• Anonym (livrädd)

    I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.

    Ni får ursäkta om rubriken är konstig men har sån panik och ångest just nu.. 

    Jag och min sambo har vart tillsammans 2 år nu, jag är 19 och han 21.

    Jag fick nyligen reda på att jag är gravid och är redan i v.18 så mitt liv förändrades väldigt plötsligt. I söndags förklarade jag för honom att det är för sent för att göra en abort och han slutade direkt prata med mig och ville inte att jag skulle röra honom. 

    Idag sa jag till honom att det går att ansöka om abort tills v.22 och då blev han glad och började prata med mig som vanligt och låtsades som ingenting. Han antar alltså att jag kommer ansöka. Men jag vet faktiskt inte vad jag vill. Vi har inte de bästa förutsättningar för barn då han vart av med jobbet och just nu får vi hjälp av soc. 

    Jag ska på arbetsintervju nu i veckan och såg verkligen fram emot att kanske få möjlighet till att arbeta, men väljer jag att behålla så kommer jag vara tvungen att fortsätta få försörjningsstöd. 

    Jag vet att om jag säger åt honom att jag vill ha barnet så kommer han lämna mig och jag vet inte om jag kommer klara detta ensam heller. Ni behöver inte komma med några "lämna idioten" för jag kommer nog lämna honom hur som helst, han är inte den personen jag trodde han var.. 

    Är det någon som kan ge lite stöd eller råd över hur jag ska göra? 

  • Svar på tråden I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.
  • Anonym (livrädd)

    Jag har sett dokumentärer, filmer, bilder om barn som ligger och självdör och hur de ser ut och allting. Men tyvärr tror jag inte att det är ofta det händer. Jag har sett min systers barn som dog i v.20 så jag vet exakt hur det kommer se ut. Det är ingen idé att ni kommer med en massa skit om att jag är en mördare osv. Det spelar ingen roll vad ni säger. 

    Jag gör hellre en abort än föder ett barn som inte är det minska önskat från min sida. Jag vill inte ha detta barn och det kommer inte spela någon roll hur mycket bilder eller filmer ni länkar för jag har bestämt mig.

    Jag har alltid en massa barn runtomkring mig och jag älskar barn. Men det gör fortfarande inte att jag känner mig som en mördare eller att det jag vill göra är fel. Jag vill göra det som känns rätt för mig och inte det som ni tycker är rätt.  

    Sen får ni tycka vad ni vill om mig, det rör mig inte i ryggen. Jag är inte redo, jag vill kunna ge mina barn det de förtjänar. Idag fick jag veta att jag fick jobbet jag var på intervju för, och jag vill inte sluta om ett par månader.  

  • Lilly Jk
    Anonym (livrädd) skrev 2012-11-19 21:00:04 följande:
    Jag har sett dokumentärer, filmer, bilder om barn som ligger och självdör och hur de ser ut och allting. Men tyvärr tror jag inte att det är ofta det händer. Jag har sett min systers barn som dog i v.20 så jag vet exakt hur det kommer se ut. Det är ingen idé att ni kommer med en massa skit om att jag är en mördare osv. Det spelar ingen roll vad ni säger. 

    Jag gör hellre en abort än föder ett barn som inte är det minska önskat från min sida. Jag vill inte ha detta barn och det kommer inte spela någon roll hur mycket bilder eller filmer ni länkar för jag har bestämt mig.

    Jag har alltid en massa barn runtomkring mig och jag älskar barn. Men det gör fortfarande inte att jag känner mig som en mördare eller att det jag vill göra är fel. Jag vill göra det som känns rätt för mig och inte det som ni tycker är rätt.  

    Sen får ni tycka vad ni vill om mig, det rör mig inte i ryggen. Jag är inte redo, jag vill kunna ge mina barn det de förtjänar. Idag fick jag veta att jag fick jobbet jag var på intervju för, och jag vill inte sluta om ett par månader.  
    Tycker att du gör helt rätt.
    Barnet har inte bett om att födas och om varken du eller din kille vill ha det
    och du får göra abort så gör det.
    Det är inte mord, för sjutton!
    Ett foster är inte ett barn, så är det bara helt enkelt.
    Efter v.22 får man inte göra abort eftersom det är då foster förväntas kunna överleva.

    Kanske hemskt att höra för vissa, men så ser jag på det.
    Blobben BF 4/3-2013
  • Tealhawk
    Lilly Jk skrev 2012-11-19 21:03:03 följande:
    Tycker att du gör helt rätt.
    Barnet har inte bett om att födas och om varken du eller din kille vill ha det
    och du får göra abort så gör det.
    Det är inte mord, för sjutton!
    Ett foster är inte ett barn, så är det bara helt enkelt.
    Efter v.22 får man inte göra abort eftersom det är då foster förväntas kunna överleva.

    Kanske hemskt att höra för vissa, men så ser jag på det.
    Tack för att en vettig människa ger sig in i tråden.
    These are not the droids you're looking for
  • Lilly Jk
    Tealhawk skrev 2012-11-19 21:05:06 följande:
    Tack för att en vettig människa ger sig in i tråden.
    Tycker det är sjukt hur folk kan hacka på TS och
    lägga upp såna videos för att försöka få henne att ändra sig.
    Anonymt dessutom.
    Hon är ändå bara 19 år!
    Ett nytt jobb efter mammaledigheter kommer inte att ramla i huvudet på henne heller.
    Det låter säkert jättefint i teorin att hon ska jobba ett par månader och sen då?
    Chansen att hon får vara kvar på jobbet är tyvärr inte stor eftersom
    de flesta anställningar börjar som 6 månader på prov.

    Hon har alla möjligheter i världen att skaffa barn sen,
    när hon och killen är redo och det passar bättre i deras livssituation.
    Blobben BF 4/3-2013
  • Lilly Jk

    Själ hit och själ dit.

    Tur att det är religionsfrihet och att alla inte tror på sådant.
    Jag är rödhårig, någon kanske skulle be för min förlorade själ då också Flört


    Blobben BF 4/3-2013
  • Tealhawk
    Sarasv skrev 2012-11-19 22:32:45 följande:
    synd om den lilla babyn. suck.... gråter. Gråter jag ska be för hennes/hans själ.... 
    Du kunde inte använt dina få hjärnceller till att hålla dig ifrån att skicka det där inlägget? Ge dig, det är ingen liten baby, det är ett FOSTER. Skulle det födas skulle det inte kunna tänka, inte kunna sortera känslointryck. inte höra, knappt se och inte andas i vår atmosfär. = Icke livsduglig = ingen baby.

    Jag tror inte för mitt liv att TS är glad över att ha hamnat i den här situationen, men hon är mogen nog att förstå sina begränsningar och vad som är bäst att göra. Jag hoppas Socialstyrelsen godkänner hennes fall så hon kan bilda familj på hennes egna villkor.
    These are not the droids you're looking for
  • Två döttrar och en son
    Tealhawk skrev 2012-11-19 22:43:46 följande:
    Du kunde inte använt dina få hjärnceller till att hålla dig ifrån att skicka det där inlägget? Ge dig, det är ingen liten baby, det är ett FOSTER. Skulle det födas skulle det inte kunna tänka, inte kunna sortera känslointryck. inte höra, knappt se och inte andas i vår atmosfär. = Icke livsduglig = ingen baby.

    Jag tror inte för mitt liv att TS är glad över att ha hamnat i den här situationen, men hon är mogen nog att förstå sina begränsningar och vad som är bäst att göra. Jag hoppas Socialstyrelsen godkänner hennes fall så hon kan bilda familj på hennes egna villkor.
  • Lilly Jk

    Synd är det väl för övrigt ändå om de barn som tvingas
    födas till världen av föräldrar som inte vill ha dem?
    Oönskade barn är det synd om. Aborterade foster? Not so much.


    Blobben BF 4/3-2013
Svar på tråden I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.