• Anonym (Vågar jag?)

    Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?

    Hittat en lägenhet på första våningen i Malmö. Gillar planlösningen, och området verkar trevligt. Men jag är rädd för att bo på första våningen. Har alltid bott högst upp, eller högre upp än första våningen iallafall. Vill ha alarm, men vilket ska jag välja? Någon som vill vara snäll och tipsa mig? Lägenheten verkar även ligga nästan på markplan, men jag har än så länge bara sett bilder.

  • Svar på tråden Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?
  • mr me
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 17:29:49 följande:
    Nu velar jag rejält här. Bor tyvärr trångbott just nu, och visst kan jag bo hemma ännu längre än vad jag redan har gjort. Vill ändå tacka för dina inlägg, även om de skrämmer mig.. Men jag vill ändå inte blunda för hur verkligheten ser ut
    Kan du inte bara vänta tills du hittar en lägenhet som åtminstone inte är på bottenplan? Glad
  • Anonym (Vågar jag?)
    mr me skrev 2014-02-08 17:34:11 följande:
    Kan du inte bara vänta tills du hittar en lägenhet som åtminstone inte är på bottenplan? Glad
    Jo, det kan jag iofs, men jag har redan väntat sedan 2011... Det är för svårt att hitta en lägenhet till ett vettigt pris i Malmö. Jag har vissa områden som jag utesluter helt. Sedan vill jag inte bo på tex. Dalaplan med alldeles för mycket trafik utanför fönstret, vill inte bo så centralt.

    Funderar på att flytta utanför Malmö och pendla istället. Jag får en lägre hyra då också.
  • mr me
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 17:37:12 följande:
    Jo, det kan jag iofs, men jag har redan väntat sedan 2011... Det är för svårt att hitta en lägenhet till ett vettigt pris i Malmö. Jag har vissa områden som jag utesluter helt. Sedan vill jag inte bo på tex. Dalaplan med alldeles för mycket trafik utanför fönstret, vill inte bo så centralt.

    Funderar på att flytta utanför Malmö och pendla istället. Jag får en lägre hyra då också.
    Aha. Var det en hyresrätt den här alltså? Jag vet inte hur Malmö ser ut i övrigt, så helt omöjligt för mig att bedöma var det är bra att bo och var det är mindre bra att bo.

    Sedan bor jag själv i ett område som är "mindre bra" att bo i... Glad
  • Anonym (mielle)
    mr me skrev 2014-02-08 16:55:50 följande:
    Det beror på att en stor del av Sveriges invånare är så kallade "goda människor" som gemensamt arbetar på att vi ska skrota gamla "omoderna" värderingar som respekt för sina medmänniskor, andras ägodelar, liv och hälsa.

    Konceptet kallas kulturmarxism, Sveriges nya statsreligion, med den nya treenigheten; Antirasismen, Feminismen och Alla människors lika värde.

    Amen.
    *Applåderar*
  • Frontline

    Ni som inte vågar bo längst ner kommer ni någonsin kunna bo i hus?


    Visst ni kanske inte bor ensamma då fast ni kommer ju garanterat vara ensamma hemma ibland...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mr me
    Anonym (mielle) skrev 2014-02-08 17:47:48 följande:
    *Applåderar*
    Nalle
  • Rocket Mania
    Anonym (Vågar jag?) skrev 2014-02-08 17:23:02 följande:
    NB?

    Jo, området gör ju mycket. Tack för du berättade.
    Nedre Botten
  • Anonym (vildavästern)
    Frontline skrev 2014-02-08 17:59:08 följande:

    Ni som inte vågar bo längst ner kommer ni någonsin kunna bo i hus?


    Visst ni kanske inte bor ensamma då fast ni kommer ju garanterat vara ensamma hemma ibland...


    Inte i Malmö
  • Rocket Mania
    Frontline skrev 2014-02-08 17:59:08 följande:

    Ni som inte vågar bo längst ner kommer ni någonsin kunna bo i hus?


    Visst ni kanske inte bor ensamma då fast ni kommer ju garanterat vara ensamma hemma ibland...


    Varför skulle man nödvändigtvis vilja bo i hus?
  • mr me
    Frontline skrev 2014-02-08 17:59:08 följande:

    Ni som inte vågar bo längst ner kommer ni någonsin kunna bo i hus?


    Visst ni kanske inte bor ensamma då fast ni kommer ju garanterat vara ensamma hemma ibland...


    Bra fråga. Det beror på hur Sverige utvecklas framöver och var det huset ligger. Jag tror inte jag hade känt mig trygg om jag bott i ett ensligt hus ute på landet med tanke på de utländska ligor som numera härjar i landet. Det har varit flera sådana fall nu nyligen där de som bor i hus fått påhälsning av rånare som bakbinder, misshandlar och rånar dem som bor i huset. Några har t.o.m blivit ihjälslagna.

    I ett tryggt, svenskt villaområde däremot så hade jag vågat. Men det är heller inga garantier, i synnerhet inte nu när kommuner och Migrationsverket köper upp villor för att använda dem som "flykting"bostäder. Jag hade inte velat bo granne med en "flykting"familj från syrien där pappan och två av sönerna slagits som "rebeller" i inbördeskriget och begått diverse krigsbrott såsom mord, tortyr och våldtäkt.

    Så det återstår väl att se hur det blir framöver. Det är klart att jag inte har några problem med att bo på en bottenvåning eller i ett hus om området känns tryggt och säkert. Om jag däremot bor i ett område där polisen ibland knackar på dörren för att man söker vittnen till ett nytt rån, våldtäkt, skottlossning eller, som i ett fall, styckmord så... Nej...? Glad
Svar på tråden Vågar man bo på första våningen som ensam tjej?