• Camilla83

    Novemberbarn 2014

    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

  • Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • MjölkChoklad
    EmiliaN skrev 2014-09-03 13:42:44 följande:
    EnglaA­lvaTre­dje , Vad bra att det gick bra med dig och lilla tjejen! Läskigt när det blir komplikationer så där, något man aldrig kan förutspå. Spännande att se hur det blir denna gången! Har det akuta snittet skrämt dig något inför denna gång?

    MjölkC­hoklad, Oj !! Är det du som varit en envis kämpe på hemmaplan liite för lång tid eller har det gått fort redan från första värken så att ni inte hann in? Spännande att se om ni följer mönstret även med fjärde! Låter klokt att lyssna på signalerna lite tidigare så det inte kommer en bebis i bilen :)

    Jag väntar mitt första barn och har ingen aning om vad jag har att vänta mig. HUR ont kommer det att göra? Hur kommer jag att reagera? Än så länge känner jag ingen större oro över det (kanske också för att jag inte bär på några truamatiska minnen från tidigare förlossning). Jag känner mig dock mer orolig för amningen efteråt. Om det kommer att funka? Om jag kommer att göra rätt? Jag är van med barn men vetskapen om att det nu kommer att vara mitt eget och att det lilla livet är helt beroende på mig ger mig prestationsångest och lite rädsla över om jag kommer att kunna ge min älskling allt jag vill. Om ni förstår?
    I början är värkarna inte varit så jobbiga, utan mer som vanliga sammandragningar/förvärkar och sen har det plötsligt gått snabbt. Så denna gången får jag väl helt åka in när jag har regelbundna och täta sammandragningar - även om det ännu inte börjar göra så jätteont. Fast bara därför kommer det väl att ta jättelång tid denna gången - hahaha

    Det är jättesvårt att föreställa sig hur ens förlossning kommer att bli - man vet ju inte alls hur man kommer att reagera och hur det kommer att kännas. Passa på att ta hjälp av personalen på BB när det gäller amning. Får man höra att det ser bra ut, barnet ligger rätt och har bra tag osv, så är det lättare att slappna av. Men jag förstår dig precis. Kommer ihåg känslan när jag gick hem från BB med första barnet "Får jag ta med henne hem?!"
  • EnglaAlvaTredje
    EmiliaN skrev 2014-09-03 13:42:44 följande:

    EnglaA­lvaTre­dje , Vad bra att det gick bra med dig och lilla tjejen! Läskigt när det blir komplikationer så där, något man aldrig kan förutspå. Spännande att se hur det blir denna gången! Har det akuta snittet skrämt dig något inför denna gång?

    MjölkC­hoklad, Oj !! Är det du som varit en envis kämpe på hemmaplan liite för lång tid eller har det gått fort redan från första värken så att ni inte hann in? Spännande att se om ni följer mönstret även med fjärde! Låter klokt att lyssna på signalerna lite tidigare så det inte kommer en bebis i bilen :)

    Jag väntar mitt första barn och har ingen aning om vad jag har att vänta mig. HUR ont kommer det att göra? Hur kommer jag att reagera? Än så länge känner jag ingen större oro över det (kanske också för att jag inte bär på några truamatiska minnen från tidigare förlossning). Jag känner mig dock mer orolig för amningen efteråt. Om det kommer att funka? Om jag kommer att göra rätt? Jag är van med barn men vetskapen om att det nu kommer att vara mitt eget och att det lilla livet är helt beroende på mig ger mig prestationsångest och lite rädsla över om jag kommer att kunna ge min älskling allt jag vill. Om ni förstår?


    Jag är lite nervös inför denna förlossning. Mest för att jag absolut INTE vill ha snitt igen. Så fruktansvärt jobbigt efteråt! Men blir det som sist "så är det så".

    Förstår precis vad du menar inför amningen. Tyckte det var en hel vetenskap med första! Gick trögt för oss, men det lossnade efter ett tag. Det kommer gå jättebra för dig, lita på kroppen och bebis bara ;) Denna gång (tredje) känner jag verkligen hur redo mina bröst är :) De börjar sticka och läcka redan nu (!) när kompisens bebis grät och skulle ammas! Brjade redan tidigt i graviditeten. Sjukt vilken skillnad!
  • MjölkChoklad
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-09-03 15:21:23 följande:

    PS! Gå gärna med i "Novembermammor 2014" på Facebook, om ni inte redan gjort det. Många medlemmar från hela Sverige :)


    Tack för tipset - ska leta upp sidan
  • littlemisstrouble

    Är nu i v31 och känner mig ganska sliten. Har inte blivit jättestor utan magmått ligger på normalkurva men känner mig ganska trött och sliten.
    vill inte att detta ska gå ut över min dotter som behöver en pigg och glad mamma. bara att bita ihop och försöka göra allt som vanligt. passar på att vila de timmarna hon är på dagis.

    Första barnet slutade med akutsnitt så inför andra barnet så känns det som om man inte är förberedd alls eftersom jag bara vet hur det är att bli snittad. 

  • MjölkChoklad

    Hej alla Hoppas att det är bra med er!

    Jag är i vecka 33+3 idag och det närmar sig Var på privat TUL i förra veckan och allt så bra ut. Vi fick även bekräftat att det är en lite flicka där inne. Fick detta besked på RUL i vecka 18, men kul att få det bekräftat. 

    Jag har en del sammandragningar och är sjukskriven denna vecka. Verkar inte som om jag kommer att gå tillbaka till jobbet innan jag går på ledighet.

    Hur går det för er övriga?

  • Längtan efter barn

    själv är man sjukskriven på 100% nu och allt gör ont och är jobbigt, men man njuter när man känner den lilla krabaten rör på sig och är livlig! :D
    själv är man i vecka 32+5 och de 6 veckorna som är kvar känns som en  evighet :P

  • Petite87


    Vecka 32(31+6)

    Har just sluta jobba och går på gravidpenning fram till förlossningen. Mår rätt bra men ryggen bråkar och mår väldigt illa på kvällarna. Vi var på ul i förrgår. Allt såg bra ut. Moderkakan hade flyttat på sig och lillpyret varkar fortfarande vara en pöjk ;) Han vägde 1600g så en liten fis blir det nog. Jag är superpepp inför förlossningen nu när jag fick grönt för "naturlig" förlossning!
  • Eljesa

    hej ville bara berätta att min älskade dotter kom 14/9 i v 33+1 allt har gått bra fick vatten avgång 8/9 men vi har fått komma hem hon behövde nye hjälp med någ8t förutom maten så hon har sond men jag ammar mer och mer...... hoppas de går bra för er... förlossningen gick på 1timme från de att allt startade... den 14/9

  • M39

    Oj!!! Det var en som hade bråttom till världen minsann

    Skönt att det gått bra och att ni fått komma hem.

    Stort grattis!!!


    Eljesa skrev 2014-09-26 13:48:26 följande:

    hej ville bara berätta att min älskade dotter kom 14/9 i v 33+1 allt har gått bra fick vatten avgång 8/9 men vi har fått komma hem hon behövde nye hjälp med någ8t förutom maten så hon har sond men jag ammar mer och mer...... hoppas de går bra för er... förlossningen gick på 1timme från de att allt startade... den 14/9


  • Bambi32

    Grattis :) skönt att allt fick bra. Vilken överraskning att få innan BF :)


    Eljesa skrev 2014-09-26 13:48:26 följande:

    hej ville bara berätta att min älskade dotter kom 14/9 i v 33+1 allt har gått bra fick vatten avgång 8/9 men vi har fått komma hem hon behövde nye hjälp med någ8t förutom maten så hon har sond men jag ammar mer och mer...... hoppas de går bra för er... förlossningen gick på 1timme från de att allt startade... den 14/9


  • MjölkChoklad
    Eljesa skrev 2014-09-26 13:48:26 följande:

    hej ville bara berätta att min älskade dotter kom 14/9 i v 33+1 allt har gått bra fick vatten avgång 8/9 men vi har fått komma hem hon behövde nye hjälp med någ8t förutom maten så hon har sond men jag ammar mer och mer...... hoppas de går bra för er... förlossningen gick på 1timme från de att allt startade... den 14/9


    Grattis!!! Skönt att allt gått bra trots att hon hade bråttom till världen!
  • Annapanna91

    Nu närmar det sig verkligen! Hur mår ni alla? Jag har fått gå på massor av tillväxtultraljud eftersom min bebiskula är så liten, SF-mått på 30 cm i vecka 37.. men i torsdags vägde han ca 2600 och hon sa att han lär komma upp till 3100-3200 när han föds så de känns ändå ganska lagom :) 

  • kristin10

    Har det kommit flera bebisar ännu? Har beräknat till på måndag, men känner inte av att nåt skulle vara på gång ännu. Hoppas bara att jag inte behöver gå så mycket över tiden.

  • Kaye

    Våran skrutta kom i tisdags! Hade gått och lagt mig runt kl 02 och skulle precis somna. Vaknar till och mår lite halvskumt, och tänker "shit, jag har värkar". :P Strax innan midnatt den 11e november kom hon ut, var beräknat till 12e. :)

  • Längtan efter barn

    Bilden blev tagen för en vecka sedan då jag var beräknad till.
    Nu en vecka senare har jag fortfarande en envis bebis i magen som inte vill komma ut :P

  • Petite87

    Här kom det en liten Loke den 10/11 kl 03.23! Allt gick toppenbra men nästa gång struntar jag i min nålrädsla och tar eda i tid!

    Efter två dygn med täta förvärkar och tre sovdoser så satte äntligen förlossningen igång. De blev lustgas och kvaddlar för att komma förbi den där envisa "4 cm spärren" sedan öppnade jag mig till 9 cm på 45min, varpå de blev en akut eda för att smärtan blev för hög. Sedan tog det 5 krystningar så var han ute, helt otroligt vad kroppen kan!!

    Han var 49cm lång och vägde 3295g. Vi for hem samma dag och allt har flytit på bra sedan dess.

  • Annapanna91

    Jag födde min lilla Eric den 19:e november kl 02.04. 51 cm lång och 3380 gram perfekt liten bebis. BF+4 blev det här! :) 

  • kristin10

    För mig är nu väntan också över, igår föddes vår son, 12 dagar över tiden. Han var 3,6 kg och 52 cm lång. På övertidskontrollen i fredags blev han uppskattad till ca 4 kg, tur att det inte stämde.

    Förlossningen gick bra, men blev till slut med sugkopp han kom ut. Sen ville moderkakan inte lossna. Så efter en timme när de försökt på många sätt fick jag plötsligt blodtrycksfall och blev snabbt ivägskickad till operationssalen. Nu är allt bra, men jag är sängliggande eftersom jag förlorade mycket blod och hade hb på 80. Så nu första natten tar barnmorskorna hand om sonen så jag får sova.

Svar på tråden Novemberbarn 2014