• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Laliii
    Cantaton skrev 2012-09-20 09:11:43 följande:
    Jag föredrar svart. Dricker inte så mkt te sedan jag blev gravid - inte på långa vägar i jämförelse med innan! Dock inget aktivt val egentligen, utan är bara inte lika sugen på det.

    Mysigt! Jag kände ju tor-fre förra veckan. Därefter har jag inte känt lika tydligt, men ibland kan det ha fladdrat till utan att jag varit säker på om det är bebis eller inte. Hen får gärna göra sig lite påmind därinne igen nu
     
    Jag drack rätt så mkt latte/kaffe & svart te innan vi plussade men slutade direkt efter :) Kör på grönt te & koffeinfritt kaffe. Fungerar bra :)

    Hehe mys att känna även om d e litet! :) 
  • anita02

    hej alla!  har ni köpt några kläder än? kollat på barnvagn eller når sånt?
     jag är i v17 nu, men har inte köpt något, vågar inte rikigt vet inte vrf. väntar nog tills jag varit på UL. hur tänker ni ?  

  • Laliii
    anita02 skrev 2012-09-20 09:27:54 följande:
    hej alla!  har ni köpt några kläder än? kollat på barnvagn eller når sånt?
     jag är i v17 nu, men har inte köpt något, vågar inte rikigt vet inte vrf. väntar nog tills jag varit på UL. hur tänker ni ?  
    Går in i vecka 17 på söndag & vi har redan köpt bilbarnstol, blöjhinkar, Snuggle Nest, lite kläder & annat :) Vi ska vänta tills RUL (om 21 dagar) för att börja köpa in mer, då vi vill veta könet :) Jag ser d bara som att klart allt ska gå vägen, tänker inte leva i oro, allt har hittills gått bra & jag litar på min kropp :)
  • Hjärtefröjd
    anita02 skrev 2012-09-20 09:27:54 följande:
    hej alla!  har ni köpt några kläder än? kollat på barnvagn eller når sånt?
     jag är i v17 nu, men har inte köpt något, vågar inte rikigt vet inte vrf. väntar nog tills jag varit på UL. hur tänker ni ?  
    Vi går också in i vecka 17 på söndag, men har inte köpt nånting direkt. Det är ju så långt kvar.
  • anita02
    Laliii skrev 2012-09-20 09:35:08 följande:
    Går in i vecka 17 på söndag & vi har redan köpt bilbarnstol, blöjhinkar, Snuggle Nest, lite kläder & annat :) Vi ska vänta tills RUL (om 21 dagar) för att börja köpa in mer, då vi vill veta könet :) Jag ser d bara som att klart allt ska gå vägen, tänker inte leva i oro, allt har hittills gått bra & jag litar på min kropp :)
    Oj va roligt.. va väntar jag på?? hehe ska inte heller oroa mej så mkt, det är inte bra, men det är svårt att låta bli :/
  • Jennass

    Heeej alla!!
    Jag vete fan om jag var med i den här tråden från början, minns inte men jag minns att jag följt er ett bra tag men kanske aldrig skrivit (minne som en guldfisk..)
    Väntar mitt tredje barn, vecka 14 idag. Mår crap, vilket var väntat.
    Får jag hoppa in här?

  • Cantaton
    Laliii skrev 2012-09-20 09:20:30 följande:
    Jag drack rätt så mkt latte/kaffe & svart te innan vi plussade men slutade direkt efter :) Kör på grönt te & koffeinfritt kaffe. Fungerar bra :)

    Hehe mys att känna även om d e litet! :) 
    Kaffe har jag aldrig tyckt om, och cola har jag avsmak för sedan jag blev gravid. Så någon kopp te hit eller dit känns ok  
    anita02 skrev 2012-09-20 09:27:54 följande:
    hej alla!  har ni köpt några kläder än? kollat på barnvagn eller når sånt?
     jag är i v17 nu, men har inte köpt något, vågar inte rikigt vet inte vrf. väntar nog tills jag varit på UL. hur tänker ni ?  
    Vi har inte köpt något än. (Är i v. 16)
    Jennass skrev 2012-09-20 09:53:34 följande:
    Heeej alla!!
    Jag vete fan om jag var med i den här tråden från början, minns inte men jag minns att jag följt er ett bra tag men kanske aldrig skrivit (minne som en guldfisk..)
    Väntar mitt tredje barn, vecka 14 idag. Mår crap, vilket var väntat.
    Får jag hoppa in här?
    Välkommen!  

     
  • FelizLane

    Jag går in i veka 18 imorgon! Har bara kollat på barnvagn och babyskydd. Men inte köpt något än. Vet inte riktigt varför, det har nog bara blivit så. Har ul om två veckor å då ska vi ta reda på könet, så kan väl tänka mig att det kanske handlas nått efter det. Fast blev lite sugen på att beställa Babyskyddet från jollyroom.se eftersom det är 10% nu. Har ni tänkt på vad mycket pengar det kommer gå åt innan ens den lilla är född?! Blir mörkrädd nästan.

  • Laliii

    anita02 Oron kommer man aldrig ifrån men man får helt enkelt inte låta den ta över, tiden får snabbt! Njut!

Svar på tråden Marsbebis 2013