• moonlight 85

    Gravid i Övik höst -12/vinter -13

    Hej! Tänkte kolla om det finns fler än jag som väntar bebis i Örnsköldsvik runt omkring årsskiftet? Vore roligt att kunna följas åt och dela tankar och funderingar och kanske träffas över en fika.
    Själv har jag BF den 21 dec.

  • Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13
  • 2009

    Hej hej! Vi ska ha barn i början av mars, ska på UL på måndag så då får vi veta mer exakt. Bor i Sund, Domsjö. Kul med fler här omkring! :)

  • Soon87

    Hej Glad
    Va spännande, lycka till med ´på måndag. Jag längtar tills vi ska dit men de är några veckor kvar. 

    Hur mår du/ni och vilken vecka är ni i?
     

  • Buppaen

    Hej tjejer!! Tillbaka efter en alldeles för tuff helg.

    Soon87: du har helt rätt i det du säger. Och påverkar det inte jobbet (som i mitt fall) så kan man absolut vänta.

    Ja, jag har gjort 2 ultraljud hittills. Ett pga att jag träffade läkare för art diskutera min sjukdom och dess påverkan och ett annat när jag blödde och trodde jag fått MA men så var inte fallet. Nr 3 blir idag då vi ska göra KUB-ultraljudet..

    Hej 2009 och välkommen!! Precis som soon skriver så får du gärna berätta mer om läget. Hur du mår, vecka, konstiga saker som hänt osv.. :)

    Sköt om er!

  • Soon87
    Hej Buppaen,

    Hur har helgen varit, gick talet bra?:)

    Man kanske inte skall vänta för länge heller men jag berättar nog när man börjar se det på mig:)

    Okej, trodde att du bodde inom ett bra landsting där man fick UL tidigare... Har allt gått bra efter senaste UL?
  • Buppaen

    Hej Soon,

    Jo helgen var bra. Jättetrevligt bröllop och talet gick bra men det var rätt tungt.. Kräktes flera gånger den kvällen och flygturen var också rätt tuff så jg känner mig lite sliten.. Hoppas helgen blir lugn så jag kan få tillbaka lite energi :)

    Hur går det annars för dig? Vad är nästa milstolpe för din mage?

    KUBen gick bra men det är så knepig känsla när man får en sannolikhet bara.. Även om jag visste det innan så känns det ännu mer konstigt nu.. Men bebisens hjärta slog på men den sov i magen så den var alldeles stilla vilket är lite tråkigt.. Skönare när se rör sig :)

    Nu känns det som en låååång väntan till november och RUL.. Tråkigt när man vill se bebisen varje dag men så länge illamåendet lägger sig så kanske man kan njuta av det iaf :)

    Kramar!!

  • Soon87
    Hej,

    Huvudsaken du hade trevligt. Sen hoppas jag att du hinner vila upp dig i helgen. Ska ni göra något speciellt?

    Jag hoppas att nästa milstolpe är att magen skall börja synas, känns inge kul å va gravid när det inte syns. Sen har jag RUL om 3,5 vecka så det ska bli väldigt spännade. Sen får man väl se när man skall berätta för alla... Själv då, hur ser det ut för er den närmsta tiden? 

    Låter bra att det gick bra på KUBen, jag kan förstå attd et känns konstigt. Måste ni fatta nå beslut eller känns det bra för er? 

    Är lite avvundsjuk på er faktiskt, skulle också vilja se h*n i magen. Men det kommer väl, känns som om det skulle bli mer verkligt då eller hur var det för eran del?

    Har illamåendet lagt sig för dig? Jag hoppas för din del att det gör det så du kan njuta till fullo.

    Trevlig helg!

    Kram
  • Buppaen

    I helgen är det rätt lugnt, lite hemmafix och lite mys men rätt bra avslappningshelg :) ni då? Gjort något trevligt?

    Jag förstår vad du menar, min kula gör det faktiskt mycket mysigare. Något att röra vid och lite "bevis" på att det är verklighet.. Den borde börja synas snart för dig, hoppas det!

    Vad gäller UL så har du helt rätt i att det blir mer verkligt men vi har nu problem med blödningar och så snart nästa blödning kommer så är du lika osäker som innan förra UL. UL bekräftar att bebisen mår bra nu men inte imorn så egentligen är det nästan dumt fast meeeegamysigt!! 3,5v, sen får ni se den ;)

    KUB visade 1:2800 så det ska vara bra odds men ändå lite jobbigt. Vi kommer inte att gå vidare..

    Illamåendet är lite bättre faktisk men ändå långt ifrån bra. Dock känns det som att det finns ett ljus i tunneln :)

    Kramar!! :)

  • Soon87
    Skönt med en lugn helg de hade jag önskat mig men det får bli i helgen som kommer istället. Själv va jag på fest på fredagen dock körde jag såklart :) Skulle på kalas på lördagen också men orkade inte sen var det en lugn söndag, som tur var, har börjat bli förkyld. :(

    Ja hoppas kan man ju göra men än så länge har inte den där kula tittat fram, men jag hoppas att den gör det snart annars tror jag min tvivel på att jag är gravid kommer bli enorm... I vilken vecka började den mage att synas?

    Det lät ju inge vidare med blödningar, har du haft det under hela tiden? Jo det är sant men du får ju ett bevis på att det finns något där inne i alla fall :)

    Va skönt att det visad ett bra resultat i alla fall, det kanske hade varit jobbigare om det hade varit sämre odds. 

    Skönt att du mår bättre, det kanske bli bättre med tiden. De flesta säger väl så i alla fall. Vilken vecka är du i nu? 

    Kram
  • Buppaen

    Åh nej förkyld! :( stackare! Hur mår du nu?

    Min mage började synas redan i vecka 8.. Förmodligen tarmarna som rörde sig så jag fick en synlig bula men det är inte lila vanligt.. Kan ni inte göra ett UL privat? Vi gjorde ett idag för 600 och fick hem bilder och cd med bilder :)!!

    Jag har blött i ca 3 veckor nu men det verkar lugnt så jag ska sluta oroa mig nu :) bara så less på att må skit.. Huvudvärk, mensvärk och illamående.. Är i vecka 14 nu..

    Vilken vecka är du i? Ha ha vi frågar typ varannan dag men man glömmer ju :) vi kanske alltid får skriva det i inläggets början :)

    Vad händer i helgen? Jag hoppas på att få bada i varmvattenbassäng så jag kan slappna av nacken lite :)

    Kram kram :)

  • Soon87

    Å redan vecka 8, lite avis:) Jo visst kan vi göra ett UL privat men problemet är att jag hittar ingen i Övik som gör detta och då måste vi åka till Sundsvall eller Umeå. Ta en dag ledigt från jobb och man måste förklara å boka om möten, så de har som int blivit av. Men nu är det inte länge kvar mindre än 3 veckor=D

    Så glad för eran skulle att ni får se eran bäbis så ofta, är det lätt att få privat UL där ni bor? Bilder så kul:) Har ni eller kommer ni att ta reda på könet?

    Förstår att du är orolig då, 3 veckor det är ganska lång tid men huvudsaken det inte är någon fara varken för dig eller bäbisen. Hoppas du fått den hjälp som du behöver. Du och jag har verkligen olika graviditeter, du mår dåligt och jag känner knappt av min, båda på sitt viss bra:) Dock så mådde jag dåligt i går kväll, hade nog ätit för mkt kakor och sånt...

    Det var en bra idé, först av allt får vi skriva vecka osv så att man har koll på läget:)

    Jag är nu i vecka 16 (15+2), tror ev att min mage har tittat fram:) Får se om den är kvar i några dagar, skulle va så kul:D

    Så tänkte jag också när jag blev förkyld men den gick över på en och en halv dag, så skönt. Hatar att vara förkyld, man orkar inget.

    Som sagt i helgen hoppas jag på en lugn stund, efter både kalas och förkylning som var i helgen. Låter som en bra plan du har, går du på badhus då?

    Kram

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13