• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 20:10:12 följande:
    Eh okej..det gick inte upp för dig att för att kunna belysa intoleransen och rasismen inom Sd så måste man tydligt påvisa det?
    Den är hycklare som vill låta massinvandringen fortsätta, men inte ställer upp porten till sitt hem på vid gavel, och ordnar med kost & logi.
  • Philipsson
    Dissident skrev 2014-11-05 20:08:26 följande:
    Konspirationsteori? Nedanstående citat borde få dig att ändra uppfattning:
    "Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem." - Birger Schlaug, f.d. språkrör för Miljöpartiet
    sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
    "Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det." - Janne Josefsson
    hd.se/mer/2008/02/10/mannen-bakom-avsloejandena/
    "Under den troskyldiga perioden av Sveriges omvandling till så kallat mångkulturellt samhälle gällde runt om på landets tidningsredaktioner en oskriven men sträng pressetisk regel: När du skriver om brott, nämn aldrig - antyd inte ens - att det är en invandrare som begått det även om det är så det ligger till." - Yrsa Stenius
    Journalister samtalar:
    "Susanna Popova: -Tomas, du och jag var båda två i slutet av 80-talet på en konferens för journalister där man på allvar diskuterade om det var dags att ta av locket för rapporteringen om brottsligheten bland invandrare eller om locket skulle ligga på.
    Thomas Gür: -Min uppfattning var väl att på den konferensen var det du och jag som ansåg att man skulle ta av locket medan alla andra ansåg att det var jättefarligt att lyfta av det här."
    #t=11m55s
    "För tio år sedan fanns det en regel som sade: journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t ex olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc. Syftet med denna regel var (som alltid i Sverige) gott och välmenande. Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister. Genom att inte publicera sådana uppgifter ville man skydda svenskarna från skadliga tankar och invandrarna från skadliga svenskar. I toppen av samhället bland politiker och massmediala makthavare - etablissemanget - kunde man därigenom berömma sig av humanism, omsorg, solidaritet". - Göran Skytte
    www.vitbok.se/13/c.html
    "Under åtta år därefter var jag reporter på Sveriges Television. Där fick jag bland annat instruktioner av en ansvarig redaktör för ett av våra största nyhetsprogram att det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven. För att en nyhetssändning skulle bli en "bra show" var att det önskvärt att det fanns offer, men det var underförstått att dessa offers anspråk aldrig synades i sömmarna." - Gunnar Sandelin
    Jo, och att detta stämmer har ju alla som inte levt med skygglappar på, lagt märke till ända sen 80-talet.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-05 20:17:28 följande:

Den är hycklare som vill låta massinvandringen fortsätta, men inte ställer upp porten till sitt hem på vid gavel, och ordnar med kost & logi.

Det är hyckleri att vilja fortsätta köpa billiga imponerade varor och samtidigt vilja stänga gränserna.
  • sjuttiofemman
    Dissident skrev 2014-11-05 20:08:26 följande:

Konspirationsteori? Nedanstående citat borde få dig att ändra uppfattning:

"Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem." - Birger Schlaug, f.d. språkrör för Miljöpartiet
    sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
    "Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det." - Janne Josefsson
    hd.se/mer/2008/02/10/mannen-bakom-avsloejandena/
    "Under den troskyldiga perioden av Sveriges omvandling till så kallat mångkulturellt samhälle gällde runt om på landets tidningsredaktioner en oskriven men sträng pressetisk regel: När du skriver om brott, nämn aldrig - antyd inte ens - att det är en invandrare som begått det även om det är så det ligger till." - Yrsa Stenius
    Journalister samtalar:
    "Susanna Popova: -Tomas, du och jag var båda två i slutet av 80-talet på en konferens för journalister där man på allvar diskuterade om det var dags att ta av locket för rapporteringen om brottsligheten bland invandrare eller om locket skulle ligga på.
    Thomas Gür: -Min uppfattning var väl att på den konferensen var det du och jag som ansåg att man skulle ta av locket medan alla andra ansåg att det var jättefarligt att lyfta av det här."

#t=11m55s
    "För tio år sedan fanns det en regel som sade: journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t ex olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc. Syftet med denna regel var (som alltid i Sverige) gott och välmenande. Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister. Genom att inte publicera sådana uppgifter ville man skydda svenskarna från skadliga tankar och invandrarna från skadliga svenskar. I toppen av samhället bland politiker och massmediala makthavare - etablissemanget - kunde man därigenom berömma sig av humanism, omsorg, solidaritet". - Göran Skytte
    www.vitbok.se/13/c.html
    "Under åtta år därefter var jag reporter på Sveriges Television. Där fick jag bland annat instruktioner av en ansvarig redaktör för ett av våra största nyhetsprogram att det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven. För att en nyhetssändning skulle bli en "bra show" var att det önskvärt att det fanns offer, men det var underförstått att dessa offers anspråk aldrig synades i sömmarna." - Gunnar Sandelin
    Vitbok.se verkar knappast vara ens i närheten av opartisk. Gunnar Sandelin har gång på gång beklagat sig över "massinvandringen". Artikeln på Aftonbladet är från år 2000 och den på DN är också rätt gammal även om den uppdaterades på okänt sätt några år senare.

Japp det måste vara sanningen. Offerkofta på!
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 20:26:21 följande:
    Det är hyckleri att vilja fortsätta köpa billiga imponerade varor och samtidigt vilja stänga gränserna.
    Precis, straffskatt på importerade varor är melodin! Som det är nu flyttar storkapitalisterna all tillverkning till u-länder, för att sen kunna sälja  dessa produkter i västvärlden. Detta gynnar bara storfinansen!
  • Dissident
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 20:31:34 följande:
    Vitbok.se verkar knappast vara ens i närheten av opartisk. Gunnar Sandelin har gång på gång beklagat sig över "massinvandringen". Artikeln på Aftonbladet är från år 2000 och den på DN är också rätt gammal även om den uppdaterades på okänt sätt några år senare.

Japp det måste vara sanningen. Offerkofta på!
    Snarare skygglappar på för dig. Om inte vittnesmål från alla dessa etablerade journalister och politiker övertygar dig så är du nog förlorad. Var inte så envis med att inte erkänna att du haft fel.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater.

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-11-04 21:50:19 följande:
    Rätt avsevärd skillnad. Sahlin satte ju sprätt på allmänhetens pengar, och Geijer betraktades som en säkerhetsrisk. Dessutom var flera av de prostituerade kvinnorna inga kvinnor, utan småflickor. Freivalds hade misskött sitt uppdrag som minister vid ett flertal gånger, och röstade emot sitt eget parti för att hon ville göra ett klipp på den där lägenheten. Korruption.

JÅ spelar på dobbel, för sina egna pengar. Ja, och? Vad är det för skandal med det?
    Men det var ju skandaler. Många vill göra gällande att politiker tidigare har kunnat göra precis som de velat och inte blivit utsatta för mediadrev, granskning och skandalrubriker. Så är inte fallet.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-05 21:53:38 följande:
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater.

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?
    Länka gärna till tråd samt inläggsnummer.
  • sjuttiofemman
    Dissident skrev 2014-11-05 20:40:44 följande:

Snarare skygglappar på för dig. Om inte vittnesmål från alla dessa etablerade journalister och politiker övertygar dig så är du nog förlorad. Var inte så envis med att inte erkänna att du haft fel.

Fast jag har inte fel. Jag har fått länkar serverade i diskussioner tidigare och den gången handlade det om en "forskare" som skribenten menade hade hittat en nordisk gen. På så sätt skulle hen utvisa alla som inte bär på den genen. Måste ha varit nån i Sd-toppen by the way! I artikeln stod det en massa rappakalja som ingen utom möjligen jag och ett gäng rasister orkade läsa. Avslutades med en bild på ett västerländskt barn, ett asiatiskt och ett afrikanskt samt frågan vilket av dem som såg nordiskt ut.

Ungefär så mycket värde fanns i dina länkar.

Åsikter från millennieskiftet kan knappast vara representativa för hur det ser ut idag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?