• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-03 07:03:55 följande:

Men du kan ju inte läsa vad jag skriver..? Jag skriver ju, att det ALDRIG kommer att gå att få en homofamilj att verka vara precis som alla andra, inte ens om "vi vanliga" vardagstroende eller sekulära svenskar skulle acceptera dem fullt ut. P.g.a. förbudet mot homosexualitet i alla de stora världsreligionerna. T.ex. kommer den växande muslimska gruppen ALDRIG att acceptera de homosexuella. 

Om vi ska ha kvar religionsfriheten, så kommer det alltså ALDRIG att gå att få en homofamilj att bli accepterad av alla. Och det är ALLTID barnen det drabbar värst. 

Sedan finns det många andra argument emot också, som att mammor och pappor är olika och ger barnet olika viktiga bitar i olika perioder av uppväxten, och DET kommer ett barn i en homofamilj att missa.

Svenska kyrkan tillåter homovigslar, där är det inget problem. Dina fördomar om muslimer är både ogrundad och formad efter dina egna syften. Det är ingen hemlighet vad sverigedemokrater tycker om muslimer.

Väldigt många människor i det här landet skyr Sd som pesten, med det resonemanget ska inte sverigedemokrater få skaffa barn. Det är ju stor risk att barnet blir utsatt för kränkningar av andra barn. Men då är det väl vänsterextremisternas fel, som Björn Söder brukar skylla på.

Märker du att ditt partis resonemang inte håller? Ni vill sopa Sverige rent för barnen, likt en curlingbana ska vägen vara blank och fin utan chans till att möta nya intryck. Mörkhyade och HBTQ-personer sopas snabbt undan och bereder vägen för de barn som passar in i er mall hur man ska vara.

Ja jag raljerar nu men ni är verkligen och snuddar vid en ideologi som borde vara död och begraven för länge sedan!
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-11-03 18:58:20 följande:
    Men trög eller? Menar du att sionistråttan är mindre våldsbejakande nu när han är riksdagsman? Är det ursäktande på nåt jävla vis att han inte var riksdagsman när han gjorde det där? Menar du att hans värderingar inte följt med honom in i riksdagen? Mr.Avpixlar Ekeroth finansierar ju till och med hetsande och andra våldsbejande pack.

Han är i särklass en av de mest aggressiva och hatiska toppolitikerna i hela SD och den mest pubertala. 

Han är lite som du i hur han formulerar sig, men sådan politiker sådan sympatisör kanske?
    "Sionistråttan"!? Ja, det där lät ju inte alls rasistiskt...

Du försöker framställa dig själv som nån slags antirasist, här på forumet, men så visar det sig att du är en simpel judehatare.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-11-03 23:52:36 följande:
    Så Kent Ekeroth deltog inte i partykvällen som där det skreks babbe och hora och slutade med järnrör i händerna på de tre blivande riksdagsmännen? Där Ekeroth filmade och inte på något sätt visade att han tog avstånd från den rasism som hans partikamrater spydde ur sig.

När media frågade om han deltagit så nekade han, dvs en lögn.

Avpixlat är inget alternativ till media, det är en sajt där människor bland annat hängs ut med namn och bild till kommentarsfältets hat och hot. Sajten hetsar till rasism och förföljelse. Ekeroth har upplåtit sitt konto för donationer till sajten vilket även skattemyndigheten fick nys om och upptaxerade honom för det. En solklar koppling. Dessutom har han sökt patent för namnet avpixlat vilket förstärker kopplingen och kan inte bortförklaras - avpixlat är sd's främsta avloppsrör där all intolerans i samhället samlas.

Ska jag fortsätta med Björn Söders rasism och lögner också?
    Jo, jag vet att etablissemanget hatar Avpixlat. Att så är fallet visar ju bara på den funktion sajten fyller. Det fria ordet! Sajten publicerar sånt som etablissemangsmedia vill ska vara hemligt, sånt som media-etablissemanget beslutat att svenska folket inte ska få veta.

Är det bevisat att det var fråga om "järnrör"? Jag har läst att de skulle vara av "aluminium", men jag vet inte. Du verkar veta, men vad vet du, egentligen? Oavsett det, skulle det vara en "skandal", menar du, att Ekeroth filmar när en blivande riksdagsmän kallar en person för "babbe" och en annan för "hora"? Jag har svårt att se skandalen i det.

