• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-04 20:44:04 följande:
    Jo, jag förstår att du och Philipsson anser det - men det bygger ju på att ni inte vet vad sionism är utan ser det som en synonym till judar. 

Däremot anmäler jag bara inlägg där det länkas  till Ekeroths kloaak avppixlat.

Inte några av exempelvis Sufferings. Hen får fjolla på med sina analfixerade våldtäktsfantasier vad mig anbelangar.Det är ju liksom min tes att sverigedemokratin har lyckats samla den mest obegåvade skaran något politiskt parti någonsin har gjort genom mänsklighetens politiska historia.

Det är ju egentligen sagolikt att så mycket enfald har samlats till ett och samma parti, SD måste ju vara som ett svart hål vad gäller obegåvning, ett hål som drar till sig all enfald som finns i dess närhet.

Såg du förresten min länk till den sverigedemokratiska knarklangaren och Bandidospresidenten. Han lär ju inte vara så impad av Åkessons spelmissbruk, tror du att vi har en ny ledare på gång i honom.

Tar den en gång till

Och så har vi den där en SD-ledare i Västmanland finner själarnas gemenskap med en nazist, och då menar jag en person som avskyr judar, inte bara ogillar sionism.

www.expressen.se/gt/bandidos-ex-ledare-tvingas-bort-fran-sd/
    Sen har vi ju en M-ledamot som har hittat brödraskapet med en HA president.

hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3505778-utpekad-mc-ledare-jobbar-i-halmstad
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-04 19:17:18 följande:
    Och hur domen motiverades sen.. jisses. Som om juden som såg sådant klotter inte skulle känna sig förföljd och hetsad - utan skulle dra helt isolerade och helt uteslutande paralleler till Israel/Palestina-konflikten och gått vidare där på gatan helt trygg och god till mods, för att den konflikten inte förs direkt i Sverige!?!?

Just hakkors har ju även fantastiskt mycket med just den konflikten att göra.. he..

Helt bisarrt det här faktiskt.
    Jag tror många håller med. Så fort man är muslim, så slipper man straff.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-11-04 11:49:09 följande:
    Jag vet inte om du minns hur mycket som skrev om Tobleroneaffären. Hur pressen campade utanför Monas hus i en veckas tid för att det fanns ett nyhetsvärde i historien och hon var en offentlig person i sin roll som riksdagsvald och politiker.  Freivalds råkade ut för samma granskande vilket till sist slutade med de klassiska orden "ni borde skämmas". Vid alla skandaler så har det skrivits spaltmeter och det inte pga en viss partitillhörighet utan att man politiker är intressant och bör leva som man lär. Så har det alltid varit och just "drev" kom till på 70-talet med Geijer-affärer, bordellhärvor och skattefusk. Det media älskar är när någon gör saker som personen själv vill stoppa och beivra eller har en dold agenda där man säger en sak publikt men när en helt annan sak när ingen annan hör.

Och sist, två fel gör inte ett rätt.

Rätt avsevärd skillnad. Sahlin satte ju sprätt på allmänhetens pengar, och Geijer betraktades som en säkerhetsrisk. Dessutom var flera av de prostituerade kvinnorna inga kvinnor, utan småflickor. Freivalds hade misskött sitt uppdrag som minister vid ett flertal gånger, och röstade emot sitt eget parti för att hon ville göra ett klipp på den där lägenheten. Korruption.

JÅ spelar på dobbel, för sina egna pengar. Ja, och? Vad är det för skandal med det?
  • Philipsson

de Robespierre skrev 2014-11-04 11:49:09 följande:
    Jag vet inte om du minns hur mycket som skrev om Tobleroneaffären. Hur pressen campade utanför Monas hus i en veckas tid för att det fanns ett nyhetsvärde i historien och hon var en offentlig person i sin roll som riksdagsvald och politiker.  Freivalds råkade ut för samma granskande vilket till sist slutade med de klassiska orden "ni borde skämmas". Vid alla skandaler så har det skrivits spaltmeter och det inte pga en viss partitillhörighet utan att man politiker är intressant och bör leva som man lär. Så har det alltid varit och just "drev" kom till på 70-talet med Geijer-affärer, bordellhärvor och skattefusk. Det media älskar är när någon gör saker som personen själv vill stoppa och beivra eller har en dold agenda där man säger en sak publikt men när en helt annan sak när ingen annan hör.

Och sist, två fel gör inte ett rätt.

Rätt avsevärd skillnad. Sahlin satte ju sprätt på allmänhetens pengar, och Geijer betraktades som en säkerhetsrisk. Dessutom var flera av de prostituerade kvinnorna inga kvinnor, utan småflickor. Freivalds hade misskött sitt uppdrag som minister vid ett flertal gånger, och röstade emot sitt eget parti för att hon ville göra ett klipp på den där lägenheten. Korruption.

JÅ spelar på dobbel, för sina egna pengar. Ja, och? Vad är det för skandal med det?
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-04 21:33:23 följande:

Är du då här dum på riktigt, eller trollar du bara?

Ingetdera. Ska det gnys så passa på att urskulda eget upptåg istället för att blott kleta på andra utan vare sig mening eller förklaring.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-11-04 22:04:20 följande:
    Verklighetsförnekare.

Nja,här har du en nazist som omfamnas av en ledande representant för SD-sekten

tinyurl.com/mlkuhgs

Judehatets gemenskap har inte nödvändigtvis något med ogillande av sionism att göra.

Hur var det den där SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasierna brukade skriva -"ränderna går aldrig ur", var det visst.

