• Frazze

    Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?

    Jag är bara väldigt nyfiken på om det är någon där ute med ett AMH på 0,2 som blivit gravid på första el andra försöket av IVF?

    Jag och min man börjar nu i Februari och jag är så rädd att det inte ska fungera alls! Jag är 36 år och har fått reda på att mitt AMH är så lågt som 0,2 vilket är urdåligt!
    Vore ju trevligt att höra om någon faktiskt lyckats på i alla fall de tre första försöken.


  • Svar på tråden Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?
  • Lenze
    Limarie skrev 2019-09-10 18:34:02 följande:
    Funderar du kring donation? 
    nej det lockar inte. Ser inte poängen med det vill ju föra mina gener vidare.
  • Limarie
    Lenze skrev 2019-09-11 11:24:45 följande:
    Hej! Jag har också precis varit hos Sverker. Fick massa vitaminer.  Fick även Estradot utskrivet samt rekommendation om progesteronkräm Matriarch som jag inte vågat använda. Använde du Estradot och progesteronkräm? 
    Vad är anledningen att ni fått Estradot och progresteron? Dålig slemhinna? Utifrån vilka uppgifter tyckte han att detta behövs? Progesteron förstår jag något bättre.
    1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - ?
  • Lenze
    Limarie skrev 2019-09-11 16:01:07 följande:
    Vad är anledningen att ni fått Estradot och progresteron? Dålig slemhinna? Utifrån vilka uppgifter tyckte han att detta behövs? Progesteron förstår jag något bättre.
    Hans argument är att eftersom jag har oregelbunden mens (21-43 dagar cykler) så tror han att jag inte alltid har ägglossning. De gångerna jag har haft väldigt korta eller väldigt långa cykler så har jag förmodligen inte haft ägglossning säger han. Estradot ska då hjälpa att få igång ägglossningen. 

    Progestronkrämen ska balansera östrogennivåerna och bara användas från dag 14.

    Jag visade han mina blodtestresultat och han sa precis som min gynekolog att alla resultat såg bra ut förutom AMH värdet vilket han tyckte var konstigt. Trodde att det låga AMH kunde vara påverkat av stress. 

    Jag vet inte vad jag ska tro, känner mig mest djupt förtvivlad att när jag äntligen hittat kärleken och vill bilda familj så möts jag av dessa svårigheter. 
  • Frazze
    Lenze skrev 2019-09-11 11:24:45 följande:

    Hej! Jag har också precis varit hos Sverker. Fick massa vitaminer.  Fick även Estradot utskrivet samt rekommendation om progesteronkräm Matriarch som jag inte vågat använda. Använde du Estradot och progesteronkräm? 


    Ja det gjorde jag och i samband med letrozol så blev jag gravid första försöket! Det gjorde susen och semester i värmen med myyycket rödvin gjorde säkert sitt det med. Vi myste säkert varannan dag från dag 9-10 på mensen. Jag håller tummarna för att ni lyckas precis som vi gjorde!
  • Limarie

    Varför tog du Letrozol?


    Frazze skrev 2019-09-11 19:32:29 följande:

    Ja det gjorde jag och i samband med letrozol så blev jag gravid första försöket! Det gjorde susen och semester i värmen med myyycket rödvin gjorde säkert sitt det med. Vi myste säkert varannan dag från dag 9-10 på mensen. Jag håller tummarna för att ni lyckas precis som vi gjorde!


    1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - ?
  • Frazze
    Limarie skrev 2019-09-11 20:59:34 följande:

    Varför tog du Letrozol?


    För utvecklande av äggblåsor antar jag! Det är ju lite som en mini ivf ju.
  • Lenze
    Frazze skrev 2019-09-11 19:32:29 följande:
    Ja det gjorde jag och i samband med letrozol så blev jag gravid första försöket! Det gjorde susen och semester i värmen med myyycket rödvin gjorde säkert sitt det med. Vi myste säkert varannan dag från dag 9-10 på mensen. Jag håller tummarna för att ni lyckas precis som vi gjorde!
    Har du fått fler barn efter din första? Grattis till din första :) 
  • Chileka

    Japp! Jag gjorde ivf 2018, 39 år på mitt 40:e och hade amh 0.2. Gjorde en IVF som gav 4 äggblåsor varav endast EN var duglig. Den sattes in och blev min dotter som nu är hur frisk och livlig som helst, 15 månader gammal. Känns ju nästan overkligt nu när jag skriver detta men så viktigt att i all småbarnsstress tänka efter och vara tacksam en stund. Det går! Men jag tror jag hade en otrolig tur, vi fick högsta vinsten!! Vi hade försökt på egen hand i ca 1,5 år innan vi bestämde oss för IVF. Lycka till alla som kämpar, jag vet vilken ångest det är. Jag hoppas att allt ordnar sig för er!