Däremot är det pinsamt att Åsa Romson, som vill stänga ned Bromma flygplats, själv flyger från Bromma, och att hon använder förbjuden giftfärg, när hon påstår sig vilja förbjuda den!
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-11-04 07:02:19 följande:
    Svenska kyrkan tillåter homovigslar, där är det inget problem. Dina fördomar om muslimer är både ogrundad och formad efter dina egna syften. Det är ingen hemlighet vad sverigedemokrater tycker om muslimer.

Väldigt många människor i det här landet skyr Sd som pesten, med det resonemanget ska inte sverigedemokrater få skaffa barn. Det är ju stor risk att barnet blir utsatt för kränkningar av andra barn. Men då är det väl vänsterextremisternas fel, som Björn Söder brukar skylla på.

Märker du att ditt partis resonemang inte håller? Ni vill sopa Sverige rent för barnen, likt en curlingbana ska vägen vara blank och fin utan chans till att möta nya intryck. Mörkhyade och HBTQ-personer sopas snabbt undan och bereder vägen för de barn som passar in i er mall hur man ska vara.

Ja jag raljerar nu men ni är verkligen och snuddar vid en ideologi som borde vara död och begraven för länge sedan!
    Svenska kyrkan tillåter det, vilka andra samfund gör det? Frikyrkor? Katolska kyrkan? Vilka islamska församlingar tillåter homovigslar?

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-03 23:52:36 följande:
    Så Kent Ekeroth deltog inte i partykvällen som där det skreks babbe och hora och slutade med järnrör i händerna på de tre blivande riksdagsmännen? Där Ekeroth filmade och inte på något sätt visade att han tog avstånd från den rasism som hans partikamrater spydde ur sig.

När media frågade om han deltagit så nekade han, dvs en lögn.

Avpixlat är inget alternativ till media, det är en sajt där människor bland annat hängs ut med namn och bild till kommentarsfältets hat och hot. Sajten hetsar till rasism och förföljelse. Ekeroth har upplåtit sitt konto för donationer till sajten vilket även skattemyndigheten fick nys om och upptaxerade honom för det. En solklar koppling. Dessutom har han sökt patent för namnet avpixlat vilket förstärker kopplingen och kan inte bortförklaras - avpixlat är sd's främsta avloppsrör där all intolerans i samhället samlas.

Ska jag fortsätta med Björn Söders rasism och lögner också?
    Avpixlat hänger ut invandrade brottslingar som begått brott av samma grad som de svenska brottslingar, som Expressen och Aftonbladet hänger ut. Jag tycker egentligen inte att sådana uppgifter ska publiceras alls,  bland annat med hänsyn till brottslingens anhöriga, och för att inte försvåra för brottslingen att återanpassa sig i samhället efter avtjänat straff (inte så bra om man kan googla på hans namn och hitta detta).

MEN jag tycker att tidningarna borde skriva ut brottslingarnas etniska ursprung om det är så att de inte är svenskar, samt hur länge de har bott i landet och under vilka omständigheter de kommit hit (flykting, anhöriginvandrare, arbetskraftsinvandrare etc.). Detta för att ge svenskarna en korrekt bild av de invandrarrelaterade problemen, så att de kan göra ett medvetet val vid valurnorna.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-04 07:02:19 följande:

Svenska Kyrkan blev påtvingad homovigslarna i en kohandel. Om de inte hade accepterat dem hade de förlorat sin vigselrätt helt. Det är alldeles förfärligt! Väldigt många både präster och vanliga kyrkobesökare är emot det - och deras tid kan komma igen.

Vi har redan gått igenom detta, att det är lättare för ett barn att dölja sina föräldrars politiska sympatier än att de är två stycken av samma kön... och även lättare för föräldrarna att gå ur partiet om det skulle bli så illa, än att sluta vara homosexuella. Det går inte alls att jämföra (möjligen skulle man kunna jämföra med en förälder som var nationell förgrundsgestalt för något väldigt extremt parti).

