vi träffas inte så ofta (som tur är) även om vi bor ett stenkast ifrån varandra. Det lär inte bli något glädjetjut utan bara stånk och stön och kommentarer som ”ska du befolka hela världen själv” osv. Det här blir min sambos 5:e barn. Inge fel med det tycker jag. Varför ska andra bry sig? Det är ju inte så att vi ber om barnvakt för det gör vi ALDRIG, kanske 1-2 ggr per år någon enstaka timme, som tex. nu när vi ska på ultraljud – då vill vi inte ta med dottern. Och vi har ALDRIG bett hans föräldrar att vara barnvakt till yngsta då jag inte vill ha deras hjälp. Aja… får se. Vi behöver ju inte berätta


     


    I övrigt så väntar jag bara… Vill kunna känna bebismagen! Men inte L Någon av er som känner livmodern när ni ligger på rygg och böjer knäna lite…? Man känner en ”skarp” kant, och livmoder är liksom hård… Jag längtar…

  • älskarlivet81

    Ajajajaj, mina höfter! Har sovit dåligt i natt p.g.a. att det gjort ont när jag vänt mig.. Blir mer och mer orolig över att jag inte kommer kunna jobba så länge jag vill, även om jag är inställd på att det kan bli så.. :(

  • saoura

    Mamma till en stjärna. Ligger jag raklång har jag en boll som putar! Haha ser himla roligt ut... Ska se om jag kan lägga upp en bild :)

Svar på tråden Marsbebis 2013