• Rädisan26

    Letrozolbehandling, resultat?

    Hej!

    Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

    Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

  • Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Dakine
    laodessa skrev 2015-03-30 00:14:48 följande:

    Dakine: Solklart plus ju! Stort grattis!


    Tack! Testade även idag med CB. Fick ett plus! :)
  • Dakine
    eagle87 skrev 2015-03-30 01:25:18 följande:
    Åhh grattis :)))
    Tack!! :) Fattar det verkligen inte... 
  • skogstjejen19
    Dakine skrev 2015-03-29 22:25:42 följande:

    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 


    Grattis!!!! Vilket fint å starkt plus <3 <3
  • vera
    Dakine skrev 2015-03-29 22:25:42 följande:

    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 


    Grattis!!! Fint plus! Känner igen mig när det gäller symptomen också, jag är mest gasig o trött men det skulle kunna bero på att jag är ledig o vilar o äter mest. :)
  • Pipam

    Märkligt! Fick utslag på ÄL stickorna dag 12 och sen blev de svagare.. Igår var de starkare igen på dag 17 och idag tog jag upp det med läkaren. Hon sa att det kunde vara en graviditet, en komplikation eller något med testet. Hon hade en återbudstid till mig imorgon så jag ska komma in och göra VUL. Håll tummarna för mig...

    Har massa känningar på äggstockarna sedan i lördags. Detta är min andra kur letrozole!

    Grattis till Plusset Dakine!!!

  • efg
    Pipam skrev 2015-03-30 18:17:04 följande:

    Märkligt! Fick utslag på ÄL stickorna dag 12 och sen blev de svagare.. Igår var de starkare igen på dag 17 och idag tog jag upp det med läkaren. Hon sa att det kunde vara en graviditet, en komplikation eller något med testet. Hon hade en återbudstid till mig imorgon så jag ska komma in och göra VUL. Håll tummarna för mig...

    Har massa känningar på äggstockarna sedan i lördags. Detta är min andra kur letrozole!

    Grattis till Plusset Dakine!!!


    Mina äl-tester gick upp och ner i styrka typ 3 ggr från cykeldag 10 och blev tillslut positivt dag 23-24. Blev gravid :)
  • Dakine
    vera skrev 2015-03-30 09:03:13 följande:

    Grattis!!! Fint plus! Känner igen mig när det gäller symptomen också, jag är mest gasig o trött men det skulle kunna bero på att jag är ledig o vilar o äter mest. :)


    Okej ???? ska försöka känna mig lugn :) även om det är svårt... är så nojig!
  • Pipam

    Hade en stor fin äggblåsa redo att släppa! Nu vet jag vad vi ska göra de närmsta dagarna! Ett litet påskägg!

  • skogstjejen19
    eagle87 skrev 2015-04-01 23:21:12 följande:

    Hej hur ligger alla till? Ja har bim om en vecka. Så hoppfull.


    Har som dig bim om 1 vecka:)
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?