  • levandecharader1
    Chileka skrev 2020-03-24 20:58:49 följande:

    Japp! Jag gjorde ivf 2018, 39 år på mitt 40:e och hade amh 0.2. Gjorde en IVF som gav 4 äggblåsor varav endast EN var duglig. Den sattes in och blev min dotter som nu är hur frisk och livlig som helst, 15 månader gammal. Känns ju nästan overkligt nu när jag skriver detta men så viktigt att i all småbarnsstress tänka efter och vara tacksam en stund. Det går! Men jag tror jag hade en otrolig tur, vi fick högsta vinsten!! Vi hade försökt på egen hand i ca 1,5 år innan vi bestämde oss för IVF. Lycka till alla som kämpar, jag vet vilken ångest det är. Jag hoppas att allt ordnar sig för er!


    Hej Chileka,

    Kanske läser du inte denna tråd längre men jag chansar :) 

    Vad roligt att läsa att det har gått så bra för dig, det ger hopp! Jag är mitt inne i en ivf, på torsdag har jag tagit sprutor i en vecka och på fredag är första ultraljudet. 34 år, 0,5 amh och 11 fsh.

    Minns du vad du fick för sprutor och dos? Jag kör en kombo med Bemfola och Menopur, det sägs att Bemfolan kan hjälpa till vid lågt amh (hoppas det stämmer). 
  • Lenze
    Chileka skrev 2020-03-24 20:58:49 följande:

    Japp! Jag gjorde ivf 2018, 39 år på mitt 40:e och hade amh 0.2. Gjorde en IVF som gav 4 äggblåsor varav endast EN var duglig. Den sattes in och blev min dotter som nu är hur frisk och livlig som helst, 15 månader gammal. Känns ju nästan overkligt nu när jag skriver detta men så viktigt att i all småbarnsstress tänka efter och vara tacksam en stund. Det går! Men jag tror jag hade en otrolig tur, vi fick högsta vinsten!! Vi hade försökt på egen hand i ca 1,5 år innan vi bestämde oss för IVF. Lycka till alla som kämpar, jag vet vilken ångest det är. Jag hoppas att allt ordnar sig för er!


    Härligt att hör var det med donerade spermier? Börjar fundera på om spermierna har att göra också (manen är nämligen 13 år äldre)  undrar om spermierna också blir sämre i kvalitet? Jag är i din ålder med samma amh, får ut 1-2 ägg som blir befruktade men inget leder till graviditet.
  • lillstrumpis

    Jag hade ett värde på 0,2 för lite drygt 7 år sedan då vi gjorde en fertilitetsutredning, jag var då 31 år.

    Även spermiekvaliteten var nedsatt, fick beskedet att vi inte skulle kunna få ( fler) barn på naturlig väg. ( har 2 äldre barn, med samma pappa) Vi planerade att påbörja behandling.. ca 1 månad efter blev jag gravid på naturlig väg, utan medicinsk behandling.

    Idag är vår dotter 6 år.

  • ivfsverige

    Vi försökte bli gravida men utan resultat. Valde att ta hjälp och visade sig att jag hade låg äggreserv 0.6 AMH. Vi har blivit beviljade ivf så är i sprut-processen nu och jag har hört många solskenshistorier även för oss med lågt värde <3
    Är det någon mer som går igenom sin första ivf?

  • Poppana

    Hej! Jag har AMH 0.69 och ska precis påbörja första IVF rundan. 33 år gammal. Hur har det gått för dig ivfsverige? 

  • Fjällfärd
    levandecharader1 skrev 2020-09-15 20:09:26 följande:
    Hej Chileka,

    Kanske läser du inte denna tråd längre men jag chansar :) 

    Vad roligt att läsa att det har gått så bra för dig, det ger hopp! Jag är mitt inne i en ivf, på torsdag har jag tagit sprutor i en vecka och på fredag är första ultraljudet. 34 år, 0,5 amh och 11 fsh.

    Minns du vad du fick för sprutor och dos? Jag kör en kombo med Bemfola och Menopur, det sägs att Bemfolan kan hjälpa till vid lågt amh (hoppas det stämmer). 
    ivfsverige skrev 2023-04-27 10:30:38 följande:

    Vi försökte bli gravida men utan resultat. Valde att ta hjälp och visade sig att jag hade låg äggreserv 0.6 AMH. Vi har blivit beviljade ivf så är i sprut-processen nu och jag har hört många solskenshistorier även för oss med lågt värde <3
    Är det någon mer som går igenom sin första ivf?


    Poppana skrev 2023-05-12 08:07:41 följande:

    Hej! Jag har AMH 0.69 och ska precis påbörja första IVF rundan. 33 år gammal. Hur har det gått för dig ivfsverige? 




    Hej! Hur har det gått för er alla?

    Jagr 34år och har ett AMH på 0.28 (2pmol/l) respektive 0.58 (4.2 pmol/l) vilket är väldigt lågt för min ålder. Sitter och räknar ner till start med hormoner när nästa mens börjar om ca en vecka. Hoppas såklart att det har tagit sig denna gång så vi eventuellt skulle slippa göra IVF med allt vad det innebär, så det är lite blandade känslor.

Svar på tråden Någon med AMH så lågt som 0,2 som blivit gravid på första eller andra försöket av Ivf?