• CillaL

    Mammor i Varberg

    Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

    Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

    Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

    Hoppas på ett svar!

    Mvh/ Cecilia  

  • Svar på tråden Mammor i Varberg
  • Hoomlan
    Hoomlan skrev 2012-09-27 09:02:08 följande:
    Här hittar ni mig på facebook skicka gärna en vänförfrågan för är lite lat så orkar inte leta upp alla ;) Sen så sitter jag knappt vid familjeliv nu när jag är hemma hos mamma, vet inte varför. Kanske är för att jag ät trött konstant :) Nej nu ska jag fixa det sista sen blir det mer praktik för min del
    https://www.facebook.com/#!/Hoomlan hoppsan haha, så där har nu länken nu iaf :)
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • Claire B

    Kul att så många kan! Ska vi ta det på em ändå, kanske blir stressigt att ta det innan tolv. Är 14.30 en bra tid för alla? Marmelad, du kanske kan skicka mail med namn/adress så kan du få allas namn och lägga till oss på Facebook om du finns där? Kanske lättare att skicka mail till alla där så vi vet vart vi ska?

    LyckligTvillingMorsa; förstår att det är körigt med TVÅ att hålla reda på, det är ju tillräckligt körigt med ett barn många gånger! Har kusiner som är tvillingar, och gud vad roligt dom har som har varandra, som tvilling har man ju alltid någon som är nära. Dom är lyckligt lottade! Men mycket jobb i småbarnsåren kan jag tänka mig...

  • marmelad

    Japp, jag skickar mitt namn och adress till er inbox

    Claire B: Jag kommer inte in på din sida, du kan väl inboxa mig så kan jag skicka till dig med. 
    Om jag missat att maila någon så säg till  

  • mclo

    Är ganska nyinflyttad, bor i veddige tillsammans med man och en son på 3 år. Är hemma på dagarna och sonen börjar på förskolan på måndag, känner inga här förutom några få av mannens vänner men ingen som har barn

  • marmelad
    mclo skrev 2012-09-28 14:04:31 följande:
    Är ganska nyinflyttad, bor i veddige tillsammans med man och en son på 3 år. Är hemma på dagarna och sonen börjar på förskolan på måndag, känner inga här förutom några få av mannens vänner men ingen som har barn
    Kul med fler nyinflyttade
    Vill du komma på fika på torsdag? Du är välkommen
    14.30 var sista budet, funkar det för alla? 
  • mclo

    Ja det gör jag gärna :) har dock ingen bil så kan ha svårt att ta mig till ställen utanför stan :)

  • marmelad
    mclo skrev 2012-09-28 14:16:21 följande:
    Ja det gör jag gärna :) har dock ingen bil så kan ha svårt att ta mig till ställen utanför stan :)
    Jag bor på Stenåsa, ca 15-20 minuters promenad från centrum Men det går bussar hit oxå om man föredrar det.
    Skickar ett mail till dig med mina uppgifter så kan vi ta vägbeskrivning sen för dem som behöver  
Svar på tråden Mammor i Varberg