• Camilla83

    Novemberbarn 2014

    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

  • Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Terese09

    Går n. V30 nu till l veckan. Varit in två ggr på förlossningen denna vecka för koll. Första gången då lillan inte rört sig på två dygn men allt var bra. Pust!

    Sen i förrgår fick jag rosa flytningar som de inte vet varför. Livmodertappen är 3cm och jag fick åka hem. Har foglossning i ljumskar som vissa dra är hemsk men inga sammandragningar. Inte sjukskriven utan ska leva som vanligt, uvi hade jag och äter antibiotika. Någon som varit med om samma? Orolig hon föds för tidigt och jag jobbar på som vanligt. vissa verkar blivit ordinerad vila?

  • Habbi

    Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne 

    Eljesa, BF 3 November, Växjö 


    Habbi, 24 år, BF 3 nov, Dalarna (Falun)


    Visa, 35 år, BF 9 november, Värmland

    Rosalack, BF 11 November, Strängnäs 

    Betty BF 9 November , Tollarp, Skåne

    EmmaEngström, 24år BF 12 November, Ystad Skåne

    Littlemisstrouble BF 12 november, Småland

    Kaye, BF 13 november, Bohuslän

    Rosarosen, BF 13 November, Stockholm

    Petite87, BF 15 November, Luleå 

    Annapanna BF 15 november, Stockholm 

    Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm 

    Johanniee 23 år, BF 16 November, Linköping

    kristin10, BF 17 November, Finland 

    Kittten 22 år, BF 18 November, Haninge, Stockholm 

    Lmillan 26år, BF 20 november, Stockholm

    Elan90, BF 21 November, Umeå

    EmiliaGK, BF 23 november, Alvesta (Småland)

    Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö 

    Linda1981, BF November, Stockholm

    Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå 

    Vela12 33 år, BF 23 November, Norrköping

    EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna)

    Thea O Tvåan BF 26 November Skåne

    Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken 

    Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna 

    Eemmacf, 20 år, BF 27 november, Östersund

    samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne

    M39, 40 år BF 29 nov. Torsby.


  • EnglaAlvaTredje

    Hej tjejer!

    Jag går in i vecka 28 idag, med symfys mått på 31 (!). Hoppas att sen ligger högt för att jag bär tredje barnet. Någon annan som känner igen sig?

    För övrigt så är jag sjukskriven på heltid sen några veckor tillbaka pga foglossning. Går med kryckor och har fått Citodon utskrivet (vilket jag dock bara tagit en gång då det var så illa att inget annat hjälpte). Trist att vara hemma, men finns ju liksom inget annat val :S

  • EmiliaN

    30+4 och sfmått på 30.

    Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?

  • Petite87
    EmiliaN skrev 2014-09-02 08:33:30 följande:

    30+4 och sfmått på 30.

    Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?


    Jag(v.30) är pepp inför förlossningen, men har ett extra ul om två veckor för att kolla moderkakan. Den låg i vägen i v.19. Känns tråkigt om jag måste bli snittad men huvudsaken han kommer ut välbehållen :) Jag och sambon går på förberedande kurs nu och jobbar ihop oss inför den stora dagen.
  • EnglaAlvaTredje
    EmiliaN skrev 2014-09-02 08:33:30 följande:

    30+4 och sfmått på 30.

    Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?


    Jag är i vecka 29 nu och ser verkligen fram emot förlossning! Eftersom jag väntar mitt tredje barn så har jag ju nån sorts hum om vad som komma skall ;) Men båda tidigare var helt olika varandra, utöver att de båda började med vattenavgång. Första tog 13h från att vattnet gick. Vaginal förlossning.

    Andra tog 24h från att vattnet gick tills jag var öppen 8 cm. Men bara 2 timmar från att värkarna kom igång ordentligt tills jag var öppen 8 cm (vid 8 cm gick hjärtligt ner till mellan 30-50 bpm och försvann sen plötsligt), slutade med narkos och katastrofsnitt! Flickan larmade sig bra som tur var.

    Ska bli sååå spännande att se hur det blir denna gång! Man har ju hört talas om "den luriga trean" :P

    Hur känner du EmiliaN?
  • MjölkChoklad
    EmiliaN skrev 2014-09-02 08:33:30 följande:

    30+4 och sfmått på 30.

    Hur är era känslor inför förlossningen? Hunnit reflektera över det som komma skall och allt vad det innebär?


    Vecka 32 nu och exakt två månader till BF idag

    Fjärde barnet här och jag funderar lite på hur det blir denna gången. Mina förlossningar har gått snabbare och snabbare. Senaste gången hann vi bara vara inne 14 minuter på KK innan bebisen var ute. Mannen är orolig för att vi inte ska hinna in denna gången Jag tänker att jag måste lyssna på kroppen och kanske åka in även om jag inte har hunnit få jätteont... Jag hoppas även att bebisen inte ska få för sig att ligga med rumpan ner så att det blir kejsarsnitt - jag vill helst föda vaginalt. Men givetvis är det viktigast att bebisen mår bra och kommer ut säkert. Sist jag var hos BM var dock huvudet neråt, men hon kan ju fortfarande vända sig där inne. 

    Hur känns det själv?
  • EmiliaN
    EnglaA­lvaTre­dje , Vad bra att det gick bra med dig och lilla tjejen! Läskigt när det blir komplikationer så där, något man aldrig kan förutspå. Spännande att se hur det blir denna gången! Har det akuta snittet skrämt dig något inför denna gång?

    MjölkC­hoklad, Oj !! Är det du som varit en envis kämpe på hemmaplan liite för lång tid eller har det gått fort redan från första värken så att ni inte hann in? Spännande att se om ni följer mönstret även med fjärde! Låter klokt att lyssna på signalerna lite tidigare så det inte kommer en bebis i bilen :)

    Jag väntar mitt första barn och har ingen aning om vad jag har att vänta mig. HUR ont kommer det att göra? Hur kommer jag att reagera? Än så länge känner jag ingen större oro över det (kanske också för att jag inte bär på några truamatiska minnen från tidigare förlossning). Jag känner mig dock mer orolig för amningen efteråt. Om det kommer att funka? Om jag kommer att göra rätt? Jag är van med barn men vetskapen om att det nu kommer att vara mitt eget och att det lilla livet är helt beroende på mig ger mig prestationsångest och lite rädsla över om jag kommer att kunna ge min älskling allt jag vill. Om ni förstår?
Svar på tråden Novemberbarn 2014