• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • de Robespierre
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-03 19:09:09 följande:
    Skillnaden är att media har blåst upp det med en veckas löpsedlar, medans andra partiers politiker klarat sig relativt bra undan.

Handen på hjärtat. Tycker du att plocka och och försöka försvara sig med ett rör är mer hemskt än att mordhota, förskingra, skattefuska eler köra rattfull?
    Jag vet inte om du minns hur mycket som skrev om Tobleroneaffären. Hur pressen campade utanför Monas hus i en veckas tid för att det fanns ett nyhetsvärde i historien och hon var en offentlig person i sin roll som riksdagsvald och politiker.  Freivalds råkade ut för samma granskande vilket till sist slutade med de klassiska orden "ni borde skämmas". Vid alla skandaler så har det skrivits spaltmeter och det inte pga en viss partitillhörighet utan att man politiker är intressant och bör leva som man lär. Så har det alltid varit och just "drev" kom till på 70-talet med Geijer-affärer, bordellhärvor och skattefusk. Det media älskar är när någon gör saker som personen själv vill stoppa och beivra eller har en dold agenda där man säger en sak publikt men när en helt annan sak när ingen annan hör.

Och sist, två fel gör inte ett rätt.

• de Robespierre
    Sessan- skrev 2014-11-04 09:34:56 följande:
    Håller med TS helt och hållet.

Jag är har röstat på SD dem två senaste valen och är inte rasist. Jag känner inte någon annan som är SD och rasist. Tycker ni andra som ser SD = Rasist är dem som är trångsynta.

Hur ska vi ha råd med all invandring?

Alla dessa partier som häver ur sig att vi måste öppna våra hjärtan och till och med ha fri invandring, hur tänker dem och ni andra som håller med?

En annan faktor förutom ekonomi är det muslimska hotet mot vår demokrati och frihet.
    Jag önska att vi tog in invandrare från Syrien först och främst. Muslimerna (generellt) respekterar inte andra religioner och dessa demonstrationer i till exempel Danmark mot demokrati ser vi snart på våra svenska gator. Hur kan vi lösa det? Är det ok för er?

Jag tycker att det är otäckt och önskar att resten av svenska befolkningen tar av sig skygglapparna.
    Nyfiken fråga: Hur många muslimer känner du?
  • Rataxes
    Centurione skrev 2014-11-04 09:42:12 följande:
    Det där är också intressant: Svenska kyrkan påtvingades att viga samkönade par - men när ska imamerna tvingas att göra det? Eller de judiska sektledarna för den delen?
    Det är ju enkelt, antingen viger de samkönade eller så mister de vigselrätten. Samt bort med alla statsbidrag till tomtar på loftet. Skattepengar ska inte finansiera vidskepelse.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-11-04 11:49:09 följande:
    Jag vet inte om du minns hur mycket som skrev om Tobleroneaffären. Hur pressen campade utanför Monas hus i en veckas tid för att det fanns ett nyhetsvärde i historien och hon var en offentlig person i sin roll som riksdagsvald och politiker.  Freivalds råkade ut för samma granskande vilket till sist slutade med de klassiska orden "ni borde skämmas". Vid alla skandaler så har det skrivits spaltmeter och det inte pga en viss partitillhörighet utan att man politiker är intressant och bör leva som man lär. Så har det alltid varit och just "drev" kom till på 70-talet med Geijer-affärer, bordellhärvor och skattefusk. Det media älskar är när någon gör saker som personen själv vill stoppa och beivra eller har en dold agenda där man säger en sak publikt men när en helt annan sak när ingen annan hör.

Och sist, två fel gör inte ett rätt.

Fast de tog ju upp rören för att kunna försvara sig med om det blev nödvändigt. Det blev det aldrig, som tur var. Detta är inte att "inte leva som man lär", eftersom Sd aldrig har sagt att nödvärn inte ska vara tillåtet i Sverige.
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 11:54:40 följande:
    Det är ju enkelt, antingen viger de samkönade eller så mister de vigselrätten. Samt bort med alla statsbidrag till tomtar på loftet. Skattepengar ska inte finansiera vidskepelse.
    Ja, det borde ju vara lika för alla.

Ja, jag tycker också att utländska samfund får finansiera sin verksamhet själva. Speciellt nu i tider av sparnit överallt annanstans. Svenska Kyrkan, och kanske även vissa frikyrkliga samfund som har en gammal tradition i Sverige (typ Maranata, Pingstkyrkan, Missionskyrkan...), bör dock ha en särställning och få fortsatt statsunderstöd. SÄRSKILT Svenska Kyrkan eftersom den är så intimt förknippad med hela vår kultur, vår historia och vårt statsskick. Våra kungliga är t.ex. tvungna att bekänna sig till den, och att vigas, döpas och konfirmeras i den.
  • Rataxes
    Centurione skrev 2014-11-04 12:00:29 följande:

Ja, jag tycker också att utländska samfund får finansiera sin verksamhet själva. Speciellt nu i tider av sparnit överallt annanstans. Svenska Kyrkan, och kanske även vissa frikyrkliga samfund som har en gammal tradition i Sverige (typ Maranata, Pingstkyrkan, Missionskyrkan...), bör dock ha en särställning och få fortsatt statsunderstöd. SÄRSKILT Svenska Kyrkan eftersom den är så intimt förknippad med hela vår kultur, vår historia och vårt statsskick. Våra kungliga är t.ex. tvungna att bekänna sig till den, och att vigas, döpas och konfirmeras i den.
    Varför ska deras tomtar på loftet få kosta skattepengar och inte utlänningarnas?

SvK får väl höja medlemsavgifterna eller sälja av lite tillgångar om inte pengarna räcker. Maranata är en dårsekt som inte ska ha ett öre. De andra får finansiera sin verksamhet utefter medlemmarnas offervilja. Inte en skattekrona till vidskepelse.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 12:19:56 följande:
    Varför ska deras tomtar på loftet få kosta skattepengar och inte utlänningarnas?

SvK får väl höja medlemsavgifterna eller sälja av lite tillgångar om inte pengarna räcker. Maranata är en dårsekt som inte ska ha ett öre. De andra får finansiera sin verksamhet utefter medlemmarnas offervilja. Inte en skattekrona till vidskepelse.
    Som sagt: jag tycker inte att det handlar om "vidskepelse" utan om en religion som vi haft här i landet i över tusen år. Och som har påverkat vår historia, vårt samhälle, vår kultur, vår rättsskipning. Vi kan liksom inte ta kristendomen bort från Sverige och tror att det är samma Sverige vi har kvar. Detta är dock inte samma sak som att enskilda ska pressas att gå i kyrkan eller att bekänna sig till en personlig tro som de saknar. Utan att kyrkan ska finnas där i bakgrunden när människorna vill söka sig dit. Som en trygg famn. 

Tänk också på, att kyrkan erbjuder gemenskap till många som skulle ha varit helt ensamma annars. Bland annat många gamla.
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 12:19:56 följande:

Som sagt: jag tycker inte att det handlar om "vidskepelse" utan om en religion som vi haft här i landet i över tusen år. Och som har påverkat vår historia, vårt samhälle, vår kultur, vår rättsskipning. Vi kan liksom inte ta kristendomen bort från Sverige och tror att det är samma Sverige vi har kvar. Detta är dock inte samma sak som att enskilda ska pressas att gå i kyrkan eller att bekänna sig till en personlig tro som de saknar. Utan att kyrkan ska finnas där i bakgrunden när människorna vill söka sig dit. Som en trygg famn. 

Tänk också på, att kyrkan erbjuder gemenskap till många som skulle ha varit helt ensamma annars. Bland annat många gamla.
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-11-04 11:57:36 följande:
    Fast de tog ju upp rören för att kunna försvara sig med om det blev nödvändigt. Det blev det aldrig, som tur var. Detta är inte att "inte leva som man lär", eftersom Sd aldrig har sagt att nödvärn inte ska vara tillåtet i Sverige.
    Nu var det väl inte bara järnrören det handlade om utan även bl.a ordväxlingen som utspelade sig. Och självförsvar gäller väl bara i en akut situation och inte i förebyggande syfte. De hade all möjlighet att kalla på polis vilket torde ha varit det bästa i en situation de kände sig hotade i. Jag kan ännu inte förstå varför de valde att filma det vilket i förlängningen gjorde detta till den "skandal" som det blev.
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-11-04 12:00:29 följande:

I Sverige har vi sedan en tid tillbaka en Kyrkoavgift som är helt frivillig. De som är medlemmar i Svenska kyrkan ger sitt medgivande att man drar en extra avgift på skatten som då tillfaller Svenska kyrkan. Om man inte har gjort det, eller inte är medlem, så drar inga pengar. Därför finansieras inte Svenska kyrkan längre av skatten. Tillhör man ett annat trossamfund och vill att ens kyrkoavgift skall gå dit istället så kan man begära det via skattesedeln. De trossamfund som idag finns med är dessa:
    www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/vadblirskatten/avgifttillandratrossamfund.4.18e1b10334ebe8bc80005629.html
Svar på tråden Varför hatar folk SD?