• Anonym (Vågar jag?)

    Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?

    Hittat en lägenhet på första våningen i Malmö. Gillar planlösningen, och området verkar trevligt. Men jag är rädd för att bo på första våningen. Har alltid bott högst upp, eller högre upp än första våningen iallafall. Vill ha alarm, men vilket ska jag välja? Någon som vill vara snäll och tipsa mig? Lägenheten verkar även ligga nästan på markplan, men jag har än så länge bara sett bilder.

  • Svar på tråden Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?
  • Anonym (Milfhunter)
    sch32 skrev 2014-02-08 16:39:05 följande:
    Hm, vissa vågar det men jag skulle aldrig göra det om jag inte ägde en riktigt ilsken rottweiler.
    Men då innebär det ju att du inte kan bo i hus eller?
  • Anonym (Vågar jag?)
    Anonym (Milfhunter) skrev 2014-02-08 16:39:04 följande:
    Vad tänkte du på att det är hög brottstatistik, hög andel invandrare i vissa områden eller vad?
    Hög brottsstatistik tänkte jag på.
  • Anonym (Vågar jag?)
    Anonym (Gg) skrev 2014-02-08 16:40:35 följande:

    Ja men jag gör ju det
    Okej, då bor du kanske i ett lugnare område än de områden jag bott på. Där hade mina grannar på första våningen haft inbrott.
  • Anonym (Vågar jag?)
    sch32 skrev 2014-02-08 16:39:05 följande:
    Hm, vissa vågar det men jag skulle aldrig göra det om jag inte ägde en riktigt ilsken rottweiler.
    Har faktiskt kollat på hundannonser på blocket Drömmer. Men jag skulle aldrig kunna ha en ilsken hund..
  • Anonym (Fd Malmö bo)

    Jag förstår dig ts, men det låter som om du inte bor direkt på marken om du förstår mig rätt. Jag kan tyvärr inte ge dig tips på larm men förstår dig tanke. Jag har bott i Malmö hela mitt liv och jag skulle inte våga bo på botten våningen oavsett område i Malmö utan larm.... Och till dig som skrev " tror du det står ensamstående tjej på fönsterna" jag var sambo med en kille och vi bodde på Markplan när vi upptäckte fotspår vid fönsterna i snön en vinter så jo tro mig äckel finns överallt och det är inte svårt o räkna ut om det är en ensam tjej som bor där. Man är mer utsatt som tjej...

    Så tips skaffa larm och väg fördelar med nackdelar. Får man fråga var i Malmö?

  • Anonym (Milfhunter)
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 16:41:06 följande:
    Hög brottsstatistik tänkte jag på.
    vad beror det på att det är så?
  • Nashico
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 16:44:28 följande:
    Okej, då bor du kanske i ett lugnare område än de områden jag bott på. Där hade mina grannar på första våningen haft inbrott.
    Om du känner så stor oro tycker jag du ska tacka nej. Jag tror inte att du kommer känna dig trygg vilket är ett nödvändigt ont om man ska trivas. =)
  • sch32
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 16:45:50 följande:
    Har faktiskt kollat på hundannonser på blocket . Men jag skulle aldrig kunna ha en ilsken hund..

    Nej det vill man ju inte, men är du inte lika harig som mig så fungerar det säkert ändå. Jag är den typen som sover med tänd lampa när jag är själv.
  • mr me

    Det beror väl på många faktorer. Dels risken för att utsättas för brott, men även t.ex insyn kan vara ganska otrevligt om det är en gata precis utanför. Tanken på att folk kan se rakt in i ens hem såhär mörka vinterkvällar när man har tänt inne och det är mörkt ute skulle jag inte vara bekväm med.

    Sedan skulle jag, där jag bor nu och med tanke på hur Sverige utvecklas, inte vilja bo på första våningen. Dels pga risken för inbrott eller rån, dels med tanke på en del skottlossningar som varit utanför och att det känns otryggt att bara ha en glasruta mellan sig och en beväpnad galning.

    Så jag bor ganska många våningar över marken och det känns betydligt bättre. Dessutom har man bättre utsikt och slipper se alla tråkigheter precis utanför... :)

  • Anonym (Tralala)

    Jag har en kill-kompis som brukar skämta om att jag kommer få invandrare hängades vid min franska balkong...


     


    Bor i en lugn stad men precis på botten skulle jag nog inte vilja bo tror jag. Men jag är lite över-orolig för att råka ut för brott. Eller bara knackningar på fönstren sent på natten eller något... Jag hade nog letat vidare efter något annat.

Svar på tråden Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?