Tror du att hon syftade på SD:s nazistiska ursprung eller att SD-sekten aldrig kan bli annat än en okunnig sekt.

Fast lite märkligt ändå -att toksekten inte vet vad sionism är. 

Tänk att ungarna inte får lära sig någonting i skolan längre. Sionistiska grupper som Sternligan var ju föregångare till dagens terrorister och deras metoder.

Tja, visa mig en sverigedemokrat med kunskaper och jag ska visa på en fullständig anomali.

Apropå att ränderna aldrig går ur - tror du att det kan tillämpas på Åkessons spelmissbruk också eller att alla riksdagsledamöter utom en moderat som struntat i tv-licensen tillhör SD-sekten. Snart törs man väl inte ens gå förbi riksdagshuset av rädsla för att bli påhoppad av någon riksdagsledamot från SD som återfallit i brott.

Det är ju upprörande för oss som är vanliga hederliga svenskar att vi med SD har fått en riksdag som blivit hemvist för dömda brottslingar. Ränderna går ju aldrig ur, så som SD-kommunpolitikern brukar skriva. 
    Hm, det verkar som ett stycke föll bort i mitt inlägg. Förmodligen blev jag för upprörd  av tanken på den våldsamma överrepresentationen av brottslingar bland SD-ledamöter i riksdagen. Om jag inte finns fel så har SD en överrepresentation på 600 procent av brottsdömda riksdagsledamöter; narkotikabrott, misshandel, förtal och liknande.

Skrämmande!
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-04 09:23:00 följande:

Avpixlat hänger ut invandrade brottslingar som begått brott av samma grad som de svenska brottslingar, som Expressen och Aftonbladet hänger ut. Jag tycker egentligen inte att sådana uppgifter ska publiceras alls,  bland annat med hänsyn till brottslingens anhöriga, och för att inte försvåra för brottslingen att återanpassa sig i samhället efter avtjänat straff (inte så bra om man kan googla på hans namn och hitta detta).

MEN jag tycker att tidningarna borde skriva ut brottslingarnas etniska ursprung om det är så att de inte är svenskar, samt hur länge de har bott i landet och under vilka omständigheter de kommit hit (flykting, anhöriginvandrare, arbetskraftsinvandrare etc.). Detta för att ge svenskarna en korrekt bild av de invandrarrelaterade problemen, så att de kan göra ett medvetet val vid valurnorna.

Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.

Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.

Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.

Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.

Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas. www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.

Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.
  • sjuttiofemman
    sverker11 skrev 2014-11-04 13:21:08 följande:

Det är nog den inställning som du har som oftast brukar kallas för "strukturell rasism". Det vill säga du gör åtskillnader och ser det som så naturligt att du inte ens reflekterar över att du anser "HBTQ-personer" och "mörkhyade" vara "nya intryck" vilket svårligen kan tolkas på annat sätt än att du anser att dessa grupper som avvikande och inte tillhörande normen.

Om det var så att du såg likheterna istället för skillnaderna skulle du knappast använda uttrycket "nya intryck" för ett möta mellan en "HBTQ-person" eller en "mörkhyad" och x(vilken/vilka du nu avser).

Bra försök :) Säg detta till ditt Sd istället :)
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 08:55:26 följande:
    Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.

Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.

Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.

Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.

Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas. www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.

Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.
    Länka gärna till en sida i PK-media, där en invandrare hängs ut. Istället skriver de ju att det handlar om ett hatbrott, när en rumän blir misshandlad - för att få folk att tro att gärningsmannen var svensk, när han i själva verket var arab.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 08:55:26 följande:

Nu har du svårt att läsa skriven text igen. Jag skrev inte att Avpixlat brukar hänga ut svenskar (fast det faktiskt har hänt), utan att sajten KOMPLETTERAR de vanliga tidningarna som konsekvent hänger ut svenskar men inte invandrare. Fast de begått brott av samma svårighetsgrad, fast de befinner sig på samma plats (t.ex. båda är endast misstänkta ännu, båda är redan dömda o.s.v.).  Avpixlat jämnar ut orättvisan i att bara svenskar ska hängas ut när de begår brott, medan invandrare ska få vara anonyma.

Angående den somaliska familjen i Strängnäs: har du kollat att de verkligen fick flytta? Det skulle nämligen inte förvåna mig, om ortens PK-tanter hade stoppat det. "Man kan inte vräka en barnfamilj, och särskilt inte en flyktiiiiiiiiingfamilj som redan har traumaaaaaaatiska upplevelser i bagaget" etc..

Att måla med färg - vattenlöslig eller inte - där ett parti ska hålla sitt möte är omoget och dumt. Om någon har hotat med våldtäkt så är det också omoget och dumt - men inget du kan beskylla partiet Sd för.

Det är många, inte bara Sd:are, som har ifrågasatt valet av Zlatan som affischpojke för Volvo. Inte bara för att han är invandrare, utan för att han väcker väldigt blandade känslor med sitt macho, självupptagna och störiga beteende.

Astrid, ja. Du har tidigare påstått att hon hotades i kommentarsfältet, och jag ber dig fortfarande att länka till de hoten. För jag läste alla 600-någonting inläggen, och jag såg inget sådant. I så fall var det SvT som hotades, eller produktionsbolaget, men absolut inte flickan. Däremot måste ju frågan få diskuteras någonstans, när SvT så att säga hade bjudit in till dansen. För det var uppenbart att de VILLE provocera genom att föra fram en så påtagligt mörk flicka som den svenskaste av alla svenska företeelser...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?