• Clearblue Expert

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • gabbi81

    Jag har idag max ferilitet på min monitor. Är inne på dag 16 i min cykel.
    Jag har fått lämna test sedan dag 6 så det innebär idag 11 stickor.

    Om jag har låg ferilitet enligt monitorn imorgon igen eller på torsdag kommer monitorn ändå att fråga efter 20 stickor eftersom jag kommit över 10 st?

    Eller slutar den fråga efter stickor när jag är nere på låg ferilitiet igen och när äl är slut?

  • Clearblue Expert
    gabbi81 skrev 2013-02-19 17:09:20 följande:

    Jag har idag max ferilitet på min monitor. Är inne på dag 16 i min cykel.
    Jag har fått lämna test sedan dag 6 så det innebär idag 11 stickor.

    Om jag har låg ferilitet enligt monitorn imorgon igen eller på torsdag kommer monitorn ändå att fråga efter 20 stickor eftersom jag kommit över 10 st?

    Eller slutar den fråga efter stickor när jag är nere på låg ferilitiet igen och när äl är slut?


    Hej gabbi81,

    Om monitorn visar max fertilitet idag kan du sluta testa och spara test stickorna tills nästa månad om du vill. Nu är jag dock inte säker på att 9 test stickor kommer att räcka till, så det kan vara att du behöver en ny förpackning. Det är alltid bäst att börja de 10 första testen med test stickor från samma LOT nummer. Om du ska behöva fortsätta att testa utöver de 10 första test stickorna kan du använda de kvarlämnade 9 test stickorna. Monitorn är programmerad så den kommer att visa max fertilitet två dagar, hög fertilitet en dag för att sedan gå ner till låg fertilitet igen.

    Hoppas det hjälpte Glad

    Kram,
    Jessica
  • Demajbebis

    On jag fattar det rätt här så är hoppet inte ute för min ägglossning även om blodprovet inte visade på ägglossning dag 21, alla har tydligen inte ägglossning på dag 21! Ska bli skönt när monitorn kommer för då kommer jag äntligen för första gången veta när jag faktiskt har ägglossning!!

  • Pau

    Hej Jessica.
    Jag plusade idag =)) har inte kommit igång med det som jag fick i mitt packet som utvald i gruppen. Hur gör jag med det? Har endast använt graviditetstesten (tre stycken) som följde med. Det andra ligger inplastat fortfarande.

    /Paulina

  • Swensken89
    Pau skrev 2013-02-20 11:19:02 följande:
    Hej Jessica. Jag plusade idag =)) har inte kommit igång med det som jag fick i mitt packet som utvald i gruppen. Hur gör jag med det? Har endast använt graviditetstesten (tre stycken) som följde med. Det andra ligger inplastat fortfarande. /Paulina

    Grattis till plusset! Hoppas allt går bra gör er! Kramar
  • Pau
    Swensken89 skrev 2013-02-20 11:23:55 följande:

    Grattis till plusset! Hoppas allt går bra gör er! Kramar
    Ohh Tack Snälla :) Kramar :)
  • MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-20 11:19:02 följande:
    Hej Jessica. Jag plusade idag =)) har inte kommit igång med det som jag fick i mitt packet som utvald i gruppen. Hur gör jag med det? Har endast använt graviditetstesten (tre stycken) som följde med. Det andra ligger inplastat fortfarande. /Paulina

    Grattis Paulina! Så underbart!
Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!