• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Terese09

Går in i vecka 17 denna vecka, mått ganska bra hela tiden men problem med ryggen. Några som bor i Gävle som vill följas åt?

• Längtan efter barn

Nu tycker jag att denna tråden börjar bli inaktiv :P
    Hur mår alla?

Själv så känner jag av växtvärken rätt så mycket! Den här molande "mens smärtan"
    Foglossning känner jag av så fort jag går någon stans. 
    Annars är allt mycket bättre, inget illamående och mycket piggare =)
    Längtar till den 12:e du det är UL :D

// Bettisen
  • Thea O Tvåan

Jag mår sisådär :/
    Jag e i vecka 16 men spyr fortfarande ganska mycket. Jobbar inom restaurangbranschen så matos o stress tillhör vardagen. Också otroligt varmt i köket (39,6 grader när jag mätte sist) så undrar lite om jag faktiskt kommer o klara av o jobba i 4/5 månader till.
    Nån som vet hur stor chansen e att man kan bli sjukskriven pga av stress inom jobbet??? O e de till barnmorskan jag ska vända mej eller ska jag ta de m försäkringskassan direkt?

• Petite87

Jag mår ganska bra nu. Trött som sjutton men inge illamående. Jag var tvungen sluta jobba med en kund(går som personlig ass. med en utåtaggerande tjej) så nu arbetar jag bara 50%, vilket känns lagom. Jag får små hugg och som mensvärk efter arbetspassen. Vi längtar som galningar efter rul den 19/6! Vi har inte fått se mini ännu så det blir väldigt spännande :)

• carolinals

Du kan inte bli sjukskriven pga enbart stressigt jobb, utan det krävs att en läkare bedömer att du har nedsatt arbetsförmåga pga sjukdom. Däremot kan du kolla upp möjlighet till graviditetspenning 2 månader innan BF om du har tungt eller riskfyllt arbete

• MjölkChoklad

Gick in i vecka 19 idag. RUL om precis en vecka! Längtar verkligen, men är samtidigt nervös... Hoppas att allt ska vara bra!

Bebis buffar i magen och i helgen lyckades även mannen känna det - så roligt

Trött, vimsig och känslig - man annars mår jag bra Tycker redan att det är superjobbigt att stå, känns tungt. Gå är inga problem, men står stilla i t ex en kö är jobbigt. Jaja, bara att vänja sig - lär ju bara bli jobbigare och jobbigare

• Tina80

v 15 idag. (14+0)
    har fått graviditetsdiabetes, går på fragminsprutor och tar trombyl.
    mår illa fortfarande till och från, blir lätt andfådd när jag anstränger mig.
    sjukskriven sen v 8. och eftersom jag hade en liten blödning för några dagar sedan så antar jag att jag kommer få fortsätta vara det ett tag. får veta imorgon.
    hoppas att den här graviditeten kommer gå fullt ut utan alltför mycket komplikationer..
    Juni är en jobbig månad psykiskt just nu och den 28:e Juni är det 1 år sen vi förlorade en liten kille i v 21.

Hoppas allt går bra för er andra i värmen :)

• Eljesa

Hej hej länge sen jag skrev här har varit på rul fick bf 1/11 och vi väntar vår tedje flicka :) har två flickor och en pojke ..

• MjölkChoklad
    Tina80 skrev 2014-06-02 15:46:38 följande:
    v 15 idag. (14+0)
    har fått graviditetsdiabetes, går på fragminsprutor och tar trombyl.
    mår illa fortfarande till och från, blir lätt andfådd när jag anstränger mig.
    sjukskriven sen v 8. och eftersom jag hade en liten blödning för några dagar sedan så antar jag att jag kommer få fortsätta vara det ett tag. får veta imorgon.
    hoppas att den här graviditeten kommer gå fullt ut utan alltför mycket komplikationer..
    Juni är en jobbig månad psykiskt just nu och den 28:e Juni är det 1 år sen vi förlorade en liten kille i v 21.

Hoppas allt går bra för er andra i värmen :)
    Låter som en jobbig graviditet - bra att du är sjukskriven. Så sorgligt med er lille kille. Håller tummarna för att allt går bra denna gången
    Eljesa skrev 2014-06-02 19:02:03 följande:
    Hej hej länge sen jag skrev här har varit på rul fick bf 1/11 och vi väntar vår tedje flicka :) har två flickor och en pojke ..
    Grattis till lyckat RUL och grattis till en liten flicka
  • clu81

Gick in i vecka 16 igår

Har extrem förstoppning och vet inte riktigt vad jag skall ta mig till :-/ Har haft såna här problem i typ 15 år och läkarna hittar inget... Fick d efter blindtarmsoperation. Har testat ALLT under alla år men nu är d extremt, det som funkat relativt bra fungerar inte alls nu.

Det påverkar en så mycket!

Annars så har d värsta illamåendet gått över och är inte lika trött så d är jag väldigt glad över Tycker d ff känns overkligt men nu börjar bulan växa lite för varje vecka så d är skoj.

Är nyfiken på vad folk går upp i vikt egentligen i de här veckorna.. Vet att allt är infividuellt å så i och för dig. I vecka 14 så hade jag gått upp 3 kg.

Svar på tråden Novemberbarn 2014