• Pokergirl

    Kvinnliga företagare - här är vår tråd

    Tänkte starta en tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

    Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger!

  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd
  • anezka

    jag har ingen utbildning i det jag startade men jag älskar det jag håller på med har ganska mycket hjälp med redovisningar och bokföring av min mamma och hennes man.Ekonomin är det värre med önskade jag hadde mera pengar det finns så mycket jag vill köpa in men det får vänta ett tag tills det börjar röra sig ordentligt. jag kommer inte att plocka ut någon lön det första året är det tänkt då jag behöver pengarna till annat. Jag tog ett lån på 100000 för att kunna köpa in saker jag behöver och räknar att jag har betalt det det första året får se om det lyckas men jag har en avbetalningsplan på 5 år. men man får nog räkna med att det tar ett tag beroende på vad man ska starta för någe innan man kan ta ut lön till sig själv

  • orzia1
    nu har ja hittat hit ser en del välbekanta ansikte

    annakay

    kan du maila din mailadress?
    Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
  • anezka

    Måste bara fråga om någon har tipps på bra och billiga annonseringar, jag måste börja synas med mitt företag

  • skriva

    Jag har inga lån, inget "starta eget" - bidrag, och jobbar dessutom i informationsbranschen vilken brukar följa reklambranschen i svängningarna.

    Jag har de senaste tre åren bara i korta perioder dragit in pengar som jag hade kunnat leva på om jag hade levt som singel. Det har alltså skiftat mellan 26.000 på en månad ner till 0 kr. Allt mellan himmel och jord.

    Men efter två och ett halvt år börjar det bli bättre. Återkommande kunder är nyckeln. Och dem vet man ju inte riktigt från början hur man ska kunna få... När det gäller informationsbranschen går allt på rekommendationer, kontakter och portfolio. Att marknadsföra sig med massutskick, flyers, annonsr och liknande är helt meningslöst.

    Mitt största problem är kontinuerligt hur jag ska ha råd att uppdatera min utrustning till datorn. Skulle egentligen behöva en färglaserskrivare och bättre studioutrustning till fotografering. Licenser till teckensnitt kan jag bara drömma om...

  • Pokergirl

    Ngn som kan med surftowns webshop? Håller på att bryta samman...

  • Ralleröj

    pokergirl,
    du har hjälpt mig så mycket, jag önskar jag kunde hjälpa dig men det där är inte min "grej"

  • Ralleröj

    jag blir galen, pratade med min handläggare på Skatteverket idag. De är osäkra på om jag kommer få en FA sedel för de tycker min "affärside" liknar en anställning, dvs de tycker lika gärna jag kan gå som anställd!!!! tack och godnatt säger jag!
    Det finns hur många trafiklärare som helst som går som konsulter så varför skulle inte jag kunna göra det?!! jag har formulerat min ansökan så att jag ska gå fritt och vara helt oberoende av andra coh ändå surar de. Jag skulle få svar inom en vecka men det såg tydligen inte ljust ut.
    Undrar om man kan överklaga eller skicka in en ny ansökan på en gång om jag får nej....? tur jag inte hann beställa bilen iaf. Jag är verkligen skiiiiitledsen.... snyft.

  • orzia1

    Vad e du anställd som Rallerröj? (har ej läst hela tråden)


    Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd