• Anonym (Mamma)

    Platta luggen på ettåring?

    Vill inte ha några påhopp, därav att jag vill vara anonym. Har provat allt möjligt för att få ordning på hennes lugg men inget som vill fungera. En kompis föreslog plattång, men kan man verkligen göra det på en så liten? Nån med erfarenhet?

  • Svar på tråden Platta luggen på ettåring?
  • zumba

    Fy det är ju 180 g värme i dom ? Tänk om hon rör huvudet o bränner sig ?

  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2013-03-05 20:00:23 följande:
    För att det inte behövs oftare? Känns onödigt att torka ut huden på henne när hon inte är smutsig.

    Jätteroligt att du är rädd om huden och inte tycker fler bad är nödvändiga MEN är beredd att paja håret med plattång, världens mest nödvändig grej liksom.
  • överanalysera
    Modernmom skrev 2013-03-05 20:02:34 följande:
    Mycket DU vill här, känns det som. Youtuba på tösen som brände av sitt hår, så kanske man tänker annorlunda? Helt ärligt... En 1-årings hår är så fruktansvärt mycket skörare än vårt vuxna hår. Det skulle gå sönder rätt omgående. Du får nog helt enkelt komma över att dotterns utseende inte faller dig i smaken.... Att ens fundera på att sätta 180 graders värme i närheten av en 1-årings ansikte är helt bisarrt, rent av oansvarigt.
  • Anonym (Mamma)

    Jag lider inte av det, hon är jättesöt, det hör inte hit. Självklart är det jag som vill få luggen rak, men jag har inte sagt att jag ska göra det med tång. Jag bara undrade om det verkligen skulle gå på en så liten. Det är dessutom inte 180 grader i min, man kan välja flera olika..

  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2013-03-05 20:05:37 följande:

    Jätteroligt att du är rädd om huden och inte tycker fler bad är nödvändiga MEN är beredd att paja håret med plattång, världens mest nödvändig grej liksom.
    Det har jag INTE sagt! Jag frågade! 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (-) skrev 2013-03-05 20:06:38 följande:
    Vattenkamma? Ta pyttelite luktlös gelé?
    Provat, fungerar inte, tar bara några minuter så har det skruvat sig igen.
  • Juronjaure
    Anonym (Mamma) skrev 2013-03-05 20:07:14 följande:
    Det har jag INTE sagt! Jag frågade! 
    ...vilket är bra. Man ska fråga innan man chansar :)
Svar på tråden Platta luggen på ettåring?