Och JA jag tycker att man ska sopa banan så mycket som möjligt för just adoptivbarnen, eftersom de redan är avvikande p.g.a. att de a) ser osvenska ut och b) är just adopterade. Samt att vi VET att många av dem mår psykiskt dåligt. De har ju redan gått igenom minst en separation, ofta flera, ibland har de vanvårdats på barnhem och i fosterfamiljer o.s.v.. Dessutom blir de oftast kortare och spensligare än svenska barn i samma ålder - det vill säga de kan inte försvara sig mot fysiska angrepp på skolgården. Det behövs inte en avvikande familjesituation ovanpå det.
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-11-04 07:29:29 följande:
    Jo, jag vet att etablissemanget hatar Avpixlat. Att så är fallet visar ju bara på den funktion sajten fyller. Det fria ordet! Sajten publicerar sånt som etablissemangsmedia vill ska vara hemligt, sånt som media-etablissemanget beslutat att svenska folket inte ska få veta.

Är det bevisat att det var fråga om "järnrör"? Jag har läst att de skulle vara av "aluminium", men jag vet inte. Du verkar veta, men vad vet du, egentligen? Oavsett det, skulle det vara en "skandal", menar du, att Ekeroth filmar när en blivande riksdagsmän kallar en person för "babbe" och en annan för "hora"? Jag har svårt att se skandalen i det.

Däremot är det pinsamt att Åsa Romson, som vill stänga ned Bromma flygplats, själv flyger från Bromma, och att hon använder förbjuden giftfärg, när hon påstår sig vilja förbjuda den!
    Hon släpper ut gråvatten från sin båt också, rakt ut i Östersjön!
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-04 07:14:03 följande:
    "Sionistråttan"!? Ja, det där lät ju inte alls rasistiskt...

Du försöker framställa dig själv som nån slags antirasist, här på forumet, men så visar det sig att du är en simpel judehatare.
    Det är inte så ovanligt att mycket som kryper fram längs SD-stigen har problem med att definiera rasism, i mångt och mycket för att de flesta av dessa är mycket klent utrustade intellektuellt.

Nej, det är inte rasism att exempelvis  påstå att flocken som följer SD mycket väl kan vara den minst begåvade samling människor som någonsin samlats på eget initiativ, det är heller inte rasism att kalla Ekeroth sionistråtta.

Sionism är en politisk rörelse, som det är fullt möjligt att ha synpunkter på. Och huruvida vem det är en förolämpning mot att kalla Ekeroth råtta kan diskuteras.

Ett lämpligare ordval enligt mitt sätt att se är en lögnaktigt lismande ligist med kopplingar till den rasistiska kloaken avpixlat.

Så ska han överhuvudtaget jämföra med en råtta blir det mer korrekt med kloakråtta, men även då är jag osäker på om det är en förolämpning mot ett oskyldigt djur eller mot Ekeroth.

Ett obehagligt kryp, tycker jag passar bäst.
  • Sessan-

Håller med TS helt och hållet.

Jag är har röstat på SD dem två senaste valen och är inte rasist. Jag känner inte någon annan som är SD och rasist. Tycker ni andra som ser SD = Rasist är dem som är trångsynta.

Hur ska vi ha råd med all invandring?

Alla dessa partier som häver ur sig att vi måste öppna våra hjärtan och till och med ha fri invandring, hur tänker dem och ni andra som håller med?

En annan faktor förutom ekonomi är det muslimska hotet mot vår demokrati och frihet.

Jag önska att vi tog in invandrare från Syrien först och främst. Muslimerna (generellt) respekterar inte andra religioner och dessa demonstrationer i till exempel Danmark mot demokrati ser vi snart på våra svenska gator. Hur kan vi lösa det? Är det ok för er?

Jag tycker att det är otäckt och önskar att resten av svenska befolkningen tar av sig skygglapparna.

• Centurione
    Rataxes skrev 2014-11-04 09:04:08 följande:
    Svenska kyrkan tillåter det, vilka andra samfund gör det? Frikyrkor? Katolska kyrkan? Vilka islamska församlingar tillåter homovigslar?
    Det där är också intressant: Svenska kyrkan påtvingades att viga samkönade par - men när ska imamerna tvingas att göra det? Eller de judiska sektledarna för den delen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?