• Anonym (Bruden)

    släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!

    En släkting (ung) på min mans sida dök upp på vårt bröllop i en vit hellång klänning...gör man så? Är det inte jättefel? Speciellt vid ett formellt kyrkobröllop med dresscode? Hon hade ingen annan färg att bryta av med, och hon såg verkligen ut som...ja, en brud? Det kändes fruktansvärt knäppt, men min man tycker inte det var nått konstigt med det alls...

    Vad tycker ni?
    Åsikter tack!

  • Svar på tråden släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!
  • Palestrina

    Det är klart man får diskutera det, men det är ju mest pinsamt för tjejen, och ännu värre när folk uppenbarligen bryr sig väldigt mycket.

  • Anonym (Opassande)

    Givetvis gör man inte så, men det är ju inte så mycket att bry sig om heller. Min mans dotter kom på vårt bröllop och såg ut som en prostituerad brud. Det såg inte klokt ut, men som sagt, vad ska man göra åt saken

  • Anonym (A)
    Anonym (Bruden TS) skrev 2014-07-02 19:08:46 följande:

    Sorry. Missade att man inte fick fråga om, fundera över eller diskutera småsaker på publika forum. Så dumt av mig...

    -_-


    Men vi diskuterar ju. Eller gillar du inte att du inte får medhåll?

    De flesta har ju dessutom skrivit att det är opassande, så de håller ju med dig.

    När det gäller etikettsbrott, så är det så att det är ett ännu värre etikettsbrott att påpeka att någon gör ett etikettsbrott. Så det man gör är att man inte kommenterar det.
  • SegaMorsan
    Anonym (Bruden) skrev 2014-07-02 09:16:36 följande:

    En släkting (ung) på min mans sida dök upp på vårt bröllop i en vit hellång klänning...gör man så? Är det inte jättefel? Speciellt vid ett formellt kyrkobröllop med dresscode? Hon hade ingen annan färg att bryta av med, och hon såg verkligen ut som...ja, en brud? Det kändes fruktansvärt knäppt, men min man tycker inte det var nått konstigt med det alls...

    Vad tycker ni?

    Åsikter tack!


    Hehe jag skulle ha gått bananas på henne^^ Hade bett någon sv mina vänner/famil att ge henne en kavaj eller dylik och sedan om jag fått chansen att prata med denne person sagt att det inte var okej.
  • Jeaninne

    Det är helt botten!!! Är hon lite begåvningshandikappad? Eller lever helt isolerat, så att hon aldrig blir bjuden på tillställningar? Eller handlade det om något slags barnsligt trots mot konventionerna (som ju gick ut över DIG i så fall...)?

    Kan din man fråga henne vad som låg bakom, så att du får detta ur världen..?

  • MxMeNow
    Anonym (Bruden) skrev 2014-07-02 09:16:36 följande:
    En släkting (ung) på min mans sida dök upp på vårt bröllop i en vit hellång klänning...gör man så? Är det inte jättefel? Speciellt vid ett formellt kyrkobröllop med dresscode? Hon hade ingen annan färg att bryta av med, och hon såg verkligen ut som...ja, en brud? Det kändes fruktansvärt knäppt, men min man tycker inte det var nått konstigt med det alls...

    Vad tycker ni?

    Åsikter tack!



    Jag skulle inte bry mig. Ni hade bjudit gäster ni känner antar jag och då borde dom veta vem som var bruden av er två. Varför fokusera på något så obetydligt istället för det positiva med bröllopet?
  • Dixie
    Anonym (m) skrev 2014-07-02 14:19:47 följande:
    Hon kanske som sagt inte hittade någon annan klänning som passade.
    Hade hon inte rätt att komma för det?
    har svårt att tänka mig att det enda man har i sin garderob som passar är en brudklänning?!

    TS - jag förstör dig - mest pinsamt är det ju för denna tjej som inte har någon koll!
  • Jeaninne
    Anonym (sorgklädd) skrev 2014-07-02 14:07:20 följande:

    När vi gifte oss var det några äldre släktingar på min mans sida som var sorgklädda i kyrkan. Alltså svarta klänningar och svarta strumpor.  De hade mist sin gamla mor några månader tidigare.

    "Bröllop bryter sorg"  - men det kände de väl inte till. Jag kan ju säga som så att jämfört med det, så hade det varit en bagatell för mig om någon haft en vit klänning.


    Jag förstår dig faktiskt. Det måste ha känts som ett dåligt omen..? De där som olycksbådande svarta korpar, liksom..?
  • Anonym (m)
    Dixie skrev 2014-07-02 22:02:41 följande:

    har svårt att tänka mig att det enda man har i sin garderob som passar är en brudklänning?!

    TS - jag förstör dig - mest pinsamt är det ju för denna tjej som inte har någon koll!


    Det beror väl på hur stor garderob man har?
  • MxMeNow
    Dixie skrev 2014-07-02 22:02:41 följande:
    har svårt att tänka mig att det enda man har i sin garderob som passar är en brudklänning?!

    TS - jag förstör dig - mest pinsamt är det ju för denna tjej som inte har någon koll!



    Är du säker på att det var en brudklänning? Kanske hon haft den till studenten eller bara gillar vitt.
Svar på tråden släkting kom till bröllopet i vit långklänning